https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Postępuje budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej. Niedługo zaczną układać szyny [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Trwa budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej.
Trwa budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej. ZIM Kraków
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Wykonawca budowy wszedł w kolejny etap robót drogowo-torowych. Na ulicach Górnickiego i Siewnej zmieniła się organizacja ruchu. Utrudnienia potrwają tam jeszcze przez kilka tygodni.

- Roboty torowe w ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej trwają na wielu odcinkach. Wzmacniana jest podbudowa. W rejonie skrzyżowania Pachońskiego – Zielińska wykonywane są belki monolityczne pod szyny. Słupy trakcyjne zamontowano już m.in.: na odcinku między ul. Bratysławską a ul. Opolską, na pętli Krowodrza Górka, a także wzdłuż ul. Pachońskiego (stary i nowy odcinek). W ciągu paru tygodni będą już układane szyny - informują w krakowskim magistracie.

Zakończenie budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej planowano pod koniec tego roku. Już wiadomo, że termin ten nie zostanie dotrzymany. Urzędnicy i wykonawca zapewniają, że zrobią wszystko, aby tramwaje mogły jeździć nową trasą w 2023 r. Nie podają obecnie dokładnej daty zakończenia zadania, ale muszą sfinalizować prace do końca przyszłego roku, by można było rozliczyć unijną dotację w kwocie ok. 151 mln zł.

Koszt zadania szacowano na 327 mln zł. Ostatnio urząd podawał, że przedsięwzięcie pochłonie ok. 350 mln zł, ale trzeba brać pod uwagę, że może być jeszcze drożej.

We wtorek (12 lipca) odbył się przejazd próbny tramwaju po zmodernizowanym odcinku al. Jana Pawła II i ul. Ptaszyckiego.

Kraków. Nowa Huta: Koniec remontu torowiska na ul. Ptaszycki...

Linia tramwajowa Krowodrza Górka – Górka Narodowa ma mieć łącznie ok. 5,5 km długości. Ponad 60 proc. torowiska będzie zielona. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe, 3 parkingi park&ride (przy pętli Krowodrza Górka, przy ul. Pachońskiego, nad pętlą Górka Narodowa) i 7 obiektów inżynierskich (m.in. tunel samochodowy w ciągu ul. Opolskiej), które mają pozwolić na sprawne przemieszczanie się tramwajów na północ miasta. Budowa nowej trasy Krakowskiego szybkiego Tramwaju to także 6,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych.

FLESZ - Czym spowodowane są ciągłe podwyżki cen paliw i energii?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zdziwiony
Nie mam pojęcia, po co im na tej Górce koniecznie ten tramwaj — który ponoć ma być dalej ciągnięty aż do Zielonek. Autobusy się tam nie sprawdzają, czy jak?

Linia trolejbusowa byłaby o wiele tańsza, jeśli może o rodzaj zasilania chodzi.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska