FLESZ - Przekop Mierzei Wiślanej będzie kontynuowany
Obecnie na trasie kolejowej w kierunku Skawiny kolidującej z Trasą Łagiewnicką pociągi kursują jednym torem tymczasowym, a trwa budowa torów docelowych. - Trasa Łagiewnicka wraz z linią tramwajową będzie przechodzić tunelem pod linią kolejową. W celu budowy tunelu trasę dla pociągów trzeba przekładać na tymczasowe tory. Prace postępują. Na 15 października przewidujemy już jednak uruchomienie pierwszego z docelowych torów. Drugi z torów ma być oddany do użytku w pierwszej połowie przyszłego roku, około marca, maja - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej sfilmowana z drona. Zobac...
Pod linią kolejową poprowadzono będzie najdłuższy z tuneli budowanych w ramach Trasy Łagiewnickiej, o długości ok. 600 metrów, powstający między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. To będzie tunel dla samochodów i tramwajów. W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej powstaje też bowiem linia tramwajowa z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Już można zobaczyć ułożone tory, powstają też przystanki dla nowej linii tramwajowej. Potrzebna była też budowa łącznicy nowej linii z ul. Zakopiańską. Przystanek (zlokalizowany w rejonie mostu Miłosierdzia) będzie obsługiwał osoby jadące do i z sanktuariów. Kolejne przystanki tramwajowe zlokalizowane zostaną przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia oraz przy ul. Zakopiańskiej.
Po wyjeździe z tunelu między sanktuariami droga będzie prowadzić do kolejnego tunelu pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m). Ten tunel już został przebity i trwają prace związane z wydobyciem z niego ziemi.
Tak powstaje gigantyczna trasa w Krakowie. Zobacz nowe zdjęcia
Oprócz tego powstają też tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (o długości ok. 200 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Zakończenie inwestycji planowane jest w grudniu 2021 r.
Ze względu na tworzące się korki kierowcy domagają się szybszego oddania do użytku w pełnym zakresie skrzyżowania ulic Turowicza, Herberta i Witosa. W spółce Trasa Łagiewnicka przyznają, że do końca tego roku ma być przygotowany ten fragment drogi do eksploatacji, tak by ruch w większym zakresie umożliwić tam w pierwszym kwartale przyszłego roku, pod warunkiem, że dokonane zostaną odbiory robót i uzyskane wszelkie zezwolenia.
Przypomnijmy, że niedawno spółka Trasa Łagiewnicka podpisała umowę (o wartości 9 mln 688 tys. zł) z wybranym konsorcjum na opracowanie dokumentacji potrzebnej do budowy dwóch nowych tras: Pychowickiej i Zwierzynieckiej (mają być kontynuacją Trasy Łagiewnickiej).
Powstać ma wielowariantowa koncepcja budowy tras, przeprowadzone mają zostać też konsultacje społeczne. Wybrany wykonawca ma również m.in. uzyskać decyzję środowiskową dla inwestycji.
- Całe zadanie ma zostać zrealizowane w ciągu 37 miesięcy od podpisania umowy, zaś wybrane elementy, czyli opracowanie koncepcji i przeprowadzenie konsultacji ma nastąpić w ciągu 12 miesięcy - zaznaczają w spółce Trasa Łagiewnicka.
- Co oni wyprawiają?? Oto Najlepsze MEMY o kierowcach! Zobaczcie
- Kolejny potwór wyciągnięty z Wisły! Ta ryba przeraża
- Oto najdziwniejsze nazwy polskich wsi. W niektóre aż trudno uwierzyć
- TOP 15 ginekologów w Krakowie wg ZnanyLekarz.pl [LISTA]
- Kraków. W końcu rozpocznie się przebudowa al. 29 Listopada! Tak będzie wyglądać
- Atrakcyjne mieszkanie na wynajem. Tak internauci kpią z ogłoszeń [MEMY]
