https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków: tramwaj połączy Krowodrzę z Górką Narodową

Piotr Tymczak
archiwum Polskapresse
W tym roku ma powstać szczegółowa koncepcja linii tramwajowej z pętli Krowodrza Górka do ulicy Bociana oraz koncepcja estakady w ciągu ul. Opolskiej. Na pierwsze zadanie w budżecie miasta zarezerwowano 800 tysięcy zł, a na drugie - 200 tys. zł.

Kraków nocą urzeka od lat [GALERIA]

- Inwestycje transportowe w północnej części Krakowa, zarówno w układzie drogowym, jak i tramwajowym, są dla nas priorytetem - zaznacza wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel.

W urzędzie zdają sobie sprawę, że po wybudowaniu linii tramwajowej na Ruczaj obecnie głównym zadaniem jest lepsze skomunikowanie poprzez linię tramwajową Krowodrzy Górki z Górką Narodową, gdzie w ostatnich latach powstało wiele nowych bloków mieszkalnych. Z nowej linii tramwajowej mogliby korzystać m.in. mieszkańcy ulic: Pachońskiego, Siewnej, Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha.

- W tym roku zostanie ogłoszony przetarg na koncepcje nowej linii tramwajowej i estakady w ciągu ul. Opolskiej, w miejscu gdzie linia będzie przecinać tę ulicę - informuje Piotr Hamarnik z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej znalazła się na liście inwestycji wskazanych przez urząd do dofinansowania unijnego w latach 2014 - 2020.

Pierwszy etap inwestycji ma objąć budowę linii tramwajowej z obecnej pętli Krowodrza Górka do torów kolejowych w rejonie ul. Bociana (ok. 3 km; szacunkowy koszt - ok. 180 mln zł). Drugi etap to przedłużenie trasy tramwajowej do osiedla Górka Narodowa Zachód (ok. 1,6 km; koszt ok. 100 mln zł). Do tego trzeba pozyskać tereny dla obu etapów za ok. 51 mln zł.

- W przyszłym roku chcielibyśmy uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla pierwszego etapu i być może pod koniec przyszłego roku udałoby się ten etap rozpocząć - mówił nam niedawno wiceprezydent Trzmiel.

Wzdłuż nowej linii planowane są parkingi park&ride (zostaw auto i przesiądź się do tramwaju), co ma ułatwić dojazd do centrum Krakowa z sąsiednich gmin - Zielonek i Michałowic.

Możesz wiedzieć więcej!Kliknij, zarejestruj się i korzystaj już dziś!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 7

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

e
ela
Inwestycje transportowe w północnej części Krakowa, zarówno w układzie drogowym, jak i tramwajowym, są dla nas priorytetem - zaznacza wiceprezydent Krakowa Tadeusz Trzmiel. ALE PIERD>>>>>>>>>>
m
mieszkaniec
bujda - juz go 30 lat buduja i nie widac nawet jednej szyny w kierunki Gorki NAr. poza tym cala G. Nar. jest juz zabudowana wiec to bedzie chyba powietrzny tramwaj
k
krakus
ekrany dźwiękochłonne już zostały zakupione
p
piaszczanka
SKANDAL !!!! na odcinku Wawel i Dworcowa w niedzielę po 17 nie jeździmy, a panowie wymyślają.
6 - w tygodniu wozi ziemniaki zamiast ludzi. PROSZĘ SPRAWDZIĆ JAK SIEDZĄ PANOWIE PROWADZĄCY - nogi pod brodą - a Panowie wymyślają za biureczkiem i wypuszczą ludzi do liczenia ludzi skandal.
j
jak
czy cos z tego wyjdzie. Jeszcze proponuje popracowac nad komunikacja z Bronowicami Wielkimi. Autobus jezdzi tam co 45 minut. Skandal!
o
osama
Aha super plan, a świstak siedzi i zwija sreberka
A 8 jeździ pusta z Cichego K.
k
krakus
Od Politechniki do 3-Maja i na Cichy Kącik
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska