Inwestycja zakłada budowę drogi dla rowerów o szerokości 3 metrów po obu stronach ul. Stanisława Stojałowskiego (od skrzyżowania z ul. Porucznika Halszki) oraz na fragmencie ul. Cechowej (do skrzyżowania z ul. Jakuba Bojki). W naszym zakresie będzie realizacja pierwszego etapu zadania: odcinka ok. 1 100 m po stronie południowej oraz ok. 200 m po północnej. Pozostały fragment, na którym konieczna jest przebudowa sieci ciepłowniczej, wykona Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A.
W ramach zadania przebudowane zostaną też ciągi piesze, powstaną przejazdy rowerowe na skrzyżowaniach oraz zjazdach, przystanki autobusowe zostaną wyznaczone na pasach ruchu, wymienione zostaną wiaty przystankowe. Pojawi się nowe oświetlenie. Zastosowane zostaną również elementy służące uspokojeniu ruchu (wyspy azylu, zawężenia jezdni do jednego pasa ruchu czy parkowanie wzdłuż krawędzi jezdni).
Prace będą etapowane. Rozpoczną się już w najbliższy poniedziałek, 20 lutego, po stronie południowej ulicy, od Halszki w kierunku Bojki. Przystanek autobusowy zostanie przeniesiony w tymczasową lokalizację. Realizowana będzie przebudowa sieci podziemnych, później roboty drogowe.
Większość prac będzie realizowana poza jezdnią. W przypadku robót przy przejściach dla pieszych, jezdnia będzie zawężana z utrzymaniem przejezdności. Ruch pieszych będzie utrzymany.
Inwestycja zakończy się pod koniec maja 2023 r. Jej koszt to ok. 10,4 mln zł.
Rozbudowa fragmentu ul. Żołnierskiej
W Podgórzu (dzielnica XIII) ruszy rozbudowa fragmentu ul. Żołnierskiej, od strony skrzyżowania z ul. Mariana Batki, na wysokości budynku nr 17A do skrzyżowania z ul. Kaczą, w ramach art. 16 ustawy o drogach publicznych. Od wtorku, 21 lutego zostaną wprowadzone pierwsze zmiany w organizacji ruchu.
Od wtorku, 21 lutego, zamknięty zostanie fragment ul. Żołnierskiej – od strony Mariana Batki. Objazd przez ul. Batki, Łanową i Żeńców (etap pierwszy).
W etapie drugim, na skrzyżowaniu z ul. Kaczą – zwężenie z możliwością przejazdu.
Zakres prac: rozbiórka i budową oświetlenia drogowego, budowa kanału technologicznego, budowa kanalizacji deszczowej (przykanalik z wpustem drogowym), budowa chodnika, rozbudowa jezdni i położenie nowej nawierzchni.
Roboty zakończą się w drugiej połowie kwietnia br.
Czterodniowy tydzień pracy w Polsce? Nawet za 2,5 roku

- Ta dzielnica Krakowa przeszła ogromną metamorfozę! Dawniej były tu... pola
- Tu zakupów już nie zrobimy. Te sklepy zniknęły na dobre z krakowskich galerii
- TOP 10 miejsc na zimową wycieczkę w okolicach Krakowa!
- Oto 10 powodów, przez które życie w Krakowie bywa nieznośne
- Zobacz najpiękniejsze kreacje z małopolskich studniówek 2023 cz. II