https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Remont Królewskiej i Karmelickiej. Podano datę końca remontu

Bartosz Dybała
Anna Kaczmarz / Dziennik Polski / Polska Press
Firma ZUE przewiduje, że roboty budowlane na ulicy Karmelickiej uda się rozpocząć na przełomie czerwca i lipca. Wykonawca przebudowy tej drogi podpisał umowę z Zarządem Dróg Miasta Krakowa.

W poniedziałek (3 czerwca), tuż po godz. 13, urzędnicy miejscy ogłosili, że podpisano umowę z firmą ZUE, w ramach której ma zostać przebudowana ulica Karmelicka - na odcinku od ul. Rajskiej do Alej Trzech Wieszczów. Chwilę później, pytani przez nas przedstawiciele ZUE, stwierdzili, że ich firma takiej umowy... jeszcze nie podpisała.

- Chodzi o to, że zakończyliśmy negocjacje z firmą ZUE. Opracowaliśmy wzór umowy. My ją podpisaliśmy i wysłaliśmy do podpisu właśnie do ZUE - wyjaśniał później całe zamieszanie Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa. - Nie mamy podstaw do zakładania, że ZUE nie podpisze tej umowy - skwitował Pyclik.

Jak się dowiedzieliśmy, firma ZUE ostatecznie umowę podpisała. - Roboty budowlane zgodnie z planem zakończą się z końcem września, a ruch tramwajowy zostanie przywrócony 1 października. Tramwaje pojadą nie tylko ulicą Karmelicką, ale również remontowanymi dziś ulicami Bronowicką, Królewską i Podchorążych, czyli dojadą do samych Bronowic - tłumaczy w rozmowie z nami Karolina Wiłkojć-Żesławska, dyrektor biura zarządu firmy ZUE.

Dodaje, że inwestycja zakłada przebudowę infrastruktury tramwajowej, czyli zarówno torowiska jak i sieci trakcyjnej od alej Trzech Wieszczów do ulicy Rajskiej.

- Przebudowa drogi odbędzie się na nieco dłuższym odcinku, bo do ulicy Garbarskiej. Ze względu na ekstremalnie krótki termin realizacji, niezbędne jest całkowite wyłączenie ruchu samochodowego i tramwajowego na czas robót budowlanych - twierdzi Wiłkojć-Żesławska.

Zachowany zostanie ruch pieszych na całym odcinku.

- Prace rozpoczynamy bezzwłocznie od opracowania projektu tymczasowej organizacji ruchu oraz zakupu i zgromadzenia materiałów koniecznych do realizacji robót. Fizyczne prace na ulicy przewidujemy rozpocząć na przełomie czerwca i lipca, po uzyskaniu wszystkich wymaganych zgód od instytucji miejskich - kwituje Wiłkojć-Żesławska.

WIDEO: Barometr Bartusia: Na niemieckim szamponie widnieje wielkie Made in Germany, i to w trzech miejscach. Na polskim - malutkie Made in EU

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Go
2019-06-07T08:04:07 02:00, Gość:

A gdzie podano datę końca remontu ? Jedyne daty w treści artykułu to rozpoczęcie prac na Karmelickiej

Jest to zawarte w tekscie: "Jak się dowiedzieliśmy, firma ZUE ostatecznie umowę podpisała. - Roboty budowlane zgodnie z planem zakończą się z końcem września, a ruch tramwajowy zostanie przywrócony 1 października. Tramwaje pojadą nie tylko ulicą Karmelicką, ale również remontowanymi dziś ulicami Bronowicką, Królewską i Podchorążych, czyli dojadą do samych Bronowic"

G
Gość
A gdzie podano datę końca remontu ? Jedyne daty w treści artykułu to rozpoczęcie prac na Karmelickiej
o
olek
Te wszystkie działania i terminy przewalone nadają się aby zawiadomić Prokuraturę !
G
Gość
Medal żółwia dla wykonawcy remontu, taczki dla organizatorów przetargu
G
Gość
3 miesiące na samą Karmelicką (i to nie całą, gdyż od Garbarskiej/Rajskiej a nie od Teatru Bagatela) to bardzo dużo. Wystarczyłoby połowę z tego czasu i nawet gdyby rozpoczęto prace 1 lipca, to przed 1 września wszystko powinno być gotowe. W ogóle to ten remont nie jest dobrze zorganizowany, gdyż rozgrzebana jest ulica Podchorążych (stosunkowo krótki odcinek całej remontowanej trasy). Trzeba było ją robić w pierwszej kolejności, by zastępcza komunikacja autobusowa poruszała się sprawnie. Wtedy autobusy z Kazimierza Wielkiego jechałyby ulicą Podchorążych i Bronowicką wprost do Bronowic, czyli przejazd byłby nie dłuższy niż tramwajem (a nawet nieco szybszy, gdyż to zawsze jest autobus), bez przepychania się ulicą Smoluchowskiego (tam autobus musi stać przyciśnięty kołami do krawężnika, gdy jedzie autobus z przeciwka, ponieważ szerokość ulicy wyklucza mijanie się tak dużych pojazdów), czy - jak to było przez dłuższy czas - Rydla (stojący rząd autobusów 713 poważnie utrudniał przejazd autobusu 704 - jest tam wąsko), czy pchanie się przez ul Młodej Polski (wąska, nierówna nawierzchnia). Podchorążych mogli zrobić od listopada do lutego (luty był w tym roku tak ciepły, że można było nawet asfaltować).
J
Ja
Ale podali, którego roku?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska