https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Za ile wypożyczymy rower miejski? Prezydent zaproponował stawki

Piotr Rąpalski
29 zł miesięcznie za rower tradycyjny i 79 zł za elektryczny, ale z limitem do 900 km w miesiącu - to najważniejsza stawki z tabeli zaproponowanej przez prezydenta radnym miejskim do uchwalenia. Chodzi o wypożyczanie nowego roweru miejskiego pod nazwą LajkBajk. W systemie będzie 500 rowerów napędzanych siłą mięśni i 250, a może i drugie tyle rowerów elektrycznych.

Pełna tabela stawek:

  • miesięczny standardowy – 29 zł
  • miesięczny elektryczny z limitem 900 km/miesiąc – 79 zł
  • miesięczny elektryczny bez limitu kilometrów – 499 zł
  • wielomiesięczny standardowy (maksymalnie do 3 miesięcy) iloczyn liczby miesięcy i stawki opłaty miesięcznego abonamentu standardowego
  • wielomiesięczny elektryczny z limitem 900 km/miesiąc (maksymalnie do 3 miesięcy) – iloczyn liczby miesięcy i stawki opłaty miesięcznego abonamentu elektrycznego z limitem 900 km/miesiąc
  • wielomiesięczny elektryczny bez limitu kilometrów (maksymalnie do 3 miesięcy) – iloczyn liczby miesięcy i stawki opłaty miesięcznego abonamentu elektrycznego bez limitu kilometrów.

Uzasadnienie wprowadzenia opłat:

"Ocenia się, że wprowadzenie opłat, o których mowa w projekcie uchwały może skutkować uzyskaniem przychodów do budżetu Miasta ok. 95 tys. zł w przypadku gdy system składać będzie się z samych rowerów tradycyjnych oraz do ok. 182 tys. zł w przypadku wprowadzenia do oferty rowerów ze wspomaganiem elektrycznym. Szacuje się, że w roku
2024 r., w przypadku zwiększenia liczby rowerów ze wspomaganiem elektrycznym dochody mogą wynieść ok. 474 tys. zł. W celu realizacji prac związanych m.in. z utrzymaniem długoterminowej wypożyczalni rowerów w strukturach Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie powołany został Działu Utrzymania Infrastruktury, na potrzeby którego zatrudnieni zostaną pracownicy zajmujący się techniczną obsługą wypożyczalni. Wskazana formuła zastąpi zlecanie całości usług zewnętrznym firmom.

"Dzięki wypożyczalni, użytkownicy będą mieli możliwość przetestowania roweru w codziennym użytkowaniu, a w dalszej kolejności będą mogli zdecydować o ewentualnym zakupie innego roweru na własność i w konsekwencji permanentnej zmianie nawyków transportowych" - dodaje magistrat w uzasadnieniu projektu uchwały.

Ubezpieczenie OC samochodu elektrycznego

od 16 lat
Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek
Duzy ruch rowerowy poważnie utrudnia poruszanie się autobusów iejskich. Niestety, rowerzyści pchają się przed autobusy, narzucając im potem tempo jazdy (nie zdają sobie sprawy z tego, ile miejsca potrzeba na wyprzedzenie tak dużym pojazdem, jakim jest autobus - zwłaszcza przegubowy). Rower dobra rzecz, ale NA ŚCIEŻKĘ ROWEROWĄ i pod warunkiem, że gdy ściezka krzyżuje się z jezdnią, rowerzysta UDZIELI PIERWSZEŃSTWA autobusowi.
W
Wernyhora
Szanowny Panie Prezydencie, ale nie ma takiej zbiorowej potrzeby żeby Gmina Miejska Kraków wydawała pieniądze na indywidualnie używane rowery - MPK jak najbardziej, ale rowery? Rowery mogą przejąć prywatne spółki i prowadzić wypożyczalnie jeżeli jest taka potrzeba rynkowa. Albo każdy może sobie kupić. Natomiast nie ma powodu, żeby to fundować z pieniędzy podatników, to się nie broni na gruncie zadań własnych samorządu lokalnego i powiatowego.
K
Krakus
Przypominają mi się obrazki z Chin z lat 70 -80 tych , tysiące rowerów zamiast samochodów na ulicach , a na nich ludzie poubierani w jakieś takie szare kufajko - pidżamy. Do tego chcą nas władze doprowadzić. No i oczywiście robaki do jedzenia. Tym czasem w Chinach sprzedaż samochodów szaleje.
J
Jestem czysty
Uchwała o permanentnej zmianie nawyków transportowych - na rower, ,, w zimie też, tu znak zapytania
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska