https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przebudowa ul. Krakowskiej trwa już od roku! Kiedy koniec prac?

Arkadiusz Maciejowski
Przedłuża się przebudowa ulicy Krakowskiej
Przedłuża się przebudowa ulicy Krakowskiej Andrzej Banas / Polska Press
Minął dokładnie rok od rozpoczęcia przebudowy ulicy Krakowskiej. Końca praca jednak nie widać, choć roboty miały zakończyć się już w styczniu. Urzędnicy przedstawili właśnie nowy harmonogram dla tej kluczowej inwestycji.

FLESZ - Prawidłowe mycie rąk chroni przed wirusami

„Mapa drogowa” dla dokończenia przebudowy ulicy Krakowskiej została przyjęta. To krok milowy w kierunku kontynuacji i dokończenia tej kluczowej dla miasta inwestycji, której oddanie do użytkowania mieszkańcom Krakowa za sprawą odkryć archeologicznych znacznie się przedłużyło - przekonują urzędnicy z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

I przekonują, że zgodnie z nowym planem, reprezentacyjna ulica krakowskiego Kazimierza ma zostać w pełni oddana do użytku pod koniec wakacji. - Znacznie wcześniej, bo już na początku maja, zdecydowaną poprawę odczują pasażerowie tramwajów, dzięki uruchomieniu połączenia ulicy Dietla z ulicą Stradom. Następnie od początku lipca przywrócony zostanie ruch na całej ulicy Krakowskiej wraz z oddaniem do użytku mostu im. Józefa Piłsudskiego - dodają urzędnicy.

W ZDMK sami przyznają jednak, że powyższe plany, to "wersja optymistyczna". - W wariancie optymistycznym planuje się zakończenie całego remontu ulicy Krakowskiej pod koniec wakacji. W planie tym nie brano jednak pod uwagę ewentualnego wpływu obecnej epidemii na postępy prowadzonych prac - podkreślają urzędnicy. Zaznaczają, że pandemia koronawirusa na razie nie wpływa na tempo prowadzonych prac, ale to może się zmienić.

Tymczasem już w sobotę, 28 marca, rozpocznie się remont torowiska na rondzie Hipokratesa, a także na al. Andersa i ul. Broniewskiego. Przez około dwa tygodnie wyłączony zostanie ruch tramwajowy od ronda Kocmyrzowskiego do os. Piastów i Mistrzejowic. Tramwaje numer 9, 14 i 52 zostaną skierowane na trasy objazdowe. Skrócona zostanie trasa linii numer 5 (będzie kursować po trasie skróconej: „Krowodrza Górka” - ... - ul. Mogilska - „TAURON Arena Kraków Wieczysta”. Linia będzie kursować tylko w dni powszednie w godz. ok. 6.00-19.00). W ogóle nie będą natomiast kursować linie 16 i 21. Pojawią się również zmiany w rozkładach jazdy autobusów MPK m.in. numer 123 i 501.

Kurować będą zastępcze linie autobusowe:
- nr 709 - „Mistrzejowice” - ul. ks. Jancarza, ul. Srebrnych Orłów, ul. Mikołajczyka, ul. Broniewskiego, al. Andersa - „Rondo Kocmyrzowskie im ks. Gorzelanego”.

- nr 752 - „Os. Piastów” - ul. Piasta Kołodzieja, ul. Mikołajczyka, ul. Broniewskiego, al. Andersa - „Rondo Kocmyrzowskie im ks. Gorzelanego”.

Z kolei w poniedziałek, 30 marca, wystartuje remont fragmentu ul. Kocmyrzowskiej. W związku z pracami obowiązywać będą zmiany w organizacji ruchu.

Nowa nawierzchnia pojawi się na kilkusetmetrowym odcinku ul. Kocmyrzowskiej – od skrzyżowania z ul. G. Morcinka do granicy miasta (rejon skrzyżowania z ul. Luborzycką).

W najbliższy poniedziałek nawierzchnia jezdni zostanie sfrezowana. Roboty te będą prowadzone w ciągu dnia, w godz. 8:00-16:00. Wprowadzony zostanie ruch wahadłowy.

- Z kolei nowy asfalt układany będzie nocami – z 30 na 31 marca oraz z 31 marca na 1 kwietnia br. W tych dniach prace będą prowadzone w godz. 20:00-6:00 – będzie obowiązywał ruch wahadłowy z sygnalizacją świetlną - podkreślają w ZDMK. I zaznaczają, że realizacja prac uzależniona będzie od warunków pogodowych. Koszt robót ok. 400 tys. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Niech wreszcie skończą remont, a nie ogłaszają mapę drogową, konstytucje czy epitafium.

G
Gość

Tak można tylko w Krakowie niestety.

F
Franek
26 marca, 14:37, Burmistrz Nowej Huty:

A dlaczego nie można puścić 52 do Os.Piastow po nowym torowisku przez ul. Bohomolca?

Bo nieeee!!!!

K
Kolos

Jak urzędasy zarobią dla siebie wtedy będzie koniec

E
Ech
26 marca, 12:07, Gość:

I znowu słyszymy bzdury że na przeszkodzie w terminowym zakończeniu prac stanęły prace archeologiczne. Dalej UM i pan prezydent nie odpowiedzieli na pytanie co prace archeologiczne przy skrzyżowaniu z ul. Dietla miały/ją do remontu mostu Piłsudskiego i odcinka Krakowskiej np. do Pl.Wolnica? Z jednej strony władze milczą i udają głupa ale z drugiej pytanie jest takie - a czemu dziennikarze chociażby tego tytułu takiego pytania nie zadają? A to podobno niezależnie i wiarygodne media :-)

Ci tzw. dziennikarze z GK, znają tylko obsługę Word, dostają tylko do przepisania tekst, tak samo nie potrafią ustalić kiedy będzie przejezdna Zakopiańska, Turowicza, Herberta, tylko piszą co im inwestor wyślę na maila, o ziemi, rybkach, tunelu, przystankach pod sanktuarium... Jakim trzeba być miernym żeby aż tak się ze szmacić zawodowo... Gdzie te teksty reporterskie z trudnymi pytaniami?

k
krak

Remont ul. Krakowskiej jest absolutnym skandalem nawet jeśli wezmie się pod uwagę prace archeologiczne !

G
Gość

Z jednej strony koronowirus może wpłynąć na termin zakończenia prac,a równocześnie rozpoczynają dwa inne remonty ulic.Paranoja i brak Panie .Prezydencie jakiejkolwiek kontroli.Winie za to niestety PANA!!!!

B
Burmistrz Nowej Huty

A dlaczego nie można puścić 52 do Os.Piastow po nowym torowisku przez ul. Bohomolca?

G
Gość

Dlaczego skoro teraz nie ma w ogóle ruchu drogowego nie wezmą się bardziej za inne remonty?

G
Gość
26 marca, 12:07, Gość:

I znowu słyszymy bzdury że na przeszkodzie w terminowym zakończeniu prac stanęły prace archeologiczne. Dalej UM i pan prezydent nie odpowiedzieli na pytanie co prace archeologiczne przy skrzyżowaniu z ul. Dietla miały/ją do remontu mostu Piłsudskiego i odcinka Krakowskiej np. do Pl.Wolnica? Z jednej strony władze milczą i udają głupa ale z drugiej pytanie jest takie - a czemu dziennikarze chociażby tego tytułu takiego pytania nie zadają? A to podobno niezależnie i wiarygodne media :-)

Nie mówiąc już o tym, że oczywiste było, że na tym obszarze będą znaleziska archeologiczne, i należało to wziąć pod uwagę w planowaniu inwestycji.

G
Gość

I znowu słyszymy bzdury że na przeszkodzie w terminowym zakończeniu prac stanęły prace archeologiczne. Dalej UM i pan prezydent nie odpowiedzieli na pytanie co prace archeologiczne przy skrzyżowaniu z ul. Dietla miały/ją do remontu mostu Piłsudskiego i odcinka Krakowskiej np. do Pl.Wolnica? Z jednej strony władze milczą i udają głupa ale z drugiej pytanie jest takie - a czemu dziennikarze chociażby tego tytułu takiego pytania nie zadają? A to podobno niezależnie i wiarygodne media :-)

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska