https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: dworzec za 7 mln zł stoi niemal bezużyteczny

Arkadiusz Maciejowski
Anna Kaczmarz,
Prywatni przewoźnicy nie chcą korzystać z dworca przy ul. Powstańców Wielkopolskich. Miasto zbudowało więc obiekt, który świeci pustkami - czytamy w "Dzienniku Polskim“. Z dworca nie chcą korzystać prywatni przewoźnicy.

Miasto planowało, że będzie to wielki punkt przesiadkowy komunikacji miejskiej. Tymczasem na ośmiu stanowiskach terminalu zatrzymują się tylko trzy linie autobusowe (163, 127 i 158). Tylko z linii nr 163 korzysta większa liczba podróżnych. Ze znajdującego się zaledwie 20 metrów dalej przystanku odjeżdża aż siedem linii autobusowych - pisze Arkadiusz Maciejowski z "Dziennika Polskiego“.

- Żaden przewoźnik dobrowolnie nie zdecyduje się na takie rozwiązanie, bo jest to niekorzystne dla pasażerów. Większość osób chce np. z Wieliczki dojeżdżać w okolice Galerii Krakowskiej, a nie na Podgórze i przesiadać się do tramwajów. Jeśli jakiś przewoźnik zdecydowałby się na to, straciłby większość klientów - uważa Maciej Różankowski ze stowarzyszenia przewoźników prywatnych.

Tymczasem Joanna Niedziałkowska, dyrektorka ZIKiT przyznaje, że terminal zapewne ożywi się całkowicie dopiero za kilka miesięcy. - Przełomem będzie planowana na 1 stycznia 2013 roku zmiana siatki połączeń komunikacji miejskiej, czyli tzw. remarszrutyzacja. Wtedy przy ul. Powstańców Wielkopolskich swoją petlę mają mieć kolejne linie autobusowe, które... niestety, będą miały skrócone trasy.

Czytał cały artykuł "Terminal za 7 mln złotych stoi niemal bezużyteczny" na stronie "Dziennika Polskiego".

Komentarze 10

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bas
to 158 powinno jeździć częściej niż teraz. zmiany związane z budową tego dworca są o dupę rozbić...
R
Rajesh
Ostatnio pobiłem rekord w jeździe na trasie Czarnowiejska - Ruczaj (173 i 12), 18 min, jedna przesiadka (około 14).
Nie mam zamiaru nikogo usprawiedliwiać, ale wydaje mi się że zmiany dotyczące skrócenia linii wyjdą na dobre, bo czas podróży się skróci. Trzeba po prostu nauczyć się przesiadać, zmienić nawyk wygrzewania siedzisk od pętli do pętli.
Idzie wiosna! Zapraszam na spacerek!
G
Gdzienasze5milionow
Po zmianie linii połączeń z tego dworca będzie korzystać jeszcze mniej osób ponieważ zgodnie z planami ZIKiT-u wypadnie autobus 127, zmniejszy się ( o zgrozo) częstotliwość kursowania linii 158. Co najwyżej dołożą tam linie do Kosocic (ale ta linia nie obsługuje zbyt wielu pasażerów). Jak dla mnie na dzień dzisiejszy zmarnowane pieniądze ( nie pierwszy raz zresztą) przez miasto. A co do skrócenia linii 163 do tego dworca to jest to jedna z głupszych decyzji.
d
danusia
Jako węzeł przesiadkowy ten dworzec jest do niczego. Ludzie ze 163 biegną wąskim chodniczkiem i przechodzą przez ruchliwe skrzyżowania do tramwaju, by dalej jechać w kierunku Bieżanowa, a ci na Rżąkę muszą się po raz kolejny przesiadać. Tak samo ci w stronę Wieliczki. To cud że przy tym dworcu nie doszło jeszcze do tragedii. Najgorzej mają starsi ludzie, często zdezorientowani.
A dlaczego nie pomyślano aby autobus 163 mógł od razu wjechać na ten dworzec, tylko jeżdi w kółko "na ślimaka". To dodatkowo wkurzające.
p
pasażer
Po co będą prywatni przewoźnicy korzystać, jeżeli dojazd do niego jest uciążliwy. Jadąc od Placu Bohaterów Getta wolą przejechać prosto w kierunku Wielickiej i zatrzymać się na tamtejszym przystanku autobusowym, niż skręcać na dworzec, tracąc sporo czasu i benzyny w oczekiwaniu na zmianę świateł (szczególnie długie są przy wyjeździe z dworca z powrotem na Nowohucka w kierunku skrzyżowania z Wielicką)
X
XXL
tego dworca, brakuje mi starej trasy autobusu 163
P
Pokurcz
wydały kasę publiczną. Ten czy tamten coś zarobili reszta nieważna. Tu nie o przydatność chodzi przecież, nie ?
K
Krakowianin
Teraz mieszkańcy Krakowa są dla ZIKIT-u, a nie ZIKIT dla mieszkańców.
R
Rh-
jeszcze nie jedno napsują...
W końcu ludzie się obudzą i będzie wyjazd na taczkach.
k
ki
czyli nie budują pod oczekiwania mieszkańców tylko pod siebie i zmuszają do korzystania.komunikacja jest jaka jest ale będzie gorsza bo wybudowano dworzec wiec musimy cofnąć się w rozwoju i udowodnić ze wybudowany dworzec jest potrzebny. ehhh ten zikit i prezydent - kiedy wyborcy to wreszcie dostrzegą
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska