https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Półtora roku koszmaru kierowców. Sprawdziliśmy, jak idą postępy prac na al. 29 Listopada

PDZ
Co aktualnie dzieje się na tym wielkim placu budowy? Sprawdź, w naszej galerii.
Co aktualnie dzieje się na tym wielkim placu budowy? Sprawdź, w naszej galerii. Anna Kaczmarz
Generalna przebudowa al. 29 Listopada w Krakowie rozpoczęła się pod koniec 2020 roku. Zakończenie prac nad inwestycją planowane było wtedy na jesień bieżącego roku. Plany miasta niestety jednak musiały zostać zrewidowane. Dziś wiadomo już, że terminu nie uda się dotrzymać, a inwestycja ma się zakończyć dopiero w drugiej połowie 2023 roku przed przed Igrzyskami Europejskimi. Nasz fotoreporter wybrał się na ten wielki plac budowy, by zobaczyć jak idą postępy prac.

Wszyscy Ci, którzy drogę z północy Krakowa do innych dzielnic miasta muszą pokonywać codziennie, najczęściej w godzinach porannego i popołudniowego szczytu, wiedzą jak uciążliwa jest to trasa w związku z trwającym tam remontem.

- Tam zawsze były korki, ale teraz trzeba stać co najmniej pół godziny dłużej. Mam nadzieję, że remont zakończy się jak najszybciej - mówi jeden z naszych czytelników.

Co aktualnie dzieje się na tym wielkim placu budowy? Sprawdź, w naszej galerii.

Wyburzono już część wiaduktu kolejowego w rejonie skrzyżowania z ul. Meiera. Charakterystyczne dla tego obiektu były namalowane na nim murale przedstawiające wizerunki m.in. Jana III Sobieskiego, Mikołaja Hieronimia Sieniawskiego, Stanisława Jana Jabłonowskiego i Hieronima Augustyna Lubomirskiego. W związku z wyburzaniem wiaduktu Zarząd Inwestycji Miejskich w lipcu wprowadził zmiany w organizacji ruchu w tej części miasta.

Zgodnie z planem wykonawcy w sierpniu zaś powinien zostać oddany do ruchu nowo wybudowany fragment jezdni na odcinku od Banacha do Kuźnicy Kołłątajowskiej.

Jak będzie wyglądać trasa po remoncie?

Rozbudowywana al. 29 Listopada ma pomieścić po dwie jezdnie z co najmniej dwoma pasami ruchu w każdą stronę na odcinku od ul. Opolskiej do granic miasta.

Przebudowa popularnej wylotówki na Warszawę obejmuje fragment o długości 2,6 kilometra. Nie zabraknie rozwiązań dla innych użytkowników ruchu: powstaną ścieżki rowerowe i chodniki.

Przewidziano także buspasy, a ekrany akustyczne mają sprawić, że ruch samochodów nie będzie tak mocno doskwierał jak obecnie. Powstanie też nowa sygnalizacja świetlna.

Potężne zmiany na północy Krakowa. Na budowie linii tramwajo...

Największe pożary we Francji od stu lat

od 16 lat
Wideo
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska