- Zadanie przewidziane jest do realizacji w systemie „projektuj i buduj”. Planowany termin ogłoszenia postępowania przetargowego na wykonanie tego etapu to sierpień/wrzesień tego roku - informuje Teresa Smajek, zastępca dyrektora GDDKiA Oddział w Krakowie.
Przypomnijmy, że budowa drogi S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do Krakowa podzielona została na trzy odcinki. Pierwszy z nich obejmuje część drogi od granicy województwa do węzła „Szczepanowice” (bez węzła) - o długości ok. 24 km. W ramach tego odcinka wyodrębniono dwa etapy. I przetarg na pierwszy z nich, od granicy woj. świętokrzyskiego do węzła Miechów, ma zostać ogłoszony w najbliższych dniach. Realizację robót na tym etapie planuje się w latach 2021 - 2023.
Budowa S7. Tak będzie wyglądać ekspresowa wylotówka z Krakow...
Drugi etap obejmuje fragment drogi od węzła Miechów do węzła Szczepanowice (bez węzła) – ok. 5,3 km.W tym przypadku trwa uzyskiwanie decyzji środowiskowej. W GDDKiA mają nadzieję, że uda się ją pozyskać na przełomie tego i przyszłego miesiąca. Planowana realizacja robót: 2022-2024. Termin ich rozpoczęcia uzależniony będzie jednak od terminów wydania decyzji środowiskowej i zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Kolejny odcinek nowej drogi (nr 2, środkowy) wyznaczono od węzła „Szczepanowice” (z węzłem) do węzła „Widoma” (z węzłem) o długości ok. 13,1 km. W tym przypadku trwa uzyskiwanie decyzji ZRiD, a planowany termin robót to 2019-2021.
Trzeci odcinek obejmuje fragment drogi od węzła „Widoma” (bez węzła) do ul. Igołomskiej w Krakowie – ok. 18,3km. Dla tego odcinka opracowany jest projekt budowlany i przygotowywane są materiały do wniosku o ZRID. Planowana realizacja robót: 2020-2022.
Droga ekspresowa s7 budowana jest między Gdańskiem a Rabką-Zdrój. Projektowana długość całkowita trasy wynosi 706 km, co czyni ją najdłuższą drogą szybkiego ruchu w Polsce. S7 zaplanowano w przekroju 2x2 (dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu na każdą), poza krótkimi fragmentami o układzie 2x3.
Wybudowanie części drogi ekspresowej S7 z Krakowa do granic województwa świętokrzyskiego ma przyczynić się do skrócenia czasu podróży z Krakowa w kierunku Waraszawy i miast leżących na tej trasie, zwiększyć przepustowości i płynności ruchu, poprawić bezpieczeństwo. Nowa droga ma także odciążyć Kraków od ruchu tranzytowego. Stanowić będzie jednocześnie obwodnice dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki.
- Ohydztwa, które kazali nam jeść w dzieciństwie. Pamiętacie?
- Trwa budowa prywatnego akademika, zajrzeliśmy do środka
- Szkieletor zmieni się nie do poznania [ZDJĘCIA]
- Imponująca budowa zakopianki, wkrótce nią pojedziemy!
- W te miejsca polecisz z Krakowa za mniej niż 100 zł
- Kolejki do lekarzy. Tyle poczekasz na wizytę, badanie i operacje w Małopolsce
