WIDEO: Krótki wywiad
- Obecnie na moście Józefa Piłsudskiego wymieniono 100 procent konstrukcji stalowej. Zabezpieczenie antykorozyjne zostało wykonane w 98 procentach - informują w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.
W ramach inwestycji zostały też naprawione balustrady mostu i pokryte zabezpieczaniem antykorozyjnym (pozostał do położenia kolor). Filary mostu oczyszczono i wstępnie zabezpieczono. Chodniki zostały zabetonowane.Do ułożenia pozostała nawierzchnia torowa i drogowa.
W ramach inwestycji zostanie też wykonana iluminacja mostu. Dla jej potrzeb zamontowano uchwyty na kable i częściowo już także niezbędne kable. Dzięki montażowi nowych latarni oraz iluminacji rozświetlona zostanie długa na 147,5 metra kratownicowa konstrukcja mostu.
Kraków. Trwa przebudowa torowiska przy hali Korony. Mieszkań...
Kiedy zmodernizowany most zostanie oddany do użytku? - Przewidujemy przywrócenie ruchu pieszego na moście, jak tylko będzie to bezpieczne - podkreślają w ZDMK.
Na razie przywrócenie ruchu nie wchodzi w grę z uwagi na wciąż toczące się prace na samym moście jak również na przyczółkach. - W marcu wykonawca planuje zintensyfikować prace po stronie ulicy Podgórskiej, co będzie prawdopodobnie wiązało się z wyłączeniem jej z ruchu - informują w ZDMK.
Most im. marszałka Józefa Piłsudskiego oddano do użytku w 1933 r. Jest to najstarszy most na Wiśle w Krakowie. Na przestrzeni 86 lat przeszedł kilka kompleksowych remontów, a w 2014 r. przeprowadzono naprawę nawierzchni.
Przypomnijmy też, że przyspieszyły prace na przebudowywanej ul. Krakowskiej i części ul. Stradomskiej oraz skrzyżowaniu ulic Krakowskiej, Stradomskiej i Dietla. Zabezpieczono i zasypano tam odkryte relikty archeologiczne. Prowadzone są prace związane z budową nowych torowisk.
Udało się nam ustalić, że z wykonawcą inwestycji urzędnicy negocjują, by tramwaje pojechały ulicami Krakowską i Stradomską, a także mostem Piłsudskiego od maja tego roku. A później, mniej więcej do połowy roku, trwałyby roboty wykończeniowe na samych drogach.
Kraków. Problemy z przebudową ulicy Krakowskiej. Tramwaje na...
Przypomnijmy, że przebudowa ul. Krakowskiej waz z modernizacją mostu Piłsudskiego oraz części ul. Stradomskiej i skrzyżowania ul. Krakowskiej, Dietla i Stradomskiej rozpoczęła się w marcu ubiegłego roku i miała się zakończyć pod koniec stycznia 2020 r. Prace się jednak opóźniały z powodu ważnych odkryć archeologicznych, m.in. prawdopodobnie muru obronnego osady – która była przy Wiśle, zanim powstało miasto Kazimierz, zbudowanej z kamienia bramy Glinianej, inaczej zwanej Krakowską, która była jedną z bram miasta Kazimierza, czy mostu Królewskiego z XIX wieku (odsłonięto go na skrzyżowaniu ulic: Krakowskiej, Dietla i Stradomskiej).
Obecnie zakłada się, że roboty zostaną zakończone w wakacje. Z wyliczeń urzędników wynika, że może dojść do tego w połowie lipca 2020 r.
Po przebudowie ul. Krakowska ma wyglądać zupełnie inaczej niż dotychczas. Przede wszystkim poszerzone zostaną chodniki - piesi zyskają więcej przestrzeni. Automatycznie zwężona ma być sama jezdnia. Liczba miejsc parkingowych zmniejszy się o około 20 proc. Tramwaje i samochody będą na znacznej części tej ulicy korzystać ze wspólnych pasów ruchu.
- Te znaki zodiaku odnajdą szczęście w 2023 r.
- Studniówki ruszyły. Oto najpiękniejsze kreacje dziewcząt
- Ranking Perspektyw. Oto najlepsze licea w Małopolsce!
- Najpopularniejsze imiona w Krakowie w 2019 roku [RAPORT]
- Najlepsze "perełki" krakowskiej deweloperki w 2019 [ZDJĘCIA]
- TOP 20 najbogatszych gmin w Małopolsce w 2019 roku [RANKING]
