Nowy buspas na odcinku od ul. Sławka do ul. Puszkarskiej ma usprawnić funkcjonowanie komunikacji miejskiej w stronę ronda Matecznego. Tym samym wydłużony został buspas, który od kilku lat funkcjonuje na ul. Kamieńskiego od skrzyżowania z ul. Malborską.
WIDEO: Krótki wywiad
W przyszłości buspas ma zostać wydłużony o kolejny odcinek prawie do ronda Matecznego, tak aby autobusy jadące z Nowego Bieżanowa, Rżąki, Kurdwanowa czy Wieliczki jeździły bez większych opóźnień na tym odcinku swoich tras.
Nowy buspas będzie obowiązywał w godz. 6-10 i 14-18.
Ale ja nie nawidzę tych geniuszy z ZDIK! Muszę stać jak ostatni frajer w sztucznie stworzonym korku, żeby dojechać do Bonarki do pracy. Napisałem multum pism, by zezwolić na prawoskręt, ale wszystko na nic! NIE NAWIDZĘ!
A
AdamZ
Jak zwykle w Krakowie zrobiono głupotę, gdyż po pierwsze bus-pas tuż za przystankiem rozdziela się - jeden zjeżdża w dół do wjazdu do galerii Bonarka, gdzie wjeżdża większość linii autobusowych, a drugi idzie górą wyłącznie dla autobusów dwóch linii 304 i 503 i tylko dla tych linii sparaliżowano jazdę wszystkich pozostałych pojazdów! Po drugie obie odnogi schodzą się w przewężeniu w zagajniku, jeszcze dwa miesiące temu poszerzano chodnik, by wybudować... ścieżkę rowerową i żadnemu decydentowi, ani inżynierowi nie wpadło do głowy, by na odcinku od wyjazdu z Galerii do parkingu na wprost wylotu ul. Puszkarskiej (ok. 100 m) dobudować jeden pas ruchu dla autobusów! To kolejny przykład bezmyślności lub złośliwości administratorów krakowskich dróg, po stworzeniu "nowoczesnego" ronda na świeżo wyremontowanej ul. Ćwiklińskiej i nie wykupieniu działki po spalonych drewnianych willach przy rondzie Matecznego, co przekreśliło perspektywę przebudowy tego skrzyżowania na dwupoziomowe! Ale Krakowianie mają co chcieli, sami przecież takie władze miasta wybrali!
K
Krakus
17 grudnia, 11:22, Krakus:
Gdzie oni tam znaleźli miejsce na budowę dodatkowego pasa? Ano tak, klasycznie zabrano jeden normalny pas ruchu, żeby sztucznie zwiększyć korki.
17 grudnia, 12:55, Gość:
No trudno. W cywilizowanym mieście jest niedopuszczalne, żeby komunikacja miejska stała w korkach. To absurd. Czy to bardzo zwiększy korki? Sytuacja dla kierowców i tak jest tam dramatyczna. Po zmianie przynajmniej będzie sposób na szybki dojazd autobusem. Teraz wszyscy stoją, więc z autobusu korzysta tylko ten, co musi.
Porównywałeś kiedyś czas przejazdu MPK? To, że na danym odcinku jest uprzywilejowane niewiele daje, bo sumaryczny czas przejazdu zazwyczaj wynosi 3-krotność (albo i więcej) przejazdu autem.
Kolejna sprawa: gdzie ci kierowcy mają zostawić auta żeby przesiąść się na MPK? Łukasz F. tylko utrudnia życie kierowcom, ale nie kiwnie palcem aby wybudować parkingi przesiadkowe.
G
Gość
17 grudnia, 11:22, Krakus:
Gdzie oni tam znaleźli miejsce na budowę dodatkowego pasa? Ano tak, klasycznie zabrano jeden normalny pas ruchu, żeby sztucznie zwiększyć korki.
No trudno. W cywilizowanym mieście jest niedopuszczalne, żeby komunikacja miejska stała w korkach. To absurd. Czy to bardzo zwiększy korki? Sytuacja dla kierowców i tak jest tam dramatyczna. Po zmianie przynajmniej będzie sposób na szybki dojazd autobusem. Teraz wszyscy stoją, więc z autobusu korzysta tylko ten, co musi.
G
Gość
Brawo!!!!! tak trzymać!!!
K
Krakus
Gdzie oni tam znaleźli miejsce na budowę dodatkowego pasa? Ano tak, klasycznie zabrano jeden normalny pas ruchu, żeby sztucznie zwiększyć korki.