FLESZ - Polacy jednoczą się w słusznej sprawie

- Prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej są zaawansowane na około 95 procent. Plany wcześniejszego zakończenia prac pokrzyżowała najpierw pandemia, a później ulewne deszcze, które doprowadziły do zalania placu budowy. W zależności od dnia na placu budowy pracuje 160-180 osób - informują w spółce Trasa Łagiewnicka.
- Układ drogowy, który będzie tworzył Trasę Łagiewnicką jest już na ukończeniu. Wykonawca musi położyć nawierzchnię i wykonać prace wykończeniowe. Do wykonania pozostały też ostatnie elementy w tunelach oraz – w porozumieniu z Zarządem Dróg Miasta Krakowa – układy dróg lokalnych. Równolegle wykonawca inwestycji przygotowuje tereny, które będą służyły okolicznym mieszkańcom do rekreacji i uprawiania sportu - dodają w spółce Trasa Łagiewnicka.
Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.
W ramach zadania powstały tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
W ramach zadania powstała linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Ta trasa dla tramwajów jest już gotowa, ale na otwarcie musi poczekać do zakończenia robót w części drogowej. Tak dla odcinka drogowego jak i tramwajowego zaplanowano bowiem wspólny system bezpieczeństwa w tunelach samochodowym i tramwajowym między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.
- Na budowie linii tramwajowej zakończyliśmy układanie torowiska, gotowe są systemy zabezpieczenia ruchu i trwają ostatnie prace związane z montażem smarownic oraz sieci trakcyjnej. Korzystanie z nowej linii będzie możliwe, gdy zakończą się wszystkie prace związane z układem drogowym Trasy Łagiewnickiej - informują w spółce Trasa Łagiewnickiej.
W ramach inwestycji, w rejonie ulic Zbrojarzy i Turonia, wzniesiono też kładkę pieszo-rowerową nad Trasą Łagiewnicką, łączącą ulice Ruczaj i Pszczelną.
- Te osoby nie powinny pić mleka. Jeżeli masz te przypadłości, ogranicz picie mleka
- To są objawy nadmiaru soli w organizmie. Zobacz niebezpieczne skutki uboczne
- Co zużywa najwięcej prądu w domu? Pralka, ładowarka a może lodówka? Sprawdź!
- W Krakowie powstaje handlowe monstrum. Już widać zarys! [ZDJĘCIA Z DRONA]
- Kąpielisko na Zakrzówku zmieniło się całkowicie. Czy na lepsze?