Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Postępuje budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej. Niedługo zaczną układać szyny [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trwa budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej.
Trwa budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej. ZIM Kraków
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Wykonawca budowy wszedł w kolejny etap robót drogowo-torowych. Na ulicach Górnickiego i Siewnej zmieniła się organizacja ruchu. Utrudnienia potrwają tam jeszcze przez kilka tygodni.

- Roboty torowe w ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej trwają na wielu odcinkach. Wzmacniana jest podbudowa. W rejonie skrzyżowania Pachońskiego – Zielińska wykonywane są belki monolityczne pod szyny. Słupy trakcyjne zamontowano już m.in.: na odcinku między ul. Bratysławską a ul. Opolską, na pętli Krowodrza Górka, a także wzdłuż ul. Pachońskiego (stary i nowy odcinek). W ciągu paru tygodni będą już układane szyny - informują w krakowskim magistracie.

Zakończenie budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej planowano pod koniec tego roku. Już wiadomo, że termin ten nie zostanie dotrzymany. Urzędnicy i wykonawca zapewniają, że zrobią wszystko, aby tramwaje mogły jeździć nową trasą w 2023 r. Nie podają obecnie dokładnej daty zakończenia zadania, ale muszą sfinalizować prace do końca przyszłego roku, by można było rozliczyć unijną dotację w kwocie ok. 151 mln zł.

Koszt zadania szacowano na 327 mln zł. Ostatnio urząd podawał, że przedsięwzięcie pochłonie ok. 350 mln zł, ale trzeba brać pod uwagę, że może być jeszcze drożej.

We wtorek (12 lipca) odbył się przejazd próbny tramwaju po zmodernizowanym odcinku al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego.

Kraków. Nowa Huta: Koniec remontu torowiska na ul. Ptaszycki...

Linia tramwajowa Krowodrza Górka – Górka Narodowa ma mieć łącznie ok. 5,5 km długości. Ponad 60 proc. torowiska będzie zielona. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, 3 parkingi park&ride (przy pętli Krowodrza Górka, przy ul. Pachońskiego, nad pętlą Górka Narodowa) i 7 obiektów inżynierskich (m.in. tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej), które mają pozwolić na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Budowa nowej trasy Krakowskiego szybkiego Tramwaju to także 6,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych.

FLESZ - Czym spowodowane są ciągłe podwyżki cen paliw i energii?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska