https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: Reklama "O żyj i zwyciężaj" zastąpiła "Zimnego Lecha" (ZDJĘCIA)

Jeszcze nie ucichła wrzawa, jaką wywołała reklama "zimnego Lecha", zawieszona na dawnym hotelu Forum, a znów naprzeciwko wawelskiego wzgórza, gdzie pochowani są Maria i Lech Kaczyńscy, pojawił się kolejny billboard wzbudzający kontrowersje. "O żyj i zwyciężaj!" - takim hasłem firma Oshee reklamuję swój napój energetyzujący.

Od razu, tak jak w przypadku "zimnego Lecha", pojawiły się głosy oburzenia. - Autorzy tej reklamy to ludzie pozbawieni uczuć ludzkich, którzy są gotowi uśmiercić własną matkę i ojca, byle tylko osiągnąć cel - nie owija w bawełnę Andrzej Adamczyk, krakowski poseł Prawa i Sprawiedliwości.

Galerię zdjęć zobaczysz TUTAJ!

Specjaliści od reklamy nie mają jednak wątpliwości: te dwuznaczne - w kontekście bliskości Wawelu - hasła to bardzo trafiony chwyt. - Pod względem marketingowym to strzał w dziesiątkę - uważa dr Tomasz Soliński, dyrektor ds. marketingu i rozwoju instytutu gospodarki Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie.

Soliński jest pewien, że już niedługo o to, by zawiesić reklamę swojego produktu na dawnym hotelu Forum, będą się bić wszystkie firmy w Polsce. Każda kolejna "kontrowersyjna" reklama będzie bowiem wzbudzać szum medialny - a to właśnie chodzi reklamodawcom.- Jestem pewien, że teraz hotel Forum będzie się cieszył o wiele większym zainteresowaniem wśród speców prowadzących kampanie reklamowe wielkich firm. I jestem pewien jeszcze jednego. Wzrośnie cena za zamieszczenie tam reklamy - mówi dr Soliński.

Ile trzeba obecnie zapłacić za wywieszenie bilboardu na hotelu? - Tego się raczej nie dowiemy, bo taka informacja stanowi tajemnicę handlową, ale na mój nos za wynajęcie tej powierzchni na miesiąc trzeba wydać ok. 20-30 tys. zł - ocenia Soliński. Specjalista od marketingu Jerzy Jurczyński przypomina, że skuteczna reklama to reklama przyciągająca uwagę. - A nic bardziej nie przyciąga uwagi jak skandal wywołany przez precyzyjną prowokację. Reklama i marketing nie kierują się moralnością - mówi.

Dariusz Gałęzewski, członek zarządu Oshee Polska, nie widzi jednak nic złego w haśle reklamowym. - Hotel Forum jest najbardziej prestiżowym miejscem w Polsce, jeśli chodzi o powierzchnię reklamową. Nasza kampania została zatwierdzona jeszcze na początku tego roku. Gdyby istniała taka możliwość, zawiesilibyśmy billboard o wiele wcześniej, ale dopiero teraz zwolniło się miejsce - wyjaśnia. - Nie widzimy w tym haśle niczego niestosownego - dodaje.

Opinie mieszkańców są podzielone. - U nas wszystko wzbudza oburzenie. Reklama powinna być kontrowersyjna, żeby przemawiać do ludzi. Ta absolutnie mi nie przeszkadza - ocenia Barbara Sroczycka, mieszkanka Krakowa. Innego zdania jest Małgorzata Zarzycka, którą spotykamy pod Forum. - Reklama na pewno jest wymierzona przeciwko zmarłemu prezydentowi. Jest to niesmaczne - mówi. Reklama jednak nie zniknie. - Nie mamy w planach jej usunięcia - potwierdza Gałęzewski.

K. Sakowski, K. Jasińska

Komentarze 25

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

o
olusia
nie zrobił niczego dobrego ani dla kraju ani dla narodu JEST NIEGODZIEN WAWELU
s
sdf
Od dzisiaj przestaje pić Lecha, a napojów energetyzujących i tak nie piję. tomak
W
Wrednoś nacyjonalizmusa
[cyt]Niedługo tylko "prawdziwi" Polacy będą mogli swym synom nadawać imię Lech bądź Jarosław, tylko oni będą decydować, kto jest prawdziwym katolikiem, patriotą, człowiekiem, jakie pić piwo i czy drużyna piłkarska z Poznania może nosić w nazwie imię świętego.. Czas najwyższy urwać łeb tej hydrze, bo to już nie partia, nie sekta, to wręcz neoreligia - pislam. A ich papież, choć fuhrer będzie bardziej właściwym nazwaniem, powinien trafić albo do psychatryka, albo przez trybunał i to już, zanim nie podpali swą nienawiścią Polski.[/cyt]

Przeca Jego idole, Piłsudski a ńyskorzi Grażyński (Kurzydło), sprawjyli Nom
domowy krig, polskym terroryzmusym czyńonym we rokach 1919-1921 bes Polsko Uorganizacyjo Wojskowo?!
B
Bartosz Klimek
Z napojów energetyzujących piję tylko kawę, a Lecha (piwo!) nie lubię. Reklama Lecha to pewnie przypadek, bo skojarzenie z martwym ciałem prezydenta chyba nikogo do Lecha nie zachęci. W reklamie Oshee jednak nie widzę niczego nie złego. Nie mogę też zrozumieć, dlaczego ktoś się oburza na to hasło - jest przecież dość pozytywne! Jeśli to im przeszkadza, to każda inna będzie im przeszkadzać.
A
Anka
Reklama głupia i niesmaczna. Wcale jakoś nie zachęca mnie do kupowania.
Z
Z(a)miennik
To zabierac kaczyńskich z Wawelu...
Mysmy sie o nich nie prosili...
Niedługo moherom i pisuarom przeszkadzac bedzie reklama podpasek albo tamponów bo to niegodne zeby kaczory patrzyły na taka reklame z wawelu
k
kejti
halo, halo... przeciez na Wawelu nie leży tylko Lech, może akurat tego wołania posłucha Jagiełło? Ożyje i zrobi porządek z "krzyżakami"..... ;)
a
as
Teraz nawet po śmierci będzie mieszał. Można go było pochować np. Na Powązkach nie nie byłoby problemu.
A
Adam
Widocznie to piwo i ten napój nie są takie dobre i chętnie kupowane, że potrzebują aż takich prowokujących i prymitywnych reklam. Często jest tak,że pseudoartyści brak talentu zastępują prowokacją. Widocznie twórcy reklam też tak mają.
a
artek
Rulez...to znaczy "rządzi" ( u nas w mowie potocznej:))
K
Kibitz
Na zlosc takim chujom jak Czarnecki
d
danka
sam jesteś pisdolnięty , to widać PO twoim wpisie.... naucz się pisać.
W
Widukind
Co to znaczy rulez bo nie wiem o co chodzi? No i kurcze zapomniałem o Radebergerze. Tyskie tylko w 0.33 bo produkują na eksport i dbają o jakość. Ale trudno dostępne. Pozdrawiam.
a
artek
Hehe no popatrz znów się z Tobą zgadzam, Lech to istne paskudztwo:) Oj sorki z jednym się nie zgodzę, Tyskacz to dla mnie rulez:) Ale ta cała reszta przez Ciebie wymienionych to fakt...pychotka, to na zdrówko:)
W
Widukind
Masz rację , ja poszedłem dalej bo od dawna ta sprawa mnie bulwersuje. Ale też faktem jest że wyrobu piwopodobnego o nazwie Lech do gęby nie wrzucę. Ani Tyskiego, ani Żubra ...i to nie ze względów ideologicznych lecz na paskudny smak. Polecam czeskie piwa np. Budweiser i prawie wszystkie niemieckie np. Krombacher . A z gorzałki to śliwowicę łącką. No to na zdrowie Panowie. Szacunek dla Panów Artka i Niniola.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska