https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej sfilmowana z drona. Zobacz niesamowite widoki [WIDEO, ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trwa budowa Trasy Łagiewnickiej. Rozpoczęły się tam prace związane z układaniem nawierzchni, powstaje sześć tuneli i nowa linia tramwajowa. Zobacz, jak plac budowy wygląda z lotu ptaka. Jest to możliwe dzięki filmowi nagranemu z drona. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postępy prac.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej rozpoczęły się prace przy konstrukcji nawierzchni drogowej. Pierwsze warstwy nawierzchni drogi kładzione są w najdłuższym tunelu między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. W przypadku pozostałych pięciu tuneli prowadzone są prace konstrukcyjne. Natomiast na pozostałych odcinkach na powierzchni przygotowywane jest podłoże pod nawierzchnię jezdni.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje też linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Już można zobaczyć ułożone tory, powstają też przystanki dla nowej linii tramwajowej. Potrzebna była też budowa łącznicy nowej linii z ul. Zakopiańską. Przystanek (zlokalizowany w rejonie mostu Miłosierdzia) będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.

Na jazdę tramwajem nową trasą trzeba będzie jednak zaczekać do zakończenia całej budowy Trasy Łagiewnickiej, a więc do końca 2021 r.

Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.

Oprócz najdłuższego tunelu (ok. 600 metrów) dla samochodów i tramwajów pomiędzy sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II powstają też tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Misio-Rysio

Budowa tej trasy to koszt 1,2 mld zł. (z czego "obsługa" samego kredytu to aż 400 mln zł.). W jaki sposób - i w jakim okresie czasu - tak poważna kwota pieniędzy "wróci" do miasta? Cyz ktokolwiek - z radnymi miasta na czele - w ogóle tym się zainteresował, czy też sprawa jest traktowana na zasadzie:

- powiedz mi, po co jest ten miś?

- no właśnie, po co?

- otóż to! Nikt nie wie, po co - więc nie trzeba się bać, że ktokolwiek zapyta!

A jak jest z tym "misiem na skalę naszych możliwości" o nazwie Trasa Łagiewnicka? Po co jest ten "miś" miastu Kraków?

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska