https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Grzebią się z budową parkingów park&ride

Arkadiusz Maciejowski
Budowa parkingu P+R Kurdwanów
Budowa parkingu P+R Kurdwanów Aneta Żurek
Żaden z powstających obecnie obiektów typu park&ride nie zostanie oddany do użytku w terminie. Posypią się kary.
">

Kierowcy wciąż nie mogą korzystać z parkingu typu park&ride na Kurdwanowie. Urzędnicy miejscy obiecywali, że obiekt będzie gotowy już w sierpniu. Do dziś trwają jednak na nim prace. Otwarty ma zostać... dopiero grudniu, cztery miesiące po terminie. Opóźniona jest też budowa parkingu w Bieżanowie.

- Nie dość, że nowych parkingów otwiera się w Krakowie horrendalnie mało, to jeszcze te, które są budowane, powstają z gigantycznym opóźnieniem - denerwują się krakowianie.

Przypomnijmy, że budowa parkingu u zbiegu ul. Witosa i Halszki, pod estakadą pętli tramwajowej Kurdwanów, rozpoczęła się w kwietniu. Ma się na nim znaleźć ponad 160 miejsc dla samochodów oraz kilkanaście stanowisk dla rowerów. Zgodnie z założeniem kierowcy dojeżdżający do Krakowa z okolicznych miejscowości będą mogli zaparkować i szybko przesiąść się do tramwaju lub autobusu MPK, by dojechać nim do centrum. Problem tylko w tym, że taką możliwość zyskać mieli już... trzy miesiące temu.

Gdy ruszała budowa, pracownicy spółki Miejska Infrastruktura (MI) na swojej stronie internetowej informowali, że „planowane zakończenie prac - sierpień 2017 r”.

- Nie wiemy, kiedy parking zostanie otwarty - usłyszeliśmy wczoraj od jednego z pracowników, zajmującego się montażem szlabanów przy wjeździe na park&ride. Głównie te prace były wykonywane na nowym parkingu, gdy pojawiliśmy się na os. Kurdwanów. Wcześniej, pod estakadą ułożona została m.in. nowa nawierzchnia. Podłączone zostały także elektroniczne tablice, wskazujące za ile odjadą poszczególne pojazdy komunikacji miejskiej. Co ciekawe wyświetlają one rozkłady jazdy nie tylko tramwajów i autobusów. Z nowych urządzeń... nie ma na razie jednak kto korzystać, Bo na obiekt wciąż nie są wpuszczani kierowcy.

Próbowaliśmy wczoraj bezpośrednio w spółce „Rejon Utrzymania i Budowy Dróg” - która jest wykonawcą inwestycji - dowiedzieć się z czego wynika tak duże opóźnienie w robotach i kiedy park&ride zostanie otwarty. Zostaliśmy jednak odesłani do urzędników miejskich. Ci z kolei, ponownie swoje niepowodzenia tłumaczą... deszczem. I twierdzą, że niekorzystne warunki atmosferyczne opóźniały budowę. Ale nie tylko one. Kamil Popiela z magistrackiego biura prasowego wylicza również m.in. „dłuższe od planowanych czasokresy uzyskania zgód na wycinkę drzew wynikające z wydłużonych uzgodnień administracyjnych”.

- Do końca tygodnia zakończone powinny zostać dodatkowe prace budowalne, po czym przeprowadzone będą odbiory i testy. Uzyskanie ostatecznej decyzji na użytkowanie obiektu planowane jest w pierwszej połowie grudnia - informuje Kamil Popiela.

Paweł Skrzypiec, prezes Miejskiej Infrastruktury, zaznacza natomiast, że na wykonawcę parkingu zostaną nałożone kary umowne. Bo - zdaniem urzędników - ponosi winę za część opóźnień. - Dokładną kwotę dopiero obliczymy - zaznacza.

Jednocześnie okazuje się, że... na tę samą spółkę, czyli „Rejon Utrzymania i Budowy Dróg” kary mogą zostać nałożone również za opóźnienia w budowie park&ride w Bieżanowie. Z informacji, którą otrzymaliśmy z magistratu wynika, że zostanie on otwarty najwcześniej w styczniu 2018 roku. A powinno się to stać - zgodnie z pierwotnym harmonogramem - już kilka tygodni temu.

Efekt jest jednak taki, że spółce Miejska Infrastruktura, powołanej w 2014 właśnie do budowy parkingów, przez ponad trzy lata nie udało się otworzyć żadnego nowego park&ride. Obecnie w Krakowie działają dwa takie parkingi - na Ruczaju i w Bronowicach - otwarte jeszcze zanim zaczęła działać spółka MI.

Prezydent Krakowa przygotował niedawno projekt zmiany programu parkingowego, który zakłada przyspieszenie budowy park&ride. Plany są takie, aby do 2020 r. było 20 takich obiektów w sumie na 1620 miejsc.

Tak ma wyglądać P&R Mały Płaszów

Kraków. 2,5 tys. miejsc na parkingach do 2020 roku

WIDEO: Co Ty wiesz o Krakowie?

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 19

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

b
bd
Już dla prawie wszystkich staje się oczywistym ,że dopóki Majchrowski jest prezydentem nie uda się zlikwidować patologii i niekompetencji jaka towarzyszy całej jego kadencji oraz wsadzić do wiezienia przestępców ,którzy pracując w urzędzie doprowadzili do kolosalnej niegospodarności w wydatkowaniu publicznych pieniędzy.

Wyobraźcie sobie ,że Majchrowski mianuje gościa prezesem spółki ,która ma budować gminne parkingi.Przez 3 lata nic nie wybudowali a pieniądze na utrzymanie spółki (pensje) szły w miliony i gdy radni grożą jej rozwiązaniem Majchrowski za karę przenosi gościa na funkcje........wiceprezesa tej spółki .
Przecież to są jawne kpiny z obywateli i traktowanie urzędu i funkcji jak prywatnego folwarku . W każdym innym miejscu nieudolny prezes zostałby wyrzucony z pracy anie przeniesiony na stopień niżej w zarządzie spółki.
Na przykładzie Majchrowskiego widać w sposób niezbity do jakich nieprawidłowości i patologii prowadzi wielokadencyjność na fotelu prezydenta.
W pewnym momencie zasiedziali kacykowie uwierzyli ,że są nieomylni i nic nie muszą robić bo sama ich osoba wystarcza za autorytet.

Pamiętajcie ,że dopóki będzie Majchrowski nie pozbędziemy się nieudaczników i kombinatorów bo wiele zmian juz było na stanowiskach dyrektorskich w gminie a wciąż przychodzą następni ,którzy nie są wcale lepsi od poprzedników.

Zgadzam się ze zdaniem ,że dość już tego grabienia budżetu ,rozrastania się administracji miejskiej i miejskich spółek do absurdalnych rozmiarów i dojenia obywateli z ich pieniędzy.

I jest na to tylko jeden sposób . Nowy prezydent
g
gg
Juz dość. Pokazales co potrafisz albo raczej czego nie potrafisz, wiec polecam panu prezydentowi start w sosnowcu
s
svd
Winę za ten cały bajzel ponoszą na pewno radni ,którzy utworzyli spółke do budowania parkingów i zbierania opłat w strefie płatnej.

Wpierw radni twierdzili ,że strefę powinien przejąc ZIKiT bo zrobi to lepiej i taniej od spółki z ul.Retoryka ,która przez ponad 20 lat zarządzała strefa płatnego parkowania i siecią parkingów miejskich.

Wywalono ,więc tą spółkę i ZIKiT podzlecił obsługę strefy.........innej spółce tym razem.....budowlanej.
Chodziło zapewne o wjazdówki do centrum do ,których chcieli się dobrać radni i urzędnicy a czego nie mogli zrobić dopóki prywatna spółka je wydawała. Wkrótce eldorado z wjazdówkami od dyrektorki ZIKiT i prezydenta się skończyło ,gdy wybuchła afera w mediach a dyrektorka nie wiedziała komu dała zezwolenia i twierdziła ,że .....zgubiła rejestr ,po czym musiała opuścić fotel.

Teraz radni doszli do wniosku ,że ZIKiT jednak sobie nie radzi i należy obsługę strefy zlecić ......spółce ,z tą tylko różnicą ,że swojej, miejskiej czyli zapleczem miejsc pracy dla sowich kolesi i znajomków . Jeden z radnych zaraz znalazł tam stołek .

Efekt niegospodarności i bezmyślności radnych a może świadomego i interesownego ich działania ,co już pachnie kryminałem , widać było od początku działalności tej spółki . kierownictwo to cała tajsterada. Wicedyrektor zarządu dróguwyrzucony z pracy w ślad za niezatapialnym ,kierowniczka strefy w ZIKiT wyrzucona nie wiem za co , kierowniczka kadr ciągnąca się wszędzie wraz za niezatapialnym ,wzyscy oni trafili do kierownictwa spółki bo do urzędu nie mogli wrócić .
Każdy lekko kapowaty od razu wiedział po co i dla czyich interesów powołano tą spółkę .
Chodziło o wyprowadzanie publicznych pieniędzy przy użyciu tej spółki poza wszelką kontrolą , której spółka nie podlegała. dziecinnie prosta do przejrzenia układanka tylko ciemnemu ludowi nic nie mówi ,który jak sama nazwa wskazuje wybiera do władz ludzi ,którzy go niemiłosiernie strzygą.

Ponieważ chodziło o różne interesiki ,to nie było czasu na budowę najprostszej pod słońcem rzeczy ,czyli parkingu naziemnego .

Teraz nie kary dla wykonawcy a likwidację spółki powinni radni dokonac bo moze tym gestem uchronią podatników przed marnotrawstwem ich pieniędzy i wywala nieudaczników tam gdzie jest ich miejsce czyli na bezrobocie na którym byli dopóki nie znaleźlli ocalenia w tej spółce.
A
Agata
Dokładnie tak trzeba zrobić, dla dobra miasta. Uważam że i ostania kadencja i jeszcze ta wcześniejsza kadencja to pokaz nieudolności.
Ale nie zrobi porządku z turystami bo ma w tym interes, albo jeszcze 100 kolegów, podobnie z deweloperami. Studentami też nie może bo ma uczelnie Frycza i wykłada na UJ. Biznes Jego!! A nie Nasz.
A
Agata
Jak mają do wyboru zrobić coś dla mieszkańców a dla turystów, robią dla turystów. Nie ważne że nie mamy gdzie parkować ważne żeby turysta miał hotel, alejkę i dużo swobody na imprezowanie.
Niestety Kraków jest przyjaznym miejscem ale wrogo nastawionym na mieszkańca.
G
Gabi
Też mam dość kolesiostwa. I też zagłosuje na Łukasza Gibałę. Niech się wykaże ktoś inny, młody. Kto powiedział, że nie może być lepiej? Albo że obecny prezydent ma rządzić kilkanaście lat!!!
A
Agata
Każdy lepszy niż p. Jacek M. Jest stary, ma za dużo kolegów i lubi utrudniać życie mieszkańcom.
Buduje miasto, małe, ciasne i ze smogiem. I koniecznie musi być dużo turystów. O mieszkańcach przypomina sobie przed wyborami. Nagle sadzi drzewa, wydaje ustawy...
Nigdy nie glosowałam na tego Pana i jestem wściekła za to co zrobił z tym miasto.
k
kasia
Jezu. Ci ludzie niczego nie potrafią, wszystko mają w d... Serio, zagłosuję na kogokolwiek, byle tylko ta ekipa odeszła. Ale jeśli będzie startował Gibała, ma mój głos. Jedyny sensowny kandydat.
k
koniecnieudaczników
Ludzie, to miasto potrzebuje nowego prezydenta. Za rok są wybory. Zagłosujmy jak trzeba, żebyśmy znowu nie żałowali nie narzekali bez sensu. Majchrowskiemu i jego ekipie nic nie wychdzi. Ostatnia kadencja tego człowieka to pokaz nieudolności.
a
arek
Chcę nowego prezydenta w tym mieście!!!!!!!!!! mam już dość słuchania że SIĘ NIE DA. Nie da się bo za drogo, nie da się, bo to zbyt długo trwa, nie da się bo to bo tamto bo sramto...
k
krakus
Kiedy w październiku udało mi się dodzwonić aby spytać, czy z parkingu na Kurdwanowie można już korzystać - bo oznakowanie stoi nie przesłonięte a i wjazd nie jest niczym zastawiony dowiedziałem się, że nie było otwarcia więc nie można. Znaki ponownie zasłonili, barierki postawili. A otwarcie będzie w listopadzie.
Mamy listopada, mówią że będzie otwarty w grudniu. W grudniu pewnie powiedzą, że w styczniu...
k
krakus
Proponuję podjechać na Kurdwanów około 9:00 i spróbować zaparkować samochód na którymś z ogólnodostępnych parkingów.
A najlepiej podjechać najpierw około 7:00, żeby zobaczyć ile jest miejsc.

Potem można pisać, że bez sensu ... tylko będąc uczciwym nie będzie można
F
Foxtrot
Najważniejsze, że krewni i znajomi królika czyli zarząd spółki Miejska Infrastruktura regularnie otrzymuje wynagrodzenie.
A
Anka
Można to wykorzystać. Zbudować jakąś piękną fontannę, staw zarybić, ławeczki dookoła, wodospad(tylu mamy krakowskich architektów- do dzieła!), no albo wodny plac zabaw dla dzieci- tylko ogrodzić trzeba, żeby pod samochody nie wpadły.
KRK
Jaśnie Panującemu JM już z niczym się nie śpieszy to i współpracownicy dopasowali się do pryncypała. Robota nie zając...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska