https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowa linia aglomeracyjna do Wielkiej Wsi rozpoczęła kursy. Linia 114 zostanie zlikwidowana

Piotr Rąpalski
Andrzej Wisniewski / Polskapresse
W poniedziałek, 14 lutego, rusza nowa, przyspieszona linia aglomeracyjna nr 310, która połączy Kraków z gminą Wielka Wieś. Będzie to kolejna linia z grupy tzw. agloekspresów, czyli linii kursujących z wysoką częstotliwością, zapewniających szybki dojazd do centrum Krakowa z okolicznych miejscowości.

[b]FLESZ - Zbijanie wagi - igranie ze zdrowiem, igranie ze śmiercią..?

od 16 lat

Nowa linia kursować będzie po trasie: „Os. Podwawelskie” – rondo Grunwaldzkie, ul. Konopnickiej, al. Krasińskiego, al. Mickiewicza, ul. Czarnowiejska, ul. Nawojki, ul. Armii Krajowej, ul. Jasnogórska, Modlnica, Szyce, Wielka Wieś, Biały Kościół, Czajowice, Bębło, Będkowice – „Będkowice Pętla” (wybrane kursy będą dojeżdżać tylko do przystanku „Biały Kościół Murownia Pętla”).

Linia z grupy tzw. agloekspresów ma na celu zachęcenie jak największej liczby mieszkańców gmin sąsiadujących z Krakowem do korzystania z komunikacji miejskiej. Pierwszym tego typu połączeniem była linia nr 304, która w 2008 r. połączyła ścisłe centrum Krakowa z Wieliczką. W ubiegłym roku powstały kolejne dwie – nr 307 i 337, dojeżdżające do miejscowości w gminach Zielonki i Michałowice. Na początku tego roku podobny charakter zyskała linia nr 301, stanowiąca połączenie z Niepołomicami. Teraz takie połączenie zyska również gmina Wielka Wieś.

Nowa linia nr 310 zastąpi linię nr 210, kursując na odcinku zlokalizowanym poza Krakowem dokładnie taką samą trasą i zatrzymując się na wszystkich przystankach. Wewnątrz miasta natomiast, aby zapewnić szybszy dojazd do centrum, obsługiwane będą tylko wybrane przystanki.

Nowa linia będzie kursować w dni powszednie w godzinach szczytu co 15 minut, poza tymi godzinami co 30 minut, a w dni wolne co około godzinę. Mniej więcej co drugi kurs będzie realizowany na trasie skróconej, do przystanku „Biały Kościół Murownia Pętla” tak, by zapewnić odpowiednią ofertę przewozową przede wszystkim w tych miejscowościach, które położone są najbliższej Krakowa i wykazują największy stopień urbanizacji.

W związku z uruchomieniem nowej linii, zostanie zlikwidowana (poza linią nr 210) także linia miejska nr 114, która obecnie kursuje między os. Podwawelskim i ul. Chełmońskiego (rejon Galerii Bronowice) po takiej samej trasie, co nowa linia nr 310.

W celu utrzymania odpowiedniej oferty przewozowej dla mieszkańców osiedla między ul. Stelmachów i Chełmońskiego, zostanie wydłużona trasa wspomagającej linii przyspieszonej nr 511, która obecnie się kończy na skrzyżowaniu ul. Armii Krajowej i Przybyszewskiego. Autobusy tej linii pojadą ul. Armii Krajowej, Jasnogórską i Chełmońskiego aż do końcówki „Chełmońskiego Pętla”, zlokalizowanej obok Galerii Bronowice. Warto zaznaczyć, że w kierunku pętli przejadą fragmentem ul. Chełmońskiego między ul. Jasnogórską i Stawową (tak jak obecnie linia nr 114).

Wraz ze zmianą trasy zostaną wydłużone godziny kursowania linii w dni powszednie (do około godziny 20.00) oraz uruchomione kursy w soboty w godzinach ok. 9.00-18.00. Ponadto mieszkańcy tej okolicy będą mieć dostęp do nowej linii n r310, która zatrzyma się zarówno na przystanku „Stawowa” (skrzyżowanie ul. Jasnogórskiej i Stawowej), jak i „Jasnogórska” (skrzyżowanie ul. Jasnogórskiej i Chełmońskiego).

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

N
No tak
4 lutego, 13:10, Gość:

W tej gminie musi mieszkać ktoś ważny. Najpierw na jej żądanie naprawili to, co najpierw zepsuli, tzn. kuriozalne rondo przy Gaik, a teraz wprowadzają im autobus miejski z pogorszeniem warunków podróżowania w samym Krakowie.

Pewnie jakąś PARÓWA z rządu.

M
Martyna Trzcionka
114 zatrzymywała się na muzeum narodowym, jubilacie itp i tym sposobem umożliwiała dojazd do wielu szkół w centrum. Nowa linia nie będzie zatrzymywać się nawet na połowie z tych przystanków.
G
Gość
W tej gminie musi mieszkać ktoś ważny. Najpierw na jej żądanie naprawili to, co najpierw zepsuli, tzn. kuriozalne rondo przy Gaik, a teraz wprowadzają im autobus miejski z pogorszeniem warunków podróżowania w samym Krakowie.
K
Karol
Jak brzmią nazwiska tych geniuszy którzy tak dbają o mieszkańców okolicznych gmin, kosztem krakowskich podatników. Argumentacja, że chodzi o to aby KRA nie wjeżdżali autami do Krakowa jest mrzonką. Skoro parkingowce buduje się w takich miejscach jak np. Krowodrza Górka / z którego okoliczni mieszkańcy nie będa korzystać z uwagi na kiepską i daleką lokalizację od bloków/ oczywiście z eleganckim wjazdem do miasta a nie przy granicy miasta z

Najpierw wprowadzono w centrum strefy płatnego parkowania, argumentując , że to dla naszego dobra, a później zrobili wielki parking dla przybyszów okolicznych gmin bez konsultacji z mieszkańcami. Zwężono ulice na parkingi / ul. dr. Twardego, Wybickiego/. Teraz nie ma gdzie zaparkować na własnym osiedlu. Czas najwyższy wprowadzić strefy płatnego parkowania dla pojazdów spoza Krakowa, to wtedy zaczną korzystać z komunikacji zbiorowej. Nie ma co się oszukiwać wokół Krakowa zamieszkują krakowscy urzędnicy którzy wszystkie zmiany w mieście ustawiają pod katem swojej, rodziny, sąsiadów, wygody. Czy radni dzielnicowi maja coś do powiedzenia ?

Ignoranci uważający się za speców komunikacji miejskiej zaczeli likwidować linie autobusowe w mieście wedle własnego widzimisię, w wielu przypadkach tak, jak np. bezczelnie argumentujac ,że to na prośbę mieszkańców.

Szlag mnie trafia jak przypomnę sobie , że pozbyłem się samochodu, bo pod nosem miałem autobus 130 i 154, a teraz co pół godziny 140 którą nie dostanę się ani do dworca bo bieg kończy na N.Kleparzu., ani na Pachońskiego. Kursuje po trasie jakiś autobus 337 ale się nie zatrzymuje , a można by było przy Łokietka zrobić przystanek N/Ż.

Skoro zlikwidowano przystanek autobusu linii 130, to można było puścić tym śladem autobus linii 194 , ale nie, jeździ nadal przez Stachiewicza choć czas przejazdu jest taki sam. Mieszkańcy ul. Łokietka na Krowodrzy Górce mieliby połączenie na przystanek przy stacji Łobzów na Wrocławskiej, skąd można także przesiąść się na autobusy innych linii miejskich.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska