https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Nowym tunelem pod torami na ulicy Rydla przejedziemy dopiero w marcu

Bartosz Dybała
Od piątku kierowcy będą mogli przejechać przez nowe, większe skrzyżowanie ulic Rydla oraz Radzikowskiego. Opóźni się natomiast budowa tunelu pod torami.

Od piątku do użytku zostanie oddane skrzyżowanie ul. Radzikowskiego z ul. Rydla w Bronowicach. Układ drogowy gruntownie przebudowano. Wymieniono wszystkie instalacje podziemne, a skrzyżowanie powiększono. Ma dodatkowe pasy do skrętów, które zwiększą płynność ruchu samochodowego. Piesi skorzystają z szerokich, dobrze oświetlonych, chodników i przejść.

Opóźniają się natomiast prace przy budowie bezkolizyjnego skrzyżowania na ul. Rydla. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami kolejarzy z PKP PLK, tunel miał być gotowy jeszcze w listopadzie tego roku. Ostatecznie kierowcy przejadą nim dopiero w marcu przyszłego roku.

Wykonawca zrealizował już najazdy oraz ściany i strop nowego tunelu. Trwają intensywne prace przy wydobywaniu ziemi spod nowej konstrukcji. Do wywiezienia jest 14 tys. m3 gruntu, czyli ok. 1200 wywrotek. Po oczyszczeniu terenu i wykonaniu odwodnienia robotnicy przystąpią do prac drogowych. Ostateczny termin oddania nowego przejazdu do użytku uzależniony jest od warunków atmosferycznych. Obecnie wykonawca zakłada otwarcie przejazdu w marcu 2019 roku.

Wcześniejszemu oddaniu przejazdu do użytku przeszkodziła, niezależna od inwestora i wykonawcy, konieczność zidentyfikowania i zlikwidowania kilkudziesięciu kolizji z nieuwzględnionymi na mapach sieciami teletechnicznymi. Dodatkowo część prac ziemnych odbywała się pod nadzorem saperów, ze względu na pozostałości materiałów wybuchowych.

Ważna informacja jest taka, że najpóźniej w przyszłym tygodniu znów będzie można przejechać ulicą Zielony Most. Zmodernizowany wiadukt kolejowy nad ul. Zielony Most jest dużo większy. Znalazło się pod nim miejsce na dwa pasy ruchu dla samochodów i szerokie chodniki po obu stronach drogi. Dotychczasowa konstrukcja obiektu nie była dostosowana do natężenia ruchu, który się pod nią odbywał. Piesi korzystać musieli z wąskiego chodnika, a samochody poruszały się wahadłowo. Obecnie trwają odbiory i uzgadniana jest nowa organizacja ruchu na ul. Zielony Most. Przejazd zostanie uruchomiony natychmiast po otrzymaniu zgody od zarządu dróg.

Zmodernizowany wiadukt kolejowy nad ul. Zielony Most jest dużo większy. Znalazło się pod nim miejsce na dwa pasy ruchu dla samochodów i szerokie chodniki po obu stronach drogi. Dotychczasowa konstrukcja obiektu nie była dostosowana do natężenia ruchu, który się pod nią odbywał. Piesi korzystać musieli z wąskiego chodnika, a samochody poruszały się wahadłowo. Obecnie trwają odbiory i uzgadniana jest nowa organizacja ruchu na ul. Zielony Most. Przejazd zostanie uruchomiony natychmiast po otrzymaniu zgody od zarządu dróg.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Powstanie polskie TGV? W 3 godziny z Gdańska do Krakowa

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

d
d@x
Ul rydla - marzec dobiegł końca i nadal nie widać końca dla budowanego przejazdu tunelem. Zawsze jak czytam o inwestycjach z pieniędzy publicznych to można się dowiedzieć o kilkumiesięcznym opóźnieniu i kilkukrotnym przesuwaniu terminu. Dlaczego nigdy nie przeczytam, że prace wykonano np pół roku przed planowanym terminem?
b
bzz
Inwestycje kolejowe, polegające na dostosowaniu dróg miejskich do przebudowy przejazdów kolejowych, nie podlegają Majchrowskiemu.
h
henrk
Tak naprawdę to poszerzenie tego wiaduktu było bez sensu, bo przecież tam nie ma miejsca na ruch dwukierunkowy.
Budowa tunelu pod torami na Rydla to jeden wielki skandal. Przez kilkanaście miesiecy przejazd był zamkniety i nic nie robiono. Jaki był termin zakończenia prac, kto je z ramienia ZIKiTu nadzorował harmonogramu robót i jakie jest uzasadnienie przedłużania realizacji inwestycji i czy będą naliczane kary umowne ? Najpierw zakładali koniec prac na maj 2018 roku, potem na listopad 2018, a teraz na marzec 2019. To jakieś kpiny i brak kompetencji, ktoś za to powinien beknąć stanowiskiem.
ovekrakow.pl/galeria/przy-ul-rydla-powstaje-tunel-pod-torami-zdjecia_3328.html
k
kierowca praktyk
Zaczne od tego, że skandalem jest kilkumiesięczna przebudowa 150 metrów (!!!) ul. Radzikowskiego wraz z miniskrzyżowaniem z Rydla i wymuszenie tam ruchu jednokierunkowego. Od kilku tygodni z powodzeniem można tam było przywrócić normalny ruch ale wciąż stoją jakieś płotki i nic nie robią.
Samo skrzyżowanie jest idiotyzmem a ten kto kazał wymalować przejście dla pieszych bezpośrednio za połączeniem Radzikowskiego z Rydla nigdy tam chyba nie jechał samochodem. To przejście powinno być bliżej skrzyżowania z ul. Weissa! Tam będą wieczne kolizje. Jeżeli zachowane będzie pierwszeństwo tak jak było przed przebudową, czyli dla ul. Rydla w kierunku Weissa, to wjeżdżający na skrzyżowanie od strony Radzikowskiego w kierunku Łobzowa będą zmuszeni do częstego hamowania przed przejściem dla pieszych od razu po wjechaniu na skrzyżowanie. A włączać tam trzeba się dynamicznie bo ruch na Rydla nie należy do najmniejszych. Nie jest to przemyślane rozwiązanie. W całej sytuacji nie pomaga niestety ograniczenie widoczności spowodowane spadkiem jezdni od strony tunelu na Rydla. Samochody będą tam wyjeżdżać szybko i z zaskoczenia. Będzie się działo.
P
Pkp
Dramat debile pozwalaja na zamknięcie przejazdu po to aby był zamknięty bo z robotą nikomu się nie paliło 3 stycznia 2017 r zamknięcie przejazdu pierwsze prace czyli wycinka drzew i pseudo przejscie dla pieszych połowa kwietnia . Śmiech na sali i tyle . W marcu którego roku 2020 ?
K
Krakowianin
Inwestycje za tego komucha Majchrowskiego - nigdy nie nie jest na czas.
g
gość
Ostatni akapit od słów "Zmodernizowany wiadukt kolejowy nad ul. Zielony Most ... po otrzymaniu zgody od zarządu dróg." umieszczony jest dwukrotnie. Pozostawiam bez dalszego komentarza
K
Krzyś
Tak czytam i sobie myślę... Czyli nie wiadomo było w fazie planowania, że roboty (część) będzie musiała być prowadzona pod okiem saperów z uwagi na ryzyko. No kto by pomyślał.
Dobrą informacją dla ludzi złej woli jest to, że wystarczy wiązka kabli (inna nazwa - instalacja teletechniczna) nie uwzględniona na mapie, żeby uziemić całkiem sporą inwestycję na pół roku...
Oczywiście tempo prac nie ma nic wsólnego z tymi opóźnieniami, to że miesiącami (sic!) średnia liczba pracowników na tej budowie oscylowała wokół 2 do 5 dziennie i jedna pracująca maszyna? To było w planie. Tak jak czas pracy od 10 do 16. Zabezpieczenie inwestycji też godne pochwały - jeszcze jest. Bardzo mnie bawi to, że dokładnie przed szlabanem i równolegle do niego przeprowadzona jest droga techniczna dla ciężkiego sprzętu. Naprawdę cud, że tam jeszcze nikt nie zginął albo nie doznał poważnego uszczerbku na zdrowiu. Ja sobie tylko kurtkę zniszczyłem bo jakiś talent zrobił ogrodzenie z desek, z których wkręty wystawały po parę centymetrów nie po tej stronie ;)
a
author
A może w czerwcu? Jak podawaliście, że w listopadzie to nikt dudy nie ruszył na budowę, żeby dowiedzieć się, że to nierealne. Każdy kit wam wcisną. A teraz co ze skrzyżówaniem z Bronowicką bo cały ten tunel rozbić jak tam będą sobie stały samochody w krakowskim koreczku.
g
gff
Dalej będzie ruch wahadłowy, bo zaraz za wiaduktem ulica jest zbyt wąska by dwa auta się minęły... geniusze.
k
krakowianin
Przez ponad rok partacze z PKP zrobili z części Radzikowskiego ulicę jednokierunkową, tylko po co jak przez rok nic się tam nie działo. No ale na to pozwolili matoły z ZIKITu
Ta budowa powinna być zakonczona w pól roku, ale lenie z PKP bawią się już ponad rok. Dziadowstwo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska