https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej. Na ukończeniu jest nowy most w ulicy Zakopiańskiej [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Budowa Trasy Łagiewnickiej
Budowa Trasy Łagiewnickiej Trasa Łagiewnicka
Wykonawca Trasy Łagiewnickiej wydrążył pierwszy z obiektów pod ul. Zakopiańską. Prześwit widoczny jest już pod przyszłym mostem nad Wilgą a niebawem będzie też w sąsiednim przejściu dla pieszych. Kilka dni temu podobne zaawansowanie w pracach osiągnięto przy budowanym nieopodal moście kolejowym nad Wilgą.
Budowa Trasy Łagiewnickiej - zobacz wizualizacje z powstającej inwestycji. Wizualizacja zrealizowana przez www.ACCstudio3D.com.

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]

Prace związane z budową mostów prowadzone są, by Wilgę przełożyć do nowego koryta, co ma nastąpić na przełomie lutego i marca. Ta operacja jest potrzebna do tego, by dokończyć budowę najdłuższego z tuneli Trasy Łagiewnickiej, którym pojadą samochody, ale też tramwaje.

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km ma przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. W ramach inwestycji powstaje też nowa linia tramwajowa z pętli w Kurdwanowie do ul. Zakopiańskiej.

Kraków. Zarząd Trasy Łagiewnickiej: Nowa droga przyniesie mi...

Przebieg Wilgi trzeba przełożyć, by wybudować fragment Trasy Łagiewnickiej - w rejonie ul. Zakopiańskiej, w tym dokończyć jeden z tuneli powstających w ramach tej inwestycji. Chodzi o tunel o długości ponad 600 metrów, zlokalizowany między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, w którym wyodrębniono osobne korytarze dla aut i tramwajów. Większość tunelu została już wybudowana, a w części przeznaczonej dla tramwajów układane są tory. Ostatni odcinek tunelu ma się znajdować w miejscu, gdzie obecnie płynie Wilga. Po przełożeniu rzeki będzie więc można dokończyć budowę obiektu. To będzie drugi taki tunel tramwajowy w Krakowie (pierwszym jest podziemna trasa od ronda Mogilskiego przez Dworzec Główny do przystanku "Politechnika").

Kraków. Trasa Łagiewnicka: Nie pomogła nawet wanna dla cięża...

Część tunelu między sanktuariami przeznaczona dla tramwajów ma zostać zakończona przystankiem (zlokalizowanym w rejonie mostu Miłosierdzia), który będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Tunel budowano metodą odkrywkową. Najpierw zrobiono potężny wykop, a następnie wykonano podłogę, ściany i stropy tunelu. Na koniec obiekt zostanie w całości zasypany, przestrzeń nad nim - zagospodarowana.

W ramach inwestycji powstają także inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Kraków. Większe koszty budowy Trasy Łagiewnickiej. Trzeba po...

Prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej prowadzone są także na innych odcinkach. Roboty dotyczą m.in. budowy pozostałych tuneli. Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt przedsięwzięcia to ponad 800 mln zł, a ze spłatą kredytu ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Tunele Trasy Łagiewnickiej:
- pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta – ok. 200 m
- dwa w rejonie Białych Mórz, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II – tunel drogowy i biegnący obok niego
tunel tramwajowy będą mieć długość ponad 600 m każdy
- pod ul. Zakopiańską – ok. 60 m
- od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową – ponad 500 m
- pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i ul. 8 Pułku Ułanów – ok. 22 m
- pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj – ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

ul. Zakopiańska zamknięta od roku i końca nie widać. Jak długo można realizować odcinek o długości 50 m

K
Krakus z Łagiewnik

Tylko dlaczego przez 4 pasmową ul. Turowicza będzie przejeżdżać tramwaj... Znowu sygnalizacja świetlna ? i korki . Co za imbecyle projektowali trasę Łagiewnicką. Mogli o 100 metrów przedłużyć tunel..

K
Krakus z Łagiewnik

Tylko dlaczego przez 4 pasmową ul. Turowicza będzie przejeżdżać tramwaj... Znowu sygnalizacja świetlna ? i korki . Co za imbecyle projektowali trasę Łagiewnucką. Mogli o 100 metrów przedłużyć tunel...

J
Jacek M.
11 lutego, 16:56, Witold:

Co z tego, że rosną tunele jak na skrzyżowaniach nic się nie dzieje. Cały czas stoimy w korkach, a wykonawca ma to w 4-ech literach. To wszystko wina miasta i spółki "Trasa Łagiewnicka". Wystarczyło przywalić 50 tys złotych dziennie za zajęcie pasa drogowego, a już dawno jeździlibyśmy po oddanych do użytku nowych skrzyżowaniach.

To samo ul. Igołomska , od roku czeka nowy , równy asfalt na jednym pasie , a my dalej rozwalamy zawieszenie na pier.... płytach , skandal !!!

N
Nh

Piotrze Tymczak ty barani łbie jak wrzucasz zdjecia ?

W
Witold

Co z tego, że rosną tunele jak na skrzyżowaniach nic się nie dzieje. Cały czas stoimy w korkach, a wykonawca ma to w 4-ech literach. To wszystko wina miasta i spółki "Trasa Łagiewnicka". Wystarczyło przywalić 50 tys złotych dziennie za zajęcie pasa drogowego, a już dawno jeździlibyśmy po oddanych do użytku nowych skrzyżowaniach.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska