WIDEO: Trzy Szybkie
Drogowcy przyznają, że lekka zima spowodowała, iż w związku z opadami deszczu głównym problemem są zanieczyszczenia okolicznych ulic, którymi jeżdżą pojazdy budowy. W spółce Trasa Łagiewnicka zapewniają, że zanieczyszczenia są na bieżąco usuwane.
Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]
Prace budowlane w rejonie ul. Ruczaj koncentrują się na budowie tuneli, zarówno na odcinku pomiędzy ulicami Grota Roweckiego i Pszczelną oraz pomiędzy ulicami Turonia i Zakopiańską.
Natomiast roboty w rejonie ul. Zakopiańskiej polegają obecnie na dokończeniu budowy nowego koryta rzeki Wilgi. - Ma ono być gotowe na przełomie lutego i marca. W tym terminie wykonawcy chcą przełożyć dotychczasowy bieg Wilgi pod ul. Zakopiańską do nowego koryta - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Przełożenie rzeki jest konieczne, by kontynuować budowę kolejnego z tuneli Trasy Łagiewnickiej, który częściowo zaplanowano w miejscu, gdzie obecnie Wilga płynie starym korytem.
Kraków. Większe koszty budowy Trasy Łagiewnickiej. Trzeba po...
Pod ulicami Turowicza i Herberta trwa wydobywanie ziemi spod ramy kolejnego tunelu.
- Istotnym elementem dla mieszkańców będzie zakończenie realizacji w połowie roku przebudowy linii tramwajowej na odcinku Łagiewniki - Borek Fałęcki. Obecnie ta linia przebiega jednotorowo w układzie mijankowym. Do lipca planujemy zakończyć budowę drugiego toru i wtedy ruch tramwajowy będzie się odbywał już normalnie po dwóch torach - mówi Krzysztof Migdał.
Kraków. Zarząd Trasy Łagiewnickiej: Nowa droga przyniesie mi...
Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km ma przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.
Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2021 r. Koszt inwestycji to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Projekt współfinansowany jest z funduszy Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Tunele Trasy Łagiewnickiej:
- pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta – ok. 200 m
- dwa w rejonie Białych Mórz, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II – tunel drogowy i biegnący obok niego
tunel tramwajowy będą mieć długość ponad 600 m każdy
- pod ul. Zakopiańską – ok. 60 m
- od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową – ponad 500 m
- pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i ul. 8 Pułku Ułanów – ok. 22 m
- pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj – ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej.
- Tak wyglądał Kraków ponad 100 lat temu z lotu ptaka. Wielu z tych miejsc już nie ma!
- Luksusy? Tak mieszka arcybiskup Marek Jędraszewski [ZDJĘCIA]
- Najśmielsze pomysły "Januszów" zakupów. Zobaczcie przykłady
- Sekrety stadionu Wisły Kraków. Nieznane zakamarki! [ZDJĘCIA]
- Studniówka 2020. Wybieramy miss podwiązki w Małopolsce
