Od piątku do użytku zostanie oddane skrzyżowanie ul. Radzikowskiego z ul. Rydla w Bronowicach. Układ drogowy gruntownie przebudowano. Wymieniono wszystkie instalacje podziemne, a skrzyżowanie powiększono. Ma dodatkowe pasy do skrętów, które zwiększą płynność ruchu samochodowego. Piesi skorzystają z szerokich, dobrze oświetlonych, chodników i przejść.
Opóźniają się natomiast prace przy budowie bezkolizyjnego skrzyżowania na ul. Rydla. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami kolejarzy z PKP PLK, tunel miał być gotowy jeszcze w listopadzie tego roku. Ostatecznie kierowcy przejadą nim dopiero w marcu przyszłego roku.
Wykonawca zrealizował już najazdy oraz ściany i strop nowego tunelu. Trwają intensywne prace przy wydobywaniu ziemi spod nowej konstrukcji. Do wywiezienia jest 14 tys. m3 gruntu, czyli ok. 1200 wywrotek. Po oczyszczeniu terenu i wykonaniu odwodnienia robotnicy przystąpią do prac drogowych. Ostateczny termin oddania nowego przejazdu do użytku uzależniony jest od warunków atmosferycznych. Obecnie wykonawca zakłada otwarcie przejazdu w marcu 2019 roku.
Wcześniejszemu oddaniu przejazdu do użytku przeszkodziła, niezależna od inwestora i wykonawcy, konieczność zidentyfikowania i zlikwidowania kilkudziesięciu kolizji z nieuwzględnionymi na mapach sieciami teletechnicznymi. Dodatkowo część prac ziemnych odbywała się pod nadzorem saperów, ze względu na pozostałości materiałów wybuchowych.
Ważna informacja jest taka, że najpóźniej w przyszłym tygodniu znów będzie można przejechać ulicą Zielony Most. Zmodernizowany wiadukt kolejowy nad ul. Zielony Most jest dużo większy. Znalazło się pod nim miejsce na dwa pasy ruchu dla samochodów i szerokie chodniki po obu stronach drogi. Dotychczasowa konstrukcja obiektu nie była dostosowana do natężenia ruchu, który się pod nią odbywał. Piesi korzystać musieli z wąskiego chodnika, a samochody poruszały się wahadłowo. Obecnie trwają odbiory i uzgadniana jest nowa organizacja ruchu na ul. Zielony Most. Przejazd zostanie uruchomiony natychmiast po otrzymaniu zgody od zarządu dróg.
Zmodernizowany wiadukt kolejowy nad ul. Zielony Most jest dużo większy. Znalazło się pod nim miejsce na dwa pasy ruchu dla samochodów i szerokie chodniki po obu stronach drogi. Dotychczasowa konstrukcja obiektu nie była dostosowana do natężenia ruchu, który się pod nią odbywał. Piesi korzystać musieli z wąskiego chodnika, a samochody poruszały się wahadłowo. Obecnie trwają odbiory i uzgadniana jest nowa organizacja ruchu na ul. Zielony Most. Przejazd zostanie uruchomiony natychmiast po otrzymaniu zgody od zarządu dróg.
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Powstanie polskie TGV? W 3 godziny z Gdańska do Krakowa