https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowe utrudnienia dla kierowców na Krzemionkach

Piotr Ogórek
Skrzyżowanie już teraz dostarcza kierowcom dużo powodów do narzekań. Od poniedziałku będzie ono jeszcze bardziej zakorkowane.
Skrzyżowanie już teraz dostarcza kierowcom dużo powodów do narzekań. Od poniedziałku będzie ono jeszcze bardziej zakorkowane. Andrzej Wiśniewski
Rozpoczął się kolejny etap budowy łącznicy kolejowej Zabłocie-Krzemionki. Dla kierowców to kolejne utrudnienia.

Jak się Wam jeździ dzisiaj po Krakowie i w rejonie budowy łącznicy? Dajcie nam znać!

Do tej pory ruch w rejonie skrzyżowania ulic Wielickiej, Limanowskiego, Powstańców Śląskich i Powstańców Wielkopolskich był utrudniony od południowej strony. Dla kierowców jadących z tego kierunku niewiele się zmieni. Dłuższy będzie tylko odcinek wspólny do skrzyżowania dla wszystkich, bo dotychczasowy buspas skończy się wcześniej.

Spore „nowości” czekają natomiast jadących od strony Nowej Huty. Teraz kierowcy napotkają zwężenie na alei Powstańców Wielkopolskich, gdzie dwa prawe pasy będą wyłączone z ruchu, a tuż przed skrzyżowaniem zostaną przywrócone. Prosto prowadzić będą dwa pasy, w prawo jeden i w lewo dwa. Urzędnicy szacują spadek przepustowości na 50 proc.

Od dzisiaj autobusy komunikacji miejskiej poruszają się po nowym buspasie na Powstańców Wielkopolskich, na odcinku od ulicy Stoczniowców do skrzyżowania z Wielicką.

Zmiany pozwolą na wykonanie dwóch podpór pod estakady kolejowe przy Powstańców Wielkopolskich, których fundamenty znajdą się pod powierzchnią jezdni.

- Nie ma możliwości zostawienie większej ilości pasów ruchu, ponieważ w ulicy będą wykonywane głębokie wykopy. Mieliśmy tylko do wyboru taki wariant, albo całkowite zamknięcie skrzyżowania na pół roku - mówi Michał Pyclik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Ten etap budowy łącznicy potrwa trzy miesiące, do ok. 17 lipca. Później skrzyżowanie zostanie w pełni otwarte, na czas Światowych Dni Młodzieży.

Dzisiaj ruszyły także prace modernizacyjne przejścia podziemnego na Zabłociu, w rejonie ulic Kącik i Lipowej (pojawi się tam monitoring i nowe oświetlenie). Potrwają one około trzech miesięcy. W tym czasie przejście zostanie zamknięte.

Autor: Piotr Ogórek

Co sądzicie o planowanych zmianach w organizacji ruchu? A może macie pomysł jak usprawnić ruch w okolicy budowy lub zmniejszyć jej uciążliwość? Wypowiedz się w komentarzu pod artykułem.

Komentarze 15

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kkl
Moglismy wybrac kogos z pis on napewno nie padl by przed klechami na kolana
T
Tatanka
Pamiętacie Kraków gdy na Lublańskiej i Opolskiej nie było estakad?Przez Lublańską płynął potok. Gdzie nie było estakady na rondzie Kraka? Wielicka była ścieżką a przez Mateczny była wojna, żeby skręcić na Zakopane... Dzisiaj nie pamiętamy Krakowa sprzed 25-30 lat, ale samochodów było 70% mniej. Gdyby zamknięto północną obwodnicę Krakowa i skończono "RING" odetchnęlibyśmy od TIRów z WaWy. Dzisiaj każdy student nie jeździ MPK tylko ma samochód... Może to też jest jeden z problemów dla nas krakusów???
h
hmlkrk
Pięknie żyć w dekadencji, można robić dowolne głupoty i udawać, że się nic nie stanie. Dopiero zetknięcie z Ziemią "(bankructwo) jest mniej przyjemne.
S
S2S
Jesteś chory gościu. Zgłaszam do moderacji.
K
Krakus
Ale halo ! Kraków i Polska i wiele innych krajów jest zadłużonych i co ? I z kazdym rokiem żyje się lepiej. 50 lat temu jezdziłeś motorowerem komar a dziś ci pewnie stoi merc pod domem . Każdy dom na wsi maił tzw wyhodek a dziś mamy flizowane łazienki. Napewno nie wezmą ci z portwela nie nie będziesz płaił długów.
h
hmlkrk
Wybieraliście nawet kilka razy pana majchrowskiego na prezydenta i teraz narzekacie. Przecież nikogo tu nie zainteresuje ile w Krakowie miliardów sięgają długi, które zaciągnięto przez ostatnie lata. Jaki prezydent tacy jego wyborcy. Kierunek katastrofa finansowa. Kiedy? Niedługo, ale kogo to teraz obchodzi?? Niech żyje demokracja!
i
inaczej
troche inna jest ta organizacja ruchu niż piszecie
i
i dobrze
dziecko będzie miało lepiej
K
Krakowianin
i po to zakupiłem sobie skuter, do pracy jadę nie całe 30 min a samochodem zapier*** 10/20km zderzak w zderzak jadąc ponad 1,5 godziny do pracy to jest chore i nienormalne! ... wszystko przez SDM, teraz się obudzili! gdyby nie mogli tych remontów wykonać etapowo, tylko wszystko na jedną pałę. Remontują drogi - praktycznie wszystkie, które są najbardziej obciążone ruchem, wszystko na raz, a po paru latach i tak się wszystko zesra, ponieważ lecą najtańszym kosztem... i wciąż będzie to samo, typowa syzyfowa robota... jakie to typowo mądre dla naszych rządzących w Krakowie.
A
Anty zikit
Jeb.. c jeb.. c jebać zikit jebać jebać jebać zikit największy wrzód Krakowa !!!!! Tajster stworzył taki wrzód i oczywiście nie ma pana żeby to roz.. bać. Towarzyszu Jacku m. Co ten tajster ma na towarzysza ze towarzysz się tak boi a ma napewno!!!! To wiem?????
k
krk
niech nagrywa debili
j
ja
brak słów czy oni myślą??
k
kierowca
Ale dokuczają prawda. Mogli by choć kilka razy na rok z takimi informacjami wyskakiwać:
- Zostaną przebudowane 5 najbardziej przeciążonych skrzyżowań na 2 poziomowe;)
albo
- Przywróciliśmy zieloną falę na Mogilskiej i to w żaden sposób nie wpłynie na komunikację miejską.
albo
- W godzinach szczytu najbardziej ruchliwe skrzyżowania, będą sterowane ręcznie, dzięki czemu korki na nich powinny się zmniejszyć o połowę;)
albo
- Wschodnia obwodnica zostanie oddana 8 miesięcy przed czasem;)
albo
- Zostaną zbudowane 10 podziemnych przejść pod nasypami w rejonach ...
albo albo ...
Miło by było, a tak tylko turyści i turyści, a nas się ściska jak sardynki:(
A
Anonim
Pasażerowie PKP zyskają 10 minut po remoncie, a ile stracą kierowcy przez te 1,5 roku ?
K
Korek
Lubię to
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska