https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Społeczny apel o wydłużenie trasy autobusu miejskiego na Złocień. Co na to krakowscy urzędnicy?

Jolanta Białek
zdjęcie ilustracyjne
zdjęcie ilustracyjne fot. Anna Kaczmarz
Wydłużenie trasy autobusu 148 (Zajezdnia Płaszów – Dworzec Czyżyny) - na osiedle Złocień zaproponowali mieszkańcy tego rejonu Krakowa. Komunikacyjny postulat upubliczniono na Facebooku, na grupie „Co słychać w Bieżanowie”. Jednak krakowski Zarząd Transportu Publicznego nie daje na to zgody, tłumacząc swe stanowisko ciasnotą i korkami na ul. Półłanki.

Linia 148 została uruchomiona 19 października tego roku. Nowe połączenie cieszy się dużym zainteresowaniem pasażerów. Autobus kursuje – w dni powszechnie z częstotliwością co 20-30 minut oraz co 40 minut w weekendy – na stosunkowo krótkiej trasie: Zajezdnia Płaszów – P&R Mały Płaszów - Myśliwska - Nowohucka - Galicyjska - Czyżyny Dworzec, co pozwala w miarę szybko i sprawnie dotrzeć m.in. do centrów przesiadkowych na Płaszowie oraz Czyżynach.

Pomysł wydłużenia trasy „148” do pętli na osiedlu Złocień (przy ul. Czeczów) spotkał się z różnymi reakcjami internautów. Cześć osób chciałaby takiego scenariusza (ponieważ Złocień zyskałby kolejny autobus i bezpośrednie połączenie do w stronę Czyżyn), a inni są temu przeciwni (tu głównym argumentem jest to, że „148” utknie w korkach na ul. Półłanki).

Społeczny projekt nie zyskał na dziś aprobaty Zarządu Transportu

- W naszej opinii trasa linii 148 (Czyżyny Dworzec – Zajezdnia Płaszów) jest optymalna i nie powinna ulegać zmianom. Wydłużenie jej do osiedla Złocień może spowodować występowanie znacznych opóźnień, ze względu na zwiększony ruch odbywający się na ulicy Półłanki – przekazał nam Sebastian Kowal z ZTP w Krakowie.

Dodał również, że osiedle Złocień „w ostatnim czasie zyskało nowe połączenia autobusowe, w tym połączenie bezpośrednie do centrum miasta (oprócz istniejącego połączenia kolejowego), które zostało wprowadzone na wniosek mieszkańców”.

Mieszkańcy Złocienia mają do dyspozycji trzy autobusy, zazwyczaj spóźnione

Chodzi o linię 125, która od 19 października kursuje na trasie Złocień – Dworzec Główny Wschód; wcześniej Złocień – Mały Płaszów P&R, o wydłużenie tego połączenia bliżej centrum Krakowa apelowali mieszkańcy, przede wszystkim poprzez petycję.

Także od 19 października wprowadzono inne zmiany w komunikacji miejskiej na Złocieniu: autobus 163, który do tej pory jeździł na trasie Szpital Rydygiera – Złocień – Nowy Bieżanów Południe został wydłużony do Miejskiego Centrum Opieki. Zlikwidowano linię 425 (Złocień – P&R Mały Płaszów)ocienia m, a niejako w zamian uruchomiono autobus 195, który kursuje z Małego Płaszowa przez Złocień na Rżąkę (przy czym zorganizowano to ten sposób, że autobus jedzie naprzemiennie na trasie Złocień – Rżąka oraz Złocień – Mały Płaszów P&R.

Opinie mieszkańców o tym projekcie od początku było podzielone. Jego przeciwnicy obawiali się przede wszystkim opóźnień – częstych również wcześniej - w kursach autobusów na wydłużonych trasach.

Jak wygląda to po prawie miesiącu funkcjonowania komunikacji „po nowemu”? Linia 125 ma opóźnienia – różnej wielkości – przede wszystkim w godzinach szczytu oraz godzinach dopołudniowych. W przypadku „195” opóźnienia – co najmniej kilkuminutowe – są normą w zasadzie przez cały dzień. Natomiast autobus 163, tak jak było to wcześniej, jest spóźniony notorycznie, w różnym wymiarze, przez korki w różnych punktach jego długiej trasy.

Remont ulicy Kościuszki

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Prokuratura umorzyła postępowanie ws. Park and Ride. Bochnia straciła ok. 1,3 mln zł

Prokuratura umorzyła postępowanie ws. Park and Ride. Bochnia straciła ok. 1,3 mln zł

Poznaj wszystkie półfinalistki Miss Polski. Tylko część z nich przejdzie do finału

Poznaj wszystkie półfinalistki Miss Polski. Tylko część z nich przejdzie do finału

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska