Nasza Loteria

Kraków. Chyba idzie wiosna, bo przybywa remontów na ulicach miasta

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Remont Krupniczej
Remont Krupniczej Andrzej Banaś
Morcinka, Jabłonna, Janickiego - to ulice w Krakowie, gdzie zobaczymy w najbliższych dniach ekipy remontowe i budowlane. Z kolei na ulicach Skotnik trwa wprowadzanie nowej organizacji ruchu dla poprawy bezpieczeństwa. Równocześnie oczywiście trwają inne remonty w Krakowie i duże inwestycje, jak np. budowa parku przy Karmelickiej, przebudowa ul. Krupniczej, budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej czy też poszerzanie al. 29 Listopada.

Modernizacja ul. Janickiego na start

We wtorek, 21 lutego, rozpocznie się modernizacja ul. Klemensa Janickiego na os. Ugorek. Pracami objęta będzie jezdnia, chodniki oraz miejsca parkingowe na odcinku od ul. Ugorek do ul. Niedużej.

W pierwszej kolejności remontowane będą miejsca parkingowe – roboty po północnej stronie ulicy, na wysokości budynku nr 6 (od altany śmietnikowej wzdłuż parkingu). Pojawią się zmiany w organizacji ruchu – zwężenie jezdni oraz ograniczenia w parkowaniu.

Prace potrwają do końca maja, a ich koszt to ok. 1,1 mln zł.

Chodnik i jezdnia na ul. Jabłonnej do remontu

W poniedziałek, 20 lutego, rozpoczęła się modernizacja ulicy Jabłonnej. Drogowcy zajmą się odcinkiem od ul. Nad Strugą do ul. Siewnej.

W pierwszej kolejności przeprowadzone zostaną roboty brukarskie – wyłączony jest chodnik po stronie parzystej.

Prace potrwają do końca marca, a ich koszt to ok. 700 tys. zł. Zadanie w ramach programu modernizacji dróg.

Od środy utrudnienia na ul. Morcinka

Od środy, 22 lutego, od godz. 8.00 w ciągu ulicy Morcinka na 100-metrowym odcinku w rejonie zbiornika wodnego Zesławice, zamknięty dla ruchu pieszego i samochodowego będzie pas w kierunku ul. Mistrzejowickiej. Wprowadzony zostanie ruch wahadłowy sterowany sygnalizacją świetlną – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

W trakcie prac na odcinku obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 30 km/h. Ruch pieszy odbywać się będzie tylko południową częścią ulicy.

Organizacja ruchu związana jest z budową drenażu zbiornika Zesławice oraz podpór estakady ES-201 i potrwa około 7 tygodni.

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Skotnikach

Trwają prace związane z wdrażaniem projektu nowej (stałej) organizacji ruchu obejmujący ulice: Mochnaniec, Domową, Zelwerowicza, Czwartaków, Obrońców Helu, Braterstwa Broni, Słabego, Sternbacha i Woźniczki. Nowe rozwiązania zostały wypracowane z mieszkańcami, przedstawicielami Rady Dzielnicy VIII Dębniki i na ich prośbę.

Przygotowany przez Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK projekt realizuje w terenie Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie prac zaplanowano na 6 marca br.

Jednym z najważniejszych priorytetów miasta jest poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu, w szczególności tych niechronionych. Dlatego prowadzonych jest wiele działań oraz testowanych nowych rozwiązań, które realnie poprawiają bezpieczeństwo.

Uspokojenie ruchu, czyli strefy „Tempo 30”

Wprowadzane zmiany obejmują wdrożenie w ciągu wymienionych ulic strefy mającej na celu uspokojenie ruchu drogowego, czyli strefy „Tempo 30”. W obszarze tym prędkość pojazdów ograniczona zostanie do 30 km/h, a do przestrzegania tego limitu kierowców będzie skłaniać odpowiednie ukształtowanie infrastruktury drogowej poprzez wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych, jednych kierunków ruchu wraz z wyznaczeniem miejsc postojowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Najistotniejszą zmianą objęta zostanie ul. Obrońców Helu, na której poza strefą „Tempo 30” oraz zamieszkania wprowadzony zostanie również ruch jednokierunkowy na odcinku od skrzyżowania z ul. Zelwerowicza do skrzyżowania z ul. Czwartaków oraz na łączniku ul. Obrońców Helu do ronda ul. Woźniczki i Sternbacha. Projekt zakłada także ustawienie na niej urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego - szykan ze słupkami przeszkodowymi.

Jak pokazują badania naukowe, strefy „Tempo 30” wraz z zastosowaniem fizycznych rozwiązań uspakajających ruch to jeden z najbardziej skutecznych sposobów podnoszenia bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu, zarówno pieszych, jak i kierowców. Skuteczność takich stref jest naprawdę duża.

Ubezpieczenie OC samochodu elektrycznego

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

D
Dana
Patrząc na pogodę wiosny nie widać :( Za to mam nadzieję, że powoli widać koniec remontów na Północy Krakowa, przynajmniej tak deklaruje miasto. Nie mogę doczekać się efektów. Mam nadzieję, że faktycznie z nowymi rozwiązaniami to będzie całkiem nowa jakość jazdy i znikną korki raz na zawsze.
Z
Zbigniew Rusek
Przestańciez tym "tempo 30"!!!Taka powolna jazda to (jesli temu nie towarzyszy znaczny spadek liczby aut) wyraźny wzrost emisji spalin, gdyż taka jazda to jest CO NAJWYŻEJ drugi bieg. Raczej nalezy zmusić pieszych i rowerzystów do większej ostrożności, a nie wprowadzać drastyczne limity szybkościdla pojazdów, szykany. "Tempo 30" można wprowadzić dla TRAMWAJÓW, gdyż one im wolniej jadą,tym mniej zużywaja prądu, a dla autobsuów powinno być "TEMPO 70". Po co remont ul. Janickiego? To maleńka, oliedlowa uliczka, po ktorej nie kursują autobusy. Lepiej, by zajęli sęulicami, którymi kursuja autobusy miejskie (by były szersze pasy ruch dla autobusów, równa naiwerzchnia - bez zapadniętych kratek ściekowych - nb. zapadają się one pod ciężarem autobusów).
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska