FLESZ - Obostrzenia przedłużone do 18 kwietnia
Rondo powstało na ruchliwej drodze prowadzącej w kierunku Olkusza, przy skrzyżowaniu ulic Jasnogórskiej, Gaik i Ojcowskiej – bez prowadzenia prac budowlanych, jedynie za pomocą malowania, zmiany oznakowania i ustawienia separatorów.
Jak informują urzędnicy z Zarządu Dróg Miasta Krakowa, przez ostatnie pięć lat doszło w tym miejscu do ponad 50 wypadków i kolizji (to dane pozyskane tylko z tych zdarzeń, które zostały zgłoszone policji). Żeby poprawić więc bezpieczeństwo w ruchu, urzędnicy wprowadzili nową organizację ruchu, bez ingerencji w geometrię istniejącego układu drogowego, jakie miałoby miejsce w przypadku np. budowy sygnalizacji świetlnej.
Choć ronda to bezkolizyjne skrzyżowania i z reguły rozładowują korki, to w tym przypadku stało się inaczej. Wszystko przez to, że przed dojazdem do ronda dwa pasy ruchu zawężono do jednego. Z takiego rozwiązania nie są zadowoleni kierowcy.
- Bez wątpienia na tym skrzyżowaniu dochodziło do niebezpiecznych sytuacji. Jednak lepszym rozwiązaniem byłyby inteligentne światła. Teraz wyjeżdżając z Krakowa stoi się w godzinach szczytu 7-10 minut, a wjeżdżając rano do Krakowa nawet 10 minut. Wcześniej tego nie było, ruch odbywał się płynnie. Jeśli ma być już rondo, to najlepiej turbinowe i dwupasmowe – mówi nam jeden z kierowców.
Urzędnicy tłumaczą, że w celu zwiększenia przepustowości ronda na zachodnim wlocie ul. Jasnogórskiej oraz na wlocie ul. Ojcowskiej zaprojektowano pasy do skrętu w prawo, dzięki czemu część pojazdów nie obciąża dodatkowo ronda. Wprowadzana zmiana ma też pomóc w zachowaniu płynności i bezpieczeństwa w ruchu w związku z planowaną na ten rok przebudową ul. Łokietka i wynikającą z niej konieczność zamknięcia tej ulicy.
"Powstanie ronda ułatwiło bezpieczny wyjazd mieszkańcom ul. Gaik na ul. Jasnogórską, który po zamknięciu ul. Łokietka będzie jedyną rozsądną alternatywą, która umożliwi im na dojechanie do centrum Krakowa" - informuje ZDMK.
Jak mówi nam Michał Pyclik, rzecznik ZDMK, to właśnie remont Łokietka jest głównym powodem ustanowienia ronda na Jasnogórskiej. - To właśnie Jasnogórską prowadzony jest objazd w związku z remontem i zamknięciem Łokietka. To rondo ma jedna zostać na stałe w tym miejscu - mówi Michał Pyclik. Czy jest szansa, że rondo w przyszłości zostanie przebudowane np. na turbinowe? - W przyszłości najpewniej stanie się ono rondem normalnym, ale na czas zamknięcia Łokietka będzie takie rozwiązanie, jak teraz - dodaje.
Kraków. Najbardziej niebezpieczne przejścia dla pieszych. Ki...
- Uważajcie na świąteczny makowiec! Wydano pilne ostrzeżenie!
- Tego nie wolno robić w bloku! Grill, czy "dymek" na balkonie to dopiero początek
- Drewniane domki do kupienia w Małopolsce do 200 tys.
- Na Kasprowym Wierchu pusto jak nigdy. Turystów brak. A widoki olśniewające!
- Płace w Krakowie: w których branżach zarabia się najlepiej, a w których najgorzej?
