Kraków to pierwsze miasto w Polsce, do którego zostanie dostarczona tak duża partia autobusów z silnikiem Euro 6. Nowe pojazdy w porównaniu z najstarszymi posiadanymi przez MPK autobusami z silnikiem Euro 1, będą emitować o 95 proc. mniej tlenków azotu i o 97 proc. mniej cząstek stałych.
Kupione pojazdy mają długość 12 metrów, są niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzajcę, monitoring, elektroniczne tablice wyświetlające trasę przejazdu, głosowe zapowiadanie przystanków oraz automaty biletowe.
Dostawa 28 autobusów to część dużego zamówienia, które obejmowało zakup 100 autobusów. 27 z nich to pojazdy przegubowe o długości 18 m, a 73 to standardowe 12-metrowe autobusy.
Umowa na ich dostawę została podpisana z firmą Solaris w 2011 r. Wartość całego kontraktu to ponad 92 mln zł. Koszt netto autobusu 12-metrowego to 845 tys. zł a przegubowego to 1 mln 126 tys. zł.
Obecnie MPK posiada 509 autobusów. Większość z nich ma niską podłogę.
Podczas dzisiejszej prezentacji pokazano 10001 autobus wyprodukowany przez firmę Solaris.
Krakowski przewoźnik regularnie wymienia swój tabor na coraz nowocześniejsze pojazdy. 99 procent autobusów, które wysyłane są codziennie do obsługi linii, mają niską podłogę.
Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski twierdzi, że dostawa nowych autobusów to efekt dobrej współpracy firmy Solaris z naszym miastem. – Cieszę się, że dbacie o nasze miasto – mówił w trakcie pokazu prezydent.
)
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+