- Mamy nadzieję, że jeśli stacji i rowerów będzie więcej niż obecnie, z usługi tej będzie korzystało więcej osób. A to być może przyczyni się do zmniejszenia korków w mieście - mówił Piotr Hamarnik z ZIKiT.
Miastu zależy, aby usługa Krakowski Rower Miejski była bardziej dostępna niż dotychczasowy system miejskich wypożyczalni - bikeone.pl. Działał on od jesieni 2008 r. Uruchomiony został w ramach programu unijnego Caravel/Civitas. Pilotażowa umowa obowiązywała 3 lata i zakończyła się jesienią zeszłego roku. W Krakowie powstało 16 tzw. stacji bazowych oferujących ok. 100 pojazdów.
Teraz sieć ma być rozbudowana do minimum 30 stacji i 300 rowerów, a docelowo, do końca 2015 roku, system ma się składać ze 150 stacji i 1,5 tys. rowerów. Firma, która zdobędzie koncesję na 10 lat, będzie miała prawo wyłączności do zysku z wypożyczania jednośladów oraz z umieszczanych na nich reklam. Nowy operator będzie mógł korzystać z istniejących obecnie stacji bazowych oraz rowerów. Zainteresowani mogą się zgłaszać do 26 marca.
Miasto chce, by klienci mogli płacić za wypożyczenie jednośladów w wygodny dla siebie sposób: przez internet lub bezpośrednio w stacjach rowerowych nie tylko gotówką, ale i kartą płatniczą.
W przyszłości system Krakowskiego Roweru Miejskiego ma być przystosowywany do obsługi poprzez Krakowską Kartę Miejską. Kraków był pierwszym dużym miastem w Polsce, które wdrożyło miejską sieć bezobsługowych wypożyczalni rowerów, działającą na wzór rozwiązań stosowanych w europejskich metropoliach.