https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Na Czarnowiejskiej ciągle blokuje się ruch [ZDJĘCIA]

Karolina Gawlik
Kierowcy stoją w ogromnych korkach, tłum pasażerów czeka na spóźnione autobusy - tak wygląda Czarnowiejska w godzinach szczytu. Mieszkańcy mają już dość tego, że na tak ważnej ulicy ruch jest ciągle utrudniony. W internecie powstała inicjatywa "Czarnowiejska inaczej", która domaga się zamknięcia ruchu dla samochodów i stworzenia buspasów.

Kraków. Światła przy AGH zmniejszą korki na Czarnowiejskiej? [MÓJ REPORTER]

- Rozkłady jazdy na Czarnowiejskiej to fikcja - pisze do nas założyciel inicjatywy. - Autobusy jadące Czarnowiejską dowożą pasażerów do trzech dużych punktów przesiadkowych, przewożąc kilkadziesiąt tysięcy ludzi dziennie. Każdy z nich powinien dotrzeć do celu możliwie najszybciej. Buspasy są jedynym rozwiązaniem, które może skrócić czas podróży dla pasażerów.

Gdy inicjatywa zbierze większą liczbę głosów poparcia, mieszkańcy chcą rozpocząć akcję lobbowania na rzecz zmiany obecnej sytuacji.

Jak jednak mówi przewodniczący Krowodrzy Piotr Klimo-wicz, wyłączenie z ulicy ruchu samochodów, czy wprowadzenie jednego kierunku ruchu, to zbyt drastyczna zmiana. Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rozważał już wymalowanie osobnego pasa zarówno dla aut, jak i autobusów. Nic z tego nie wyszło ze względu na negatywną decyzję środowiskową.

- Poziom hałasu przekraczałby wtedy normę, a nie ma tam miejsca na ekrany akustyczne - wyjaśnia zastępca dyrektora do spraw inwestycji ZIKiT-u Krzysztof Migdał. - Gdyby wprowadzić na Czarnowiejskiej jeden kierunek jazdy, cały ruch samochodów przeniósłby się na Reymonta. W teorii byłoby to możliwe, w praktyce nie bardzo.

Radni dzielnicy V znaleźli inne rozwiązanie, by upłynnić ruch. Tłumy przechodzące przez jezdnię blokują ruch aut, więc radni wnioskują o ustawienie na przejściach dla pieszych sygnalizacji świetlnej. ZIKiT planuje ustawić ją w tym roku.

Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
ja
Chłopie...rację ma. Każdemu studencikowi mamusia autko kupiła i przyjechał. I d@#% mu się ruszyć nie chce dwa kroki tylko korki tworzy.
m
mj
A którędy przejadą do Reymonta autobusy jadące od alei Kijowskiej ? Wąską ulicą Miechowską ?
n
nowoczesny
oddaj komputer, telefon komórkowy i swój samochód (jak masz), zrezygnuj z kablówki i żyj jak 40 lat temu... powodzenia
o
optimum
frustart się wypowiedział...
I
Inwestor
Proste rozwiązanie. Ogłosić przetark na budowe przejścia podziemnego z lokalami. Prywatny inwestor buduje przejście, a potem czerpie zysk z czynszów z lokali które znajdują sie w przejściu. Miasto zwalnia inwestora z opłat i podatków. Kraków rowiązuje problem zatłoczonej czarnowiejskiej nie inwestując. Moja spółka złożyła taką propozycje, ale miasto nie jest zainteresowane. Lepiej postawić światła.
m
mpk
a co jeszcze na paliwko starcza...
j
j
W bardzo wielu przypadkach sygnalizacja utrudnia ruch - zgadzam się. Tam jednak prawie cały czas ktoś przechodzi przez pasy i w zasadzie jak się już stanie to trudno ruszyć;-) Tam jest książkowy przypadek (w praktyce) zaprzeczenia Twojej tezy;-)
L
Lynx
Odwiedź Wiedeń i zobacz jak tam się jeździ po mieście :) A kto nie musi nie bierze auta bo komunikacja na miejscu jest taka ze po co się męczyć i szukać miejsca parkingowego ? Szybciej, taniej, bezpieczniej jest tam zbiorówką więc i auta zostają na dużych parkingach na obrzeżach miast lub w mniejszych miejscowościach dalej.
k
krk
usunac autobusy, jak kogos nie stac na auto to na piechote albo niech zdycha
B
Barbara Zając
Światła nic nie pomogą, ruch aut i tak będzie skomplikowany. lepszym rozwiązaniem była by budowa kładki lub przejścia poziemnego.
K
Krakus.
Blokuje sie ruch -- to dziwne ! A 40 lat temu nic się tam nie blokowało .! DOKUPCIE WIĘCEJ SAMOCHODÓW !!
i
iti patataj
Proponuje przeniesc przystanek na reymonta. Autobus skrecal by na reymonta a potem w miechowska;) i dalej tak jak zawsze;) a miejsca koło rolniczego jest sporo,
p
pipik
Jak najbardziej popieram jednokierunkową Czarnowiejska (pas + buspas) i jednokierunkową Reymonta. Czarnowiejska się zapycha podczas gdy Reymonta jest pusta. System długich i szerokich, rownoległych jednokierunkowych ulic wymyślono już w dawno i w wielu miastach (nawet w Nowym Jorku) się sprawdza. Odpadają korki na lewoskrętach.
A od Piastowskiej jest już porządna szeroka ulica.
Ł
Łukasz
A może by ją tak w końcu wyremontować? To jest chyba najbardziej nierówna, dziurawa i krzywa ulica w mieście !! Nie ma odcinka 2 metrów gdzie nie było by łaty, dziury lub krzywizny!! Za 3-4 miesiące będzie koszmar jak po mrozie zacznie wszystko pękać !!
M
Mec od kolei
Na wszystkie kłopoty z komunikacją uruchomić więcej pociągów do Balic .Niech puste za 240 milionów zł torowiskiem pędzą na lotnisko i puste z Balic co 5min.To zlikwiduje korki na Czarnowiejskiej i po sprawie Forsy już braknie na inne rozwiązania i dupa zbita.Popierajcie kolejkę do lotniska .
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska