https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Spór o gigantyczną inwestycję kolejową

Piotr Tymczak
Transport. Nadal nie podpisano umowy na gigantyczną inwestycję kolejową w centrum Krakowa. Na budowę dodatkowych torów na odcinku Kraków Główny - Kraków Płaszów musimy poczekać, wciąż nie został bowiem ogłoszony wykonawca inwestycji. Firma, która złożyła najtańszą ofertę, odwołuje się od rozstrzygnięć przetargu i skierowała sprawę do sądu - czytamy w "Dzienniku Polskim".

Zwycięzcą przetargu na największą kolejową inwestycję w Krakowie zostało w styczniu konsorcjum, którego liderem jest firma Strabag. Zaproponowało wykonanie prac za 1,188 mld zł brutto. Na takie rozstrzygnięcie nie zgadza się konsorcjum z liderem Mota-Engil Central Europe, które zaproponowało wykonanie prac za 1,178 mld zł brutto (najniższa kwota w przetargu), które już zapowiedziało wkroczenie na drogę sądową, co z kolei spowodowało, że nie ma wciąż konkretnej daty podpisania umowy na inwestycję. Według inwestora (PKP PLK) umowa będzie jednak podpisana "w najbliższym czasie".

Sposób prowadzenia prac w ramach inwestycji (technologia) i fazowanie robót ma przedstawić wykonawca po podpisaniu umowy. Na razie jednak nie ma dokładnego harmonogramu obejmującego duże utrudnienia, związane m.in. z rozbieraniem nasypu kolejowego i przebudową zabytkowego wiaduktu przy Hali Targowej na Grzegórzkach. Będzie to konieczne, bowiem w ramach inwestycji na odcinku od ul. Kopernika do ul. Grzegórzeckiej i od ul. Grzegórzeckiej do ul. Miodowej nasyp kolejowy zostanie rozebrany i zastąpiony estakadami kolejowymi, umożliwiającymi poszerzenie układu torowego o dwa dodatkowe tory dla pociągów szybkiej kolei aglomeracyjnej (SKA).

Dodatkowo na części estakady - na drugim odcinku, tuż za wiaduktem nad ul. Grzegórzecką - umieszczone mają być perony przystanku osobowego Kraków Grzegórzki. Przystanek zlokalizowany będzie na wysokości Hali Targowej. Natomiast na pozostałych odcinkach przewiduje się poprowadzenie linii kolejowej po nasypie. - Zakładamy, że roboty zasadnicze rozpoczną się w lipcu - informuje Dorota Szalacha.

Więcej o inwestycji w "Dzienniku Polskim"

ZOBACZ TAKŻE: Deweloperzy obudowują pas startowy w Czyżynach

Autor: Joanna Urbaniec, Gazeta Krakowska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska