https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Parking Park&Ride Kurdwanów w końcu otwarty, pomieści 167 samochodów

red.
Parking, który powstał przy pętli tramwajowej Kurdwanów pomieści 167 samochodów. Miał być otwarty już latem. Z parkingu za darmo będą mogły korzystać osoby posiadające bilety komunikacji miejskiej. Z kolei osoby, które takich biletów nie posiadają, będą płaciły za postój. Za to na podstawie biletu postojowego będą mogły korzystać z komunikacji miejskiej.

Czytaj także:

Kraków. P&R Kurdwanów w końcu otwarty, za trzy tygodnie P&R Bieżanów

Nowy parking będzie wyposażony w elementy dynamicznej informacji pasażerskiej po to, aby kierowca już na parkingu wiedział kiedy odjeżdża tramwaj tej linii, którą chce kontynuować podróż. Przy ulicach dojazdowych do parkingów umieszczone zostaną tablice informujące w czasie rzeczywistym o ilości wolnych miejsc parkingowych.

Kraków. Magia Świąt na Rynku Głównym

Co ty wiesz o Krakowie?

Komentarze 13

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
hmm
A większość i tak dalej parkuje pod Biedronką, bo za darmo...
g
gniewko_syn_ryba
Poza tym, jak tam dojechać, np. z Wielickiej ?...
f
fn,
Nie nauczyli czytać i rozumieć w gimnazium to w robocie już nie nauczą
j
jt
Tak, tak byli lepsi ,ale dla ....urzędników
Ponoć tam kazano ustawić pewną firmę ochroniarską ,która ponoć ochraniała pewną prywatna uczelnię
pewnie na strefie mieli zarobić a uczelnie pilnować .....po kosztach
a
antyfaszysta
Mieszkańcy okolicznych dziesiątek bloków i domów jednorodzinnych SERDECZNIE DZIĘKUJĄ MAJCHROWSKIEMU(wybudowanie) i "DWULICOWEMU" DZIENNIKOWI POLSKIEMU (popularyzowanie za wszelką cenę)......WYBUDOWANIA PARKINGU POD NOSEM MIESZKAŃCÓW..........ZA TRUCIE SPALINAMI OKOLICZNYCH WIELU TYSIĘCY MIESZKAŃCÓW........!!!!!!!!!!!!!!!!
K
Krakus
Parking powinien byc na minimum 1000 miejsc. 167 to prawie sie zapelni w 15 minut a co z reszta?
A
Abaqus
Jaki Majchrowski w 1993? Co ty za bajki wypisujesz?
g
gff
Wypada powiedzieć ,że to w Krakowie jako pierwszym mieście w Polsce w 1988r. wprowadzono obszarowe (strefowe ) opłaty za parkowanie mające wzbudzić rotacje pojazdów i ograniczenie czasu parkowania . Wówczas deficyt miejsc postojowych (zmierzony) wynosił 60%.
Dla niewtajemniczonych powiem ,że 60% osób potrzebujących nie mogło zaparkować w centrum.
I dla ścisłości faktem jest ,że to urząd formalnie dokonał tych regulacji a operator zajął się obsługą i egzekucja tego systemu.
Wówczas w Grudziądzu nikt nawet nie śnił o takich rozwiązaniach. pisze w Grudziądzu ,bo wiem ze słyszenia od urzędników ,że to właśnie firma z tego miasta chwali się największymi sukcesami w dziedzinie osiągnięć obsługi stref płatnego parkowania .
Awantura w Grudziądzu gdzie radni nie mieli pojęcia ile zgarnia ta firma :

"Te słowa potwierdza Karol Awtuch z City Parking Group: - W innych miastach mamy bardziej korzystne umowy. Otrzymujemy nawet 70 proc. dochodu ze strefy - mówi dyrektor. Firma ta obsługuje strefy parkingowe w 30 polskich miastach. - W Grudziądzu działamy na granicy opłacalności, ale nasza firma pochodzi z Grudziądza, tutaj mamy swoją centralę, więc tę umowę traktujemy prestiżowo." (archiwum Gazeta Pomorska).
Te argumenty mogą przekonać jedynie idiotę.
I tak mało bierzemy w Grudziądzu bo w innych miastach udało nam się wygolić urzędników na więcej.

Ponoć właśnie w Krakowie owa firma zgarnia prawie 70% wpływów a to juz pachnie prokuratorem gdyż z tego co pamiętam wyrolowany przez ową firmę operator brał 32 % i jeszcze sprzątał i odśnieżał całą strefę ...
Dyrektor o ,którym wspominasz to faktycznie koleś Majchrowskiego plątający się z jednego stanowiska na inne i to ponoć to wyłącznie dla niego powstał Zarząd Infrastruktury Sportowej.
Temu tez powinien sie, przyjrzeć prokurator bo radni powołali zarząd infrastruktury sportowej a stadion Wisły i Cracowi budował .....zarząd dróg. !!!!!!!!!!!
To po co zarząd sportowy ?
j
jt
W 1993r. prywatny operator strefy płatnego parkowania i parkingów miejskich ( odpowiednik dzisiejszej spółki miejskiej ) na swój koszt zorganizował w tamtej okolicy na ul.Teligi parkingi przesiadkowe nazywane na zachodzie P&R.
Pozostałe parkingi w tym systemie operator strefy zorganizował na ul.Kapelanka ,ul.Syrokomli, ul.Kałuży ,ul.Heleny .
To było ćwierć wieku temu !!!!!!!!!
W tym czasie Majchrowski zmienił tego operatora i przekazał zarządzanie wpierw ZIKiT ,który zaraz podzlecił obsługę strefy dogadanym spółkom budowlanym a później miejskiej spółce .
Organizacja pierwszego parkingu przesiadkowego zajęła miejskie spółce 4 lata .
Wówczas prywatny operator zrobił to w ciągu 14 dni .
Nie wspomnę już o tym ,że gdy prywatny operator obsługiwał strefę i brał udział jako głos doradczy w modyfikacji przepisów o płatnym parkowaniu urząd nigdy nie przegrał żadnej sprawy w SKO czy w sądzie .
ledwie urzędnicy z ZIKiT przejeli strefę zaczęli korzystać z doradztwa firmy ,która w całej Polsce głosiła ,że obsłuży strefę najtaniej i wyręczy urzędników bo wie najlepiej jak prawnie rozwiązać problemy z parkowaniem w miastach.
Szczęśliwi urzędnicy ,że nareszcie ktoś zdejmie z nich zadanie rozwiazywania problemów na pytanie dlaczego zmieniają operatora mówili z rozrzewnieniem : są lepsi.
Jacy lepsi okazało się gdy wybuchła afera .
Poprzedni operator policzył ok 7 do 8 tys miejsc w strefie a zbawcy ,mianujący się najdłużej obsługującymi płatne strefy w Polsce na zlecenie urzędu miasta wyliczyli ich 12 tys.
prawdopodobnie są to miejsca sprzecznie z prawem wyznaczone później przez urzędników .
Zbawcy ,którzy w mojej ocenie inspirowali zmiany w przepisach o płatnym parkowaniu ,nęcąc niekompetentnych urzędników ogromnymi zyskami , moim zdanie przyczynili sie tez ,za co nie ponosza żadnej konseekwencji do sprzecznych z prawem regulacji jakie radni na wniosek Majchrowskiego uchwalili w formie aktów prawa lokalnego.
Porażajace i kompromitujace radnych .a własciwie Kraków , wyroki sadów uchylajace przepisy pokazały kompetencje urzędników i zbawców .
Teraz zadajmy pytanie prezydentowi i dyreltorowi zarządu dróg , byli lepsi ?
To ,że urzednicy po czasie zorientowli sie ,że gładkie słówka i swoboda przekonywania firmy zewnętrznej świadczy o totalnej niekompetencji urzedników i prowadzi do skandalu to za póxny żal bo na oznakownie sprzeczne z prawem wydano miliony i na parkomaty tez z którymi nie wiadomo co teraz zrobic .
A firma ,które je dostarczyła i zbawczy operator wzieli swoje pieniądze zostawiając urzedników z problemem.
Tak , byli lepsi ,panie dyrktorze zarządu dróg bo was wyjeba........a właściwie nie was i pana lecz podatników ,bo pan nie jest już dyrektorem zarzadu dróg ,bo sie pan na tym nie znał ,ale ma inna ciepła posadke od kolegi Majchrowskiego
Do czasu.....
d
dina
bo jajka SE wczoraj potłukłam pchając mój wózek z zakupami po chodniku z kostki!!!!
o
olo
nawet teraz jest
U
Uśmiany koniu
nawet dwa dni.
o
olo
Czyli jak będę miał skasowany bilet za złotówkę, to mogę parkować cały dzień?
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska