https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Kraków. Już wiadomo. Armagedon dla kierowców i pasażerów zacznie sie 27 listopada

Piotr Rąpalski
Ulica Zakopiańska
Ulica Zakopiańska brak
Wyłączenie torowiska na Zakopiańskiej, bus pasy dla zastępczych autobusów na jednej z najbardziej korkujących się ulic Krakowa - to wszystko czeka nas od końca listopada i potrwa przez długie miesiące.

Wszystko związane jest z budową trasy Łagiewnickiej, która przetnie ul. Zakopiańską. Właśnie w tym miejscu kończą się aktualnie prace, potrwają do poniedziałku 22 listopada. Później przygotowanie organizacji ruchu do około 26 listopada. I wtedy na Zakopiańskiej znów kierowcy powinni pojechać dwoma pasami ruchu w każdą stronę.

Jednak nie do końca, gdyż ZDMK rozpocznie remont torowiska na Zakopiańskiej, ruch tramwajowy zostanie wstrzymany między pętlą w Łagiewnikach, a pętlą w Borku Fałęckim, dla pasażerów pojawią się zastępcze autobusy, które zajmą powstałe na zakopiańskiej buspasy, a te utrudnią ruch kierowcom osobówek.

Aby zmiana ta mogła zostać wprowadzona, od 19 do 22 listopada (od piątkowego wieczoru do poniedziałkowego poranka) będzie obowiązywać organizacja ruchu zgodnie z poniższym schematem:

Kraków. Już wiadomo. Armagedon dla kierowców i pasażerów zacznie sie 27 listopada

Zmiana pozwoli Zarządowi Dróg Miasta Krakowa na rozpoczęcie modernizacji torowiska wzdłuż ul. Zakopiańskiej. Podczas tych prac wyznaczone zostaną buspasy między pętlą w Łagiewnikach a Borkiem Fałęckim.

Zakres zaplanowanych prac jest spory, a dodatkowo duże znaczenie mieć będą warunki pogodowe. Przewidziana jest, między innymi, wymiana torowiska na odcinkach od węzła „Łagiewniki” do Trasy Łagiewnickiej oraz od Trasy Łagiewnickiej do centrum Solvay – w sumie około 2,5 km pojedynczego toru. Na samej pętli tramwajowej w Borku Fałęckim wymienione zostaną zwrotnice, sieć trakcyjna, sterownia i system ogrzewania zwrotnic. Planowane jest też napawanie szyn. Koszt prac szacowany jest na 14 milionów złotych.

Linie tramwajowe mają zostać skrócone do Łagiewnik.

Remont torowiska potrwa aż do marca 2022 roku.

Parking niechcianych samochodów w Krakowie. Ponad pół tysiąc...

Na czas remontu zostaną wprowadzone następujące zmiany w organizacji ruchu:

  • wyłączenie ruchu tramwajowego od węzła Łagiewniki do Borku Fałęckiego, autobusowa komunikacja zastępcza – szczegóły pojawią się w osobnym komunikacie Zarządu Transportu Publicznego,
  • pasy dla autobusów wyznaczone na ul. Zakopiańskiej, jeden w kierunku centrum, drugi w kierunku granicy miasta.
Kraków. Już wiadomo. Armagedon dla kierowców i pasażerów zacznie sie 27 listopada

Na skrzyżowaniu z ul. Kościuszkowców bez zmian w organizacji ruchu, natomiast zmiany mogą pojawić się na skrzyżowaniu z ul. Zbrojarzy, ale dopiero w marcu – poinformujemy o szczegółach w osobnym komunikacie. Wszystkie dojazdy do posesji przechodzące przez torowisko zostaną wykonane od nowa (prefabrykowane płyty torowe). Na czas prowadzenia prac zostanie zapewniony dojazd do posesji.

Istniejący węzeł Modlnica

Północna obwodnica Krakowa LISTOPAD 2021. Tak powstają tunel...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Okiem Kielara odc. 14

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
18 listopada, 10:48, Yaro:

A może warto zrobić takie torowiska, żeby autobusy i uprzywilejowane służby mogły też nimi jeździć? Technicznie jest to przecież możliwe.

Problem jest taki że tych autobusów i tramwajów na wspólnych ciągach byłoby za dużo a do przystanków ustawiałyby się kolejki tramwajów i autobusów

G
Gość
18 listopada, 10:48, Yaro:

A może warto zrobić takie torowiska, żeby autobusy i uprzywilejowane służby mogły też nimi jeździć? Technicznie jest to przecież możliwe.

Zaraz dyr. Franek by to wykorzystal do przerobienia jednego pasa zakopianki na ściezkę rowerowa, a samochody skierował na torowisko.

G
Gość
Co to za słowotwórstwo "osobówka" -- i właściwie dlaczego "dziennikarze" Passau Press tak lansują tego potworka językowego?
G
Gość
Autostrada przez środek miasta. Kraków 40 lat za resztą świata. Brawo!
Y
Yaro
A może warto zrobić takie torowiska, żeby autobusy i uprzywilejowane służby mogły też nimi jeździć? Technicznie jest to przecież możliwe.
Z
Zbigniew Rusek
Dobrze, że będą BUS-pasy, gdyż wtedy autobusy mają zapewniony normalny przejazd.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska