https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Poszerzają przejazd na ulicy Opolskiej. Od soboty udostępnią po dwa pasy ruchu [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Od najbliższej soboty (10 września) od godzin porannych ma się poprawić przejezdność na przebudowywanym odcinku ul. Opolskiej w ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdą stronę.
Od najbliższej soboty (10 września) od godzin porannych ma się poprawić przejezdność na przebudowywanym odcinku ul. Opolskiej w ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdą stronę. ZIM Kraków
Od najbliższej soboty (10 września) od godzin porannych ma się poprawić przejezdność na przebudowywanym odcinku ul. Opolskiej w ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej. Ruch będzie tam poprowadzony po łącznicach drogowych. Kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy w każdą stronę.

- Dzięki łącznicom drogowym od soboty będziemy jeździć w układzie dwa pasy w każdą ze stron. Na większości łącznic jest już asfalt. Na tym odcinku nie będą wyznaczone buspasy - informują w Zarządzie Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Utrudnienia na ul. Opolskiej związane są z budową tunelu w ciągu tej ulicy w ramach budowy linii tramwajowej do Górki Narodowej. W tunelu mają przejeżdżać samochody, a torowiskiem nad tym obiektem - szybki tramwaj.

Trwa budowa północnej obwodnicy Krakowa.

Północna Obwodnica Krakowa: powstają jezdnie, tunele i mosty...

Budowa linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej to projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020. Termin rozliczenia zadań realizowanych w ramach tej perspektywy finansowej to 2023 rok. Wtedy też powinna zakończyć się realizacja tramwajowej inwestycji na północy Krakowa.

Los polskich rodzin w obliczu inflacji

od 16 lat
Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
A ja uważam, że to świetna inicjatywa miasta. By móc wdrożyć poprawę jakości życia mieszkańców, trzeba najpierw prowadzić remonty dróg. One zawsze wiążą się z chwilowymi uciążliwościami. Wszystkim się nigdy nie dogodzi ;) Później każdy będzie jeździł tym tramwajem na który cały czas teraz nadają. Ja tam powoli zaczynam dostrzegać początki końca remontów i tego zdania się będę trzymać.
R
Racjonalny
6 września, 12:58, Zbigniew Rusek:

Szkoda, ze bez BUS-pasów.

Buspasy wszędzie powinny być polikwidowane — po prostu dlatego, że w Krakowie nie ma aż tak szerokich, wielopasmowych ulic, żeby można było dedykować cały pas ruchu z rzadka przejeżdżającym autobusom — kosztem zwiększania korków na pasie sąsiednim.

Jeśli mają być „buspasy” — to właściwie jaka pozostaje różnica między autobusami, a tramwajami? No już nie taka znowu wielka. I jedno, i drugie w takim przypadku „rozsiada się” na dedykowanym sobie pasie drogi, na który inni wstępu nie mają.

Z
Zbigniew Rusek
Szkoda, ze bez BUS-pasów.
K
Kto to wymyślił?
Ale głupi pomysł (i kosztowny) z tym tramwajem. Jakby faktycznie na tamtym odcinku nie można było wozić ludzi po prostu autobusami.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska