Wszystkie te inwestycje utrudnią życie krakowian, kierowców samochodów i pasażerów komunikacji miejskiej. Już teraz trwa przebudowa ul. Podwale od Teatru Bagatela do ul. Piłsudskiego, która mocno ograniczyła ruch w centrum Krakowa. Ma skończyć się 30 czerwca.
Dwa tygodnie później ruszy przebudowa drogi i torowiska w drugim kierunku spod Bagateli, na ulicy Dunajewskiego aż po Długą. Inwestycja zakończy się dopiero z końcem listopada, ale urzędnicy nakazali firmie, która ją wykona, umożliwić uruchomienie tam tramwajów i autobusów miesiąc wcześniej, czyli 31 października. Później będą trwały jeszcze remonty jezdni i chodników oraz inne prace wykończeniowe. Koszt inwestycji ustalono w przetargu na 11,8 mln zł.
W lipcu rozpocznie się też naprawianie tunelu pod rondem Grunwaldzkim. Tego bliżej Wisły. Przypomnijmy, że w październiku 2014 roku konstrukcja zaczęła się sypać i tynk poleciał na przejeżdżające tamtędy auta. Tunel musiał zostać wyłączony z ruchu, co spowodowało potężne korki w południowych częściach miasta.
Remont ma zakończyć się do 25 lipca, ale utrudnienia będą spore. Tunel zostanie zamknięty, a w drugim zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy.
Urzędnicy chcą w lipcu naprawić też torowisko na ul. Pawiej. Ogłosili przetarg na jej wykonawcę. Chodzi o wymianę szyn na odcinku przy tunelu, który ciągnie się dalej pod Dworcem Głównym. Po wybraniu odpowiedniej firmy będzie ona miała czas zaledwie do 12 lipca na przeprowadzenie prac.