https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowe zasady parkowania na ulicy Dietla. Tylko po jednym pasie dla samochodów w każdym kierunku

Piotr Tymczak
Na ulicy Dietla pojawią się nowe całodobowe miejsca do parkowania - po obu stronach na odcinku od ul. św Sebastiana do ul. Bożego Ciała. Wiąże się to jednak z tym, że na tym fragmencie drogi samochody będą mogły jeździć tylko po jednym pasie w każdym kierunku.

Jak informuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa, przez najbliższe dwie noce - jeśli pozwolą na to warunki atmosferyczne - wykonywane będzie oznakowanie, które w efekcie pozwoli kierowcom na parkowanie na zewnętrznych pasach tej ulicy (po jej obu stronach) na odcinku między ul. św. Sebastiana a ul. Bożego Ciała.

Dokładnie pasy postojowe będą wytyczone na północnej części ul. Dietla pomiędzy ul. św. Sebastiana a przejściem dla pieszych na wysokości ul. Bożego Ciała. Na południowej części pas postojowy będzie wytyczony pomiędzy ul. Bożego Ciała a „ślepym” końcem ulicy Brzozowej. W magistracie podkreślają, że jest to stała organizacja ruchu, która umożliwi zatrzymywanie się samochodów na połowie jezdni na ww. odcinkach

- Realizujemy projekt stałej organizacji ruchu, który opracował Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu. Podobne rozwiązanie było planowane na czas remontu ulicy Krakowskiej. Wobec wprowadzenia na stałe pasów postojowych na ul. Dietla, wykonawca rozpoczynającej się 23 marca przebudowy dostosuje się do właśnie wprowadzanego rozwiązania - informuje Michał Pyclik z ZDMK.

Przypomnijmy, że po przeprowadzonych w 2017 r. zmianach w strefie płatnego parkowania, na prawie całej długości ul. Dietla zakazano parkowania na chodnikach - było tam za mało miejsca, aby zgodnie z przepisami zostawić pieszym minimum 1,5 metra szerokości. Na ul. Dietla wprowadzono natomiast nocne parkowanie, na odcinku od Bożego Ciała do św. Sebastiana, w godzinach od 20 do 7 rano oraz w soboty i niedziele, na jednym z pasów ruchu.

Wiosną ubiegłego roku urzędnicy zamierzali wprowadzić pilotażowe, całodobowe parkowanie na wspomnianym odcinku pomiędzy ul. Bożego Ciała i św. Sebastiana. Wtedy planowano zmiany wprowadzić na przełomie kwietnia i maja na próbę, na około dwa miesiące. Założenie było takie, że jeśli by się przyjęły, to miały pozostać na stałe.

W ubiegłym roku urzędnicy przekonywali, że na tym odcinku ul. Dietla ruch jest najmniejszy, więc nie powinno to wpłynąć na płynność ruchu. Pomysł wzbudził ogromne emocje wśród mieszkańców. Wielu z nich protestowało przeciw takiemu rozwiązaniu. Urzędnicy wycofali się więc z tego pomysłu. Teraz do niego powrócono.

Zamiana jednego pasa ruchu w parking na ul. Dietla nie jest propozycją nową. Wiosną 2017 r. takie rozwiązanie sugerowali mieszkańcy z inicjatywy Pieszy Kraków. Podkreślali, że dzięki temu zwiększy się liczba miejsc parkingowych na ul. Dietla o około 200.

Budowa zakopianki. Drogowcy uspokajają! Nie ma obaw o inwest...

Komentarze 22

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

.
Nie ma za bardzo alternatywy, więc korki będą.
.
Taa. Na Dietla jest mały ruch. Ale za jakiś czas zrobią wiadukt kolejowy, przywrócą pełną przejezdność i urzędnicy będą zdziwieni, że takie korki są. Jest w tym urzędzie ktoś myślący?
a
author
Jana Pawła II ma 2 zupełnie niepotrzebne pasy do roboty przymułu z zarządu dróg. TO najdroższe parkingi pod słońcem - ostatnio przparkingowali WYbickiego i zrobili tam zasieki dla kierowców. I jeszcze biorą za to pieniądze.
W
Wirski
...bo zniechęci do Dietla i przestana jej używać jako przelotowki przez miasto.
Ł
Łukasz
W miastach europejskich wzdłuż głównych ulic takich jak ul. Dietla wykonane są parkingi podziemne. Wjazdy i zjazdy do parkingu są zlokalizowane równolegle do pasów jezdnych tak że nie przeszkadzają i nie blokują ruchu ulicznego. Rozwiązania te są stosowane od wielu lat w takich miastach jak Barcelona, Palma na Majorce itd. Miasto posiadając takie parkingi zapewnia miejsca postojowe mieszkańcom oraz przyjezdnym nie wpływając na ruch pieszy. Przede wszystkim miasto nie jest zalane przez cały ten syf parkingowy który u nas jest widoczny na każdym kroku. Pytanie, dlaczego u nas w PL nie można tych sprawdzonych rozwiązań wprowadzić? Uważam, że ulica Dietla jest idealnym miejscem żeby taki parking podziemny wybudować, a część naziemna zagospodarować na zieleń i deptak...
e
ech
bo od chodzenia d... boli..
...
i wypadek gotowy
h
hehe
tak by mógł d... podwieźć w każde miejsce bez zbędnych spacerów
K
Krakus
i byłoby więcej miejsc dla tych co to do strefy na Kazimierzu nie mogą wjechać i zaparkować, więc nie kupują podobno u lokalnych biznesmenów..
mieliby pobliskie parkowanie i drobny spacer (o ile mogą chodzić w ogóle)
v
vaam piir
no i co z tego wynika...?
g
gosc
Kolejne zwężenie kolejna utrudniania i kolejne korki. Co za banda ZIKITowskich skoorwieli !!!!
o
opserfer
@Kanole - no cóż, jak ktoś się nie może odzwyczaić od polskiego syfu i bylejakości (czyli np. parkowania byle jak i byle gdzie - chodniki, trawniki, drogi dojazdowe) to go boli, że auto ma być zaparkowane tam gdzie jest do tego wyznaczone miejsce i auto ma się na tym miejscu mieścić ! Ja akurat mieszkam w Wiedniu 13 lat (wcześniej 10 lat w Krakowie, teraz kilkanaście razy w roku weekend) I szlag mnie normalnie trafia jak widzę ten cały bajzel w Krakowie. Szlag mnie żywcem trafia jak na dwukierunkowej uliczce dojazdowej do osiedla nie da się normalnie nawet w jednym kierunku przejechać. Szlag mnie trafia bo wszystkie chodniki pozastawiane. Szlag mnie trafia bo cala zieleń wkoło rozjechana. Szlag mnie trafia bo durne przepisy mówią, że na każdego mieszkańca ma być ileś tram m2 zieleni ale nie mówią, ze na każde mieszkanie ma przypadać co najmniej 1.5 miejsca postojowego !!! Itp, itd !!
s
sbt
Super, świetna zmiana! Od dawna na nią czekałem - tam i tak przepustowość jest ograniczona na fragmencie jednopasmowym do Ronda Grzegórzeckiego, więc zmiana nie powinna być zbyt odczuwalna dla kierowców
K
Kanole
Miałem okazję mieszkać tam 2,5 roku i nigdy więcej!!. Niestety trafiłem z firmy jeszcze gorzej do Kopenhagi, miasta gdzie zostawisz krzyw samochód i dostaniesz mandat. Zostawisz rower na środku drogi, to nikt nie ma prawa go ruszyć, ot takie zabawne historie :)
K
Kempes
Nowy pomysl ,wy juz nie macie pomyslow jak spiepszyc zycie ludziom,parkingi budujcie,a nie bloki i biurowce,a potem probujecie ludziom kit wciskac ze to dla ich dobra
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska