https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Pogoda sprzyja budowie Trasy Łagiewnickiej. Zobacz postęp prac [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trasa Łagiewnicka w Krakowie
Dzięki łagodnej zimie wykonawca Trasy Łagiewnickiej może prowadzić prace na całym placu budowy. W rejonie Ruczaju trwa wykonywanie ścian i stropów tuneli, którymi będzie biegła nowa droga. Na węźle zakopiańskim prace skupiają się na korekcie przebiegu rzeki Wilgi. W tunelu na Białych Morzach trwa wykonywanie torowiska, zaś przy ul. Turowicza ekipy drążą tunel pod jezdnią. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postęp prac na budowie trasy.

WIDEO: Trzy Szybkie

Drogowcy przyznają, że lekka zima spowodowała, iż w związku z opadami deszczu głównym problemem są zanieczyszczenia okolicznych ulic, którymi jeżdżą pojazdy budowy. W spółce Trasa Łagiewnicka zapewniają, że zanieczyszczenia są na bieżąco usuwane.

Budowa Trasy Łagiewnickiej - zobacz wizualizacje z powstającej inwestycji. Wizualizacja zrealizowana przez www.ACCstudio3D.com.

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]

Prace budowlane w rejonie ul. Ruczaj koncentrują się na budowie tuneli, zarówno na odcinku pomiędzy ulicami Grota Roweckiego i Pszczelną oraz pomiędzy ulicami Turonia i Zakopiańską.

Natomiast roboty w rejonie ul. Zakopiańskiej polegają obecnie na dokończeniu budowy nowego koryta rzeki Wilgi. - Ma ono być gotowe na przełomie lutego i marca. W tym terminie wykonawcy chcą przełożyć dotychczasowy bieg Wilgi pod ul. Zakopiańską do nowego koryta - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Przełożenie rzeki jest konieczne, by kontynuować budowę kolejnego z tuneli Trasy Łagiewnickiej, który częściowo zaplanowano w miejscu, gdzie obecnie Wilga płynie starym korytem.

Kraków. Większe koszty budowy Trasy Łagiewnickiej. Trzeba po...

Pod ulicami Turowicza i Herberta trwa wydobywanie ziemi spod ramy kolejnego tunelu.

- Istotnym elementem dla mieszkańców będzie zakończenie realizacji w połowie roku przebudowy linii tramwajowej na odcinku Łagiewniki - Borek Fałęcki. Obecnie ta linia przebiega jednotorowo w układzie mijankowym. Do lipca planujemy zakończyć budowę drugiego toru i wtedy ruch tramwajowy będzie się odbywał już normalnie po dwóch torach - mówi Krzysztof Migdał.

Kraków. Zarząd Trasy Łagiewnickiej: Nowa droga przyniesie mi...

Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km ma przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.
Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt inwestycji to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Tunele Trasy Łagiewnickiej:
- pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta – ok. 200 m
- dwa w rejonie Białych Mórz, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II – tunel drogowy i biegnący obok niego
tunel tramwajowy będą mieć długość ponad 600 m każdy
- pod ul. Zakopiańską – ok. 60 m
- od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową – ponad 500 m
- pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i ul. 8 Pułku Ułanów – ok. 22 m
- pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj – ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
19 lutego, 13:47, Gość:

Od strony Witosa tygodniami ani jednego człowieka, zero prac. W ostatni poniedziałek działania kosmetyczne.

19 lutego, 13:50, Gość:

Nie będzie można za dalsze opóźnienia obwinić pogody, ale powód się znajdzie.

Mniej ujadaj i się weź do roboty,będzie szybciej

R
Rudy z Budy
19 lutego, 5:53, Gość:

Politechnika Krakowska winna przysłać studentów budownictwa lądowego na wycieczkę, "jak nie należy

prowadzić inwestycji w dużym mieście"

racja, bo to wlasnie absolwenci Politechniki Krakowskiej prowadza ta budowe....i dlatego jest taki syf.

R
Rudy z Budy

A kiedy napiszecie o tajnym tunelu ktory bedzie laczyl palac Machlojskiego z Trasa Lagiewnicka? Cala ta trasa jest budowana tylko po to aby ulatwic Machlojskiemu dojazd do nowo powstalego krytego basenu ktory powstal w Pychowicach przy jednostce wojskowej.

a
asdf

ciekawe ile im zaplacono na promowanie tej lagiewnickiej. wszystko z kabzy podatnika

E
Ech

Panie Redaktorze szanowni, czy oprócz powielania tej samej treści że budowa trwa mógłby Pan dopisywać konkretny termin przejezdności Herberta i Zakopiańskiej? Choćby miał go Pan zmyślić to jednak ta informacja jest najważniejsza dla mieszkańców, reszta wykopów, tuneli, itp jest nie istotną bo ta droga prowadzi do nikąd.

p
ps

Błoto to wszechobecny załącznik każdej polskiej budowy "taki mamy klimat".

Ciekawe że w Niemczech czy Szwecji(klimat ten sam) żadna ciężarówka z budowy nie wyjedzie bez wcześniejszego umycia. No ale co tam, oni maja uchodźców , LGBT i inne takie a my prawaki to ho ho

G
Gość

Politechnika Krakowska winna przysłać studentów budownictwa lądowego na wycieczkę, "jak nie należy

prowadzić inwestycji w dużym mieście"

G
Gość
19 lutego, 13:47, Gość:

Od strony Witosa tygodniami ani jednego człowieka, zero prac. W ostatni poniedziałek działania kosmetyczne.

Nie będzie można za dalsze opóźnienia obwinić pogody, ale powód się znajdzie.

a
asdf

krakowski miś.

zastawić się,zadłużyć na dziesieciolecia. i nic nie robić(poza przyjmowaniem pensyjek w spółce)

a w międzyczasie blokowanie innych inwestycji w Krakowie

G
Gość

Od strony Witosa tygodniami ani jednego człowieka, zero prac. W ostatni poniedziałek działania kosmetyczne.

r
res

Na Kocmyrzowskiej niesamowite postępy prac drogowych--0% wykonania

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska