Drogowcy rozpoczęli przygotowania do częściowej rozbiórki obiektu. Warunki są trudne, ponieważ prace na wiadukcie są prowadzone nie tylko przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu pociągów dowożących zaopatrzenie do kombinatu hutniczego, ale i przy utrzymaniu ruchu aut pod wiaduktem. Niezbędne będzie wprowadzenie ruchu wahadłowego, zarówno na torowisku, jak i na ulicy. Zmiany w organizacji ruchu zaczną obowiązywać od połowy października br.
Kolejne ważne informacje dla kierowców dotyczą ostatniego odcinka ul. Igołomskiej, nieopodal skrzyżowania z ul. Brzeską. To tam już za dwa tygodnie rozpocznie się szczelinowanie powstającego pod ziemią 400-metrowego tunelu z rondem. Wykonawca, aby realizować prace na Igołomskiej zbudował drogę serwisową, która już niebawem przejmie ruch samochodowy.
Po tym, jak w sierpniu br. zlikwidowane zostały poszerzenia jezdni na odcinku od ul. J.Giedroycia do okolic firmy Złomex, teraz sukcesywnie likwidowany będzie pas wyłożony betonowymi płytami. Będzie to kolejny fragment ul. Igołomskiej - od ul. Szymańskiego do skrzyżowania z ul. Wiatra. Drogowcy, przekładając cały ruch na jezdnię południową, rozpoczną kładzenie asfaltu na jezdni północnej.
Dzięki powstałym do końca września nawierzchniom m.in. na jezdniach, chodnikach, ale i nowych ścieżkach rowerowych czy przepustach można już mówić o 60 proc. zaawansowania prac. Jednakże z powodu opóźnień wykonawca musiał przedstawić nowy harmonogram zakończenia prac. Zgodnie z nim pierwsze samochody pojadą nową drogą, po dwóch pasach ruchu w każdym kierunku pod koniec 2020 roku.
Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]
- Najgorsze mieszkania do wynajęcia. Zobacz, co oni oferują [ZDJĘCIA]
- Nowy odcinek ekspresowej zakopianki gotowy! Zobacz jak wygląda!
- Parkowanie w Krakowie. Nowe zasady, większa strefa
- Najbardziej ekskluzywne osiedla w Krakowie [TOP 10]
- Cracovia. Żony i partnerki piłkarzy [ZDJĘCIA]
- Wisła Kraków. Żony i partnerki piłkarzy [ZDJĘCIA]
