Kraków. Opóźnia się remont ulicy Sławkowskiej

Marcin BanasikZaktualizowano 
Mieszkańcy żalą się, że ZDMK zwęża chodniki na ul. Pijarskiej. Urzędnicy odpowiadają, że piesi mogą przecież chodzić po jezdni.

Kamienna nawierzchnia, stylizowane ledowe latarnie, kamery monitoringu – tak miała wyglądać w połowie listopada ubiegłego roku ul. Sławkowska. Jej remont rozpoczął się 22 września 2018 r. W rzeczywistości miejsce to wciąż jest placem budowy. Urzędnicy z Zarządu Dróg Miasta Krakowa informują, że zakończenie remontu planowane jest na początek maja.

Argumentują opóźnienie tym, że przedłużają się ustalenia z właścicielami okolicznych lokali dotyczące przyłączenia do sieci ciepłowniczej i kanalizacji. – Wykonawca jest zobowiązany, aby każdy podmiot miał taką możliwość, żeby po zakończeniu prac nie było potrzeby ponownego rozkopywania ulicy – informują pracownicy biura informacji ZDMK.

Dodatkowo remontem objęte zostaną odcinki ulic: Pijarskiej (100 m), św. Marka (40 m) oraz św. Tomasza (30 m). I dla mieszkańców tych pobliskich ulic, nie przedłużający się remont jest problemem, ale pomysł zwiększenia liczby miejsc parkingowych.

„Z faktu samej inwestycji bardzo się cieszymy, natomiast chodzi o projekt przy ulicy Pijarskiej. Wszędzie słyszymy namowy krakowskich urzędników, żeby przesiadać się do komunikacji zbiorowej, samochody zostawiać w garażu i korzystać z autobusów, tramwajów, wsiadać na rower. Przy każdej inwestycji w mieście likwiduje się miejsca parkingowe, byle tylko zniechęcić ludzi do poruszania się samochodami a tutaj ma być więcej miejsc dla aut”.

Najciemniej po latarnią

„Jak to mówią najciemniej pod latarnią – w samym sercu Krakowa premiuje się samochody” – czytamy w liście przesłanym do redakcji „Dziennika Polskiego” przez mieszkańca rejonu objętego remontem.

Czytelnik dodaje, że ulica Pijarska, jako część Starego Miasta, powinna służyć przede wszystkim pieszym a samochody, tak jak w całej najstarszej części Krakowa, powinny być ograniczone do minimum. „Tymczasem tutaj, zgodnie z nowym projektem, powiększa się liczbę miejsc parkingowych zapraszając kolejnych ludzi do wjeżdżania do ścisłego centrum, a piesi traktowani są jako „enfant terrible”. Zgodnie z nowym projektem, chodnik będzie miał ok 120 cm wraz z krawężnikiem.

Szerokość chodnika wystarczy tylko dla jednej osoby, a co w sytuacji, gdy trzeba będzie się z kimś minąć, o kobiecie z wózkiem już nawet nie wspomnę. O niedzielnym spacerze z rodziną można zapomnieć. Warto w tym miejscu dodać, że dla aut miejsca nie zabraknie, bo oprócz powiększenia parkingu przy plantach będzie również dopuszczone parkowanie na ulicy (równoległe wzdłuż chodnika)” – czytamy w dalszej części listu.

Czytelnik zwraca się z prośbą do redakcji, o zadanie pytania inwestorowi czy nie można poszerzyć chodnika kosztem ulicy? „Samego parkingu od strony plant się nie czepiamy, bo jakieś miejsca dla aut być muszą, ale chodzi o możliwość parkowania wzdłuż ulicy Pijarskiej a przede wszystkim o szerokość ulicy względem szerokości chodnika. Ulica Pijarska ma mieć 5 metrów szerokości, a chodnik ok. 1 metra!”

Piesi mogą chodzić po jezdni

W odpowiedzi ZDMK przypomina, że obszar ten należy do tzw. strefy zamieszkania. – To jest równoznaczne z tym, że jest to przestrzeń dla pieszego. W takiej przestrzeni nie ma nawet potrzeby wyznaczania chodników, bo w strefie zamieszkania piesi mogą do woli korzystać z jezdni, a pojazdy mają obowiązek zawsze ustąpić im pierwszeństwa – wyjaśniają urzędnicy ZDMK.
Dodają też, że na ulicach uznanych za strefę zamieszkania obowiązuje surowe ograniczenie prędkości dla pojazdów do 20 kilometrów na godzinę.

Prace przy ul. Sławkowskiej opóźniają się, a tymczasem w Krakowie jest wiele ulic, które – mimo obietnic urzędników – od lat nie mogą doczekać się remontu. Do takich należą m.in, ul. Kocmyrzowska i Klasztorna oraz al. 29 Listopada.

POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Rolnicy mają dość. “Stop syfowi z zagranicy”

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Opóźnia się remont ulicy Sławkowskiej - Dziennik Polski

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
I
Inny czytelnik

Przekażcie temu czytelnikowi, że jak już próbuje być elokwentnym, to niech się zapozna ze znaczeniem zwrotów, których najwyraźniej nie rozumie. Enfant terrible jest synonimem czegoś innego, a w tym kontekście ten, brodaty jak sądzę, głupek zapewne miał na myśli traktowanie pieszych jak pariasów.

zgłoś
g
gość

I bardzo dobrze że powstają tam miejsca parkingowe

zgłoś
K
Krk

Czy ci ludzie ni rozumieja ze zadna strefa zamieszkania nie jest przestrzegana? Że matki boja sie chodzić z dziecmi po jezdni a starsze osoby nawet nie próbują? Centrum jest opanowane przez łamiących wszelkie przepisy rowerzystów ze słuchawkami na uszach i przez pędzące meleksy. Za to można spotkać patrol spacerujący w słoneczku po płycie rynku (czy ktos widzi ze meleksy bez identyfikatorow dalej jezdza sobie w najlepsze?) przepisy o strefie zamieszkania oraz parku kulturowym są w ogromnym stopniu ignorowane ! Naganiaczek do burdeli jeszcze więcej niż było. A akcje łapania aut bez wjazdówek raz/dwa razy do roku to jest za mało ! Pzrejdzcie się trochę po mieście w weekend bo mam wrażenie, że niektórzy eksperci mieszkają chyba za miastem....

zgłoś
G
Gość

W jaki sposób wykonać te zalecenia, gdy mieszkańcy Krakowa są w tak złej kondycji zdrowotnej, że nie są w stanie "wejść do tramwaju", "wejść na Kopiec Kościuszki", "pójść na spacer na Planty", "wsiąść na rower", etc, etc. Taki mamy "klimat" w Krakowie. "Z przyczyn politycznych" zwiększają się "kolejki do lekarzy specjalistów", a lekarze specjaliści odpowiadają "coś Pan ... frajer ?". Wszystkim to "frajerstwo" "bokiem wychodzi !". Oczywiście (również) "Sędziowie Sadu Apelacyjnego" będa "futrowani" afrodyzjakami do wieku (co najmniej) 70-ciu lat. K**** mać !

zgłoś
Z
Zbigniew Rusek

Tak wąska jezdnia powinna oznaczać zakaz wjazdu pojazdów o szerokości ponad 2 metry (ciężarówek, autobusów).

zgłoś
c
cdp

Przepraszam czy tam mieszkają same grubasy, że 120 nie wystarczy? Ogarnijcie się.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3