Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Przygotowania do remontów nakładkowych [LISTA ULIC]

Piotr Ogórek
Piotr Ogórek
W tym roku Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu będzie kontynuował program remontów nakładkowych. Zanim zostanie ustalony harmonogram napraw, najpierw zostanie przebadany asfalt z wybranych ulic.

W tym roku remonty nakładkowe mają się odbyć na ponad 40 ulicach:

Andersa, Bitwy nad Bzurą, Bolesława Śmiałego, Broniewskiego, Cechowa, Dąbrowskiej, Działowskiego, Jaremy, Kamieńskiego, Kapelanka, Katowicka, Kleeberga, Kluczborska, Kobierzyńska, Krowoderskich Zuchów, Księdza Jancarza, Lea, Łopackiego, Łukowiec, Mackiewicza, Malborska, Mazowiecka, Meiera, Na Błonie, Nad Dłubnią, Nagłowicka, Niemcewicza, Oboźna, Ojcowska, Pokrzywki, Portowa, Prażmowskiego, Radzikowskiego, Spokojna, Szwedzka, Szajnowicza-Iwanowa, Tetmajera, Ułanów, Urszulki, Wawelska, Wrocławska, Zarzecze.

To lista jednak wciąż nieoficjalna. Wiadomo za to, że na pewno remonty odbędą się na ulicach, z których pobrane zostaną próbki asfaltu. To ulice Ułanów, al. Andersa, M. Dąbrowskiej, Broniewskiego, Ks. Jancarza, Pędzichów, Mackiewicza, Lea, Mazowiecka oraz Szwedzka.

- Badania nie są uciążliwe dla kierowców. Wykonanie jednego odwiertu trwa około 15 minut i na tę chwilę blokujemy jeden pas. Zazwyczaj czynność jest powtarzana na każdym pasie w obu kierunkach jazdy – mówi pracownik ZIKiT z Sekcji Badań Drogowych.

Badania miały potrwać od piątku do środy 25 stycznia (w godzinach 10-14), ale z powodu awarii samochodu służbowego, początek badań został przesunięty na poniedziałek.

- Dopiero po pobraniu próbek ustalimy harmonogram remontów - zaznacza Michał Pyclik, rzecznik ZIKiT.

Badania są pomocne na etapie przygotowań do remontu nakładkowego, ponieważ dostarczają wiedzy na temat konstrukcji i grubości nawierzchni, co pozwala na precyzyjne określenie zakresu prac, np. głębokości frezowania czy wielkości nakładki. Po każdym wykonanym odwiercie zostaje otwór o średnicy 10 cm, głębokości ok. 10-15 cm, który następnie zalepiany jest asfaltem. Pobrane próbki nawierzchni badane są jeszcze w laboratorium.

W 2016 r. ZIKiT wyremontował około 400 tys. m kw. jezdni i 200 tys. m kw. chodników, co w sumie kosztowało 60 mln zł. System nakładkowy stosowany był tam, gdzie niekonieczna była wymiana podbudowy czy uzbrojenia. Takie naprawy trwają krócej i mniej kosztują, przy zachowaniu wysokiej jakości remontu i komfortu jazdy dla kierowców.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska