Kraków nocą urzeka od lat [GALERIA]
- Inwestycje transportowe w północnej części Krakowa, zarówno w układzie drogowym, jak i tramwajowym, są dla nas priorytetem - zaznacza wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel.
W urzędzie zdają sobie sprawę, że po wybudowaniu linii tramwajowej na Ruczaj obecnie głównym zadaniem jest lepsze skomunikowanie poprzez linię tramwajową Krowodrzy Górki z Górką Narodową, gdzie w ostatnich latach powstało wiele nowych bloków mieszkalnych. Z nowej linii tramwajowej mogliby korzystać m.in. mieszkańcy ulic: Pachońskiego, Siewnej, Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha.
- W tym roku zostanie ogłoszony przetarg na koncepcje nowej linii tramwajowej i estakady w ciągu ul. Opolskiej, w miejscu gdzie linia będzie przecinać tę ulicę - informuje Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej znalazła się na liście inwestycji wskazanych przez urząd do dofinansowania unijnego w latach 2014 - 2020.
Pierwszy etap inwestycji ma objąć budowę linii tramwajowej z obecnej pętli Krowodrza Górka do torów kolejowych w rejonie ul. Bociana (ok. 3 km; szacunkowy koszt - ok. 180 mln zł). Drugi etap to przedłużenie trasy tramwajowej do osiedla Górka Narodowa Zachód (ok. 1,6 km; koszt ok. 100 mln zł). Do tego trzeba pozyskać tereny dla obu etapów za ok. 51 mln zł.
- W przyszłym roku chcielibyśmy uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla pierwszego etapu i być może pod koniec przyszłego roku udałoby się ten etap rozpocząć - mówił nam niedawno wiceprezydent Trzmiel.
Wzdłuż nowej linii planowane są parkingi park&ride (zostaw auto i przesiądź się do tramwaju), co ma ułatwić dojazd do centrum Krakowa z sąsiednich gmin - Zielonek i Michałowic.
Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
