Autor: Marcin Karkosza
Nowa hala powstała na terenie siedziby MPK w miejsce starej, która funkcjonowała w tym miejscu od połowy ubiegłego wieku. Obiekt ma powierzchnię ponad 2 tys. m2, a koszt jej powstania i wyposażenia wyniósł około 18 mln zł.
Będą się tu odbywać przeglądy, naprawy i modernizacje krakowskich tramwajów. Hala jest też wyposażona w mogące pomieścić cały wagon tramwajowy: kabinę lakierniczą, gdzie malowane są pojazdy, tzw. kabinę śrutowniczą, gdzie czyszczone są z rdzy i starej farby oraz myjnię.
Zamontowano też suwnicę do transportu elementów wagonów o udźwigu 10 ton oraz zakupiono wózek mobilny do ciągnięcia wagonów tramwajowych, który może holować przedmioty o wadze nawet 200 ton.
Spotkanie w nowej hali przy ul. Brożka było też okazją do podsumowania unijnego projektu, w ramach którego Kraków wzbogacił się o nowoczesne, niskopodłogowe tramwaje. Ostatni z zakupionych przez MPK SA tramwajów „Krakowiak” bydgoskiej firmy PESA dotarł do naszego miasta 29 grudnia.
Niskopodłogowe „Krakowiaki” kursują na linii nr 4 z Bronowic Małych do Wzgórz Krzesławickich, gdzie zastąpiły wysokopodłogowe wagony 105N. Nowoczesne tramwaje przewożą pasażerów także na linii nr 50 i 52, a w weekendy są wysyłane także na linię nr 24.
