FLESZ - Ile potrwa rowerowy boom?

W ramach zadania wykonawca ma przygotować co najmniej cztery warianty przebiegu linii tramwajowej wzdłuż ul. Wielickiej wraz z pętlą tramwajową w rejonie os. Rżąka. Zwycięzca przetargu powinien też uwzględnić pas autobusowo-tramwajowy wzdłuż ul. Wielickiej (w pasie dzielącym).
W każdym z rozpatrywanych wariantów wykonawca ma też rozpatrzeć lokalizację parkingu albo parkingów park&ride (zostaw samochód i przesiądź się na komunikację zbiorową). Koncepcja powinna uwzględniać parking lub parkingi kubaturowe (składające się z kondygnacji podziemnych lub nadziemnych) o pojemności min. 500 miejsc, zlokalizowane przy ul. Wielickiej, z czego 4 proc. należy wyznaczyć jako miejsca przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Konstrukcja parkingu/parkingów powinna umożliwiać rozbudowę obiektu o kolejne kondygnacje (do 1000 miejsc).
Warianty mają więc obejmować: przebieg tras, lokalizację parkingu albo lokalizacje parkingów P&R i pętli tramwajowej.Na tym nie koniec. W każdym z wariantów wykonawca będzie musiał przeanalizować możliwość przedłużenia planowanej linii tramwajowej w kierunku Wieliczki.
Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]
"Dla przynajmniej wariantu rekomendowanego, należy przewidzieć możliwość przedłużenia linii tramwajowej w kierunku Wieliczki na poziomie studialnym w zakresie sytuacyjno-wysokościowym. W szczególności należy przedstawić sposób przekroczenia autostrady A4, wraz z dowiązaniem do układu drogowego po południowej stronie autostrady. Zakres terytorialny rozważanego przedłużenia, należy ograniczyć, od strony południowej, w punkcie zakończenia ramp najazdowych" - zaznaczono w warunkach przetargu.
Warunek jest też taki, że przedłużeniu linii tramwajowej do Wieliczki powinna, w miarę możliwości, towarzyszyć obustronna, dwukierunkowa infrastruktura pieszo-rowerowa.
Wartość zamówienia oszacowano na ponad 975 tys. zł. Założenie jest takie, że koncepcja miałaby powstać do 30 listopada 2021 r.
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w przetargu wyznaczono na 21 sierpnia 2020 r.
Obecnie tramwaje jadące ul. Wielicką, w rejonie hipermarketu Tesco skręcają w lewo i dalej m.in. wzdłuż ul. Teligi dojeżdżają do Bieżanowa. Pomysł jest więc taki, by stworzyć nową „odnogę” torowiska - od skrzyżowania ul. Wielickiej z Teligi i Kostaneckiego tramwaje mogłyby jechać na wprost, do os. Rżąka, a dalej w kierunku Wieliczki. Jeden z przystanków można wyznaczyć przy nowych budynkach Szpitala Uniwersyteckiego. W przetargu zaznaczono więc, że koncepcja powinna też uwzględniać wynik opracowania pn. „Budowa układu komunikacyjnego w rejonie Szpitala Uniwersyteckiego w Prokocimiu” realizowanego przez Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie.
Z nowej linii tramwajowej korzystałyby jednak nie tylko osoby dojeżdżające do szpitala, ale również tysiące okolicznych mieszkańców Prokocimia, a w szczególności Rżąki. Obecnie do tego osiedla dojeżdżają tylko autobusy miejskie.
- Atlas grzybów trujących i jadalnych. Kluczowe różnice na przykładowych zdjęciach
- Demoniczne nazwy wsi w Małopolsce i ich "boskie" przeciwieństwa
- Oni nie skończyli studiów, a mają miliony. Jak to możliwe?!
- Tak wygląda budowana zakopianka [NOWE ZDJĘCIA]
- Zmiany w sklepach. Nowy obowiązek przy sprzedaży mięsa
- Te dzikie zwierzęta żyją w Krakowie [ZDJĘCIA]