FLESZ - W czerwcu zapłaciliśmy w sklepach mniej niż w maju

– Obecnie kończymy wykonywanie całego układu ścieżek rowerowych wzdłuż ulicy Witosa, wyprowadzamy układ ścieżek rowerowych w kierunku ulicy Totus Tuus. Ten układ drogowy dla rowerzystów będzie oddany do końca wakacji. Wzdłuż ulicy Zakopiańskiej mamy tam już wykonaną część ścieżek rowerowych i najdalej do października ścieżki w tym rejonie powinny zostać zakończone. Z kolei na ulicy Rostworowskiego, chcemy oddać mieszkańcom zarówno ciągi piesze, rowerowe jak i układ drogowy do końca wakacji – zapowiada Krzysztof Migdał, inżynier kontraktu ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Ścieżki rowerowe powstają na całym ciągu inwestycji. Łącznie długość ścieżek rowerowych to ponad 3 km, podobnie ciągów pieszo rowerowych – także ponad 3 km.
Kraków w budowie: opóźnienia, przerwane prace, poprawki. Dłu...
Nowe, dwukierunkowe ścieżki rowerowe zostaną odpowiednio wydzielone i oznakowane. W obrębie skrzyżowania z linią kolejową i ul. Zakopiańską ciągi rowerowe zostały poprowadzone w tunelach.
Teren nad tunelem, który przebiega pomiędzy ul. Zakopiańską a ul. Pszczelną, będzie zagospodarowany w formie obiektów rekreacyjnych. Także na nim mają zostać wydzielone ścieżki rowerowe i ciągi piesze. Nowa infrastruktura rowerowa ma zostać połączona z istniejącymi ścieżkami rowerowymi. Rowerzyści będą mieli do dyspozycji także zadaszony parking na 100 jednośladów i punkt do samodzielnych napraw rowerów. Te elementy zostaną zlokalizowane w rejonie pętli tramwajowej na Kurdwanowie.
Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.
W ramach zadania powstają tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
W rejonie Ruczaju budowana jest też m.in. kładka pieszo-rowerowa nad Trasą Łagiewnicką. Obiekt połączy ulice Ruczaj i Pszczelną.
Koszt Trasy Łagiewnickiej to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł. Inwestycja miała się zakończyć do końca 2021 r., ale wykonawca złożył wniosek, by termin ten został wydłużony o trzy miesiące (do końca marca 2022 r.) z powodu pandemii - podczas trzeciej fali wielu pracowników przebywało na zwolnieniach lekarskich oraz kwarantannie i czasowo nie można było wykonywać części robót.
- Ranking TOP 15 najpiękniejszych plaż nad Bałtykiem. Są zachwycające!
- Najpopularniejsze rasy psów w Polsce. Które z nich są ulubieńcami Polaków? [TOP 12]
- Fryzury damskie 2021: Modne i łatwe uczesania na upały! [ZDJĘCIA]
- Oferty pracy w Krakowie. Kogo szukają pracodawcy? TOP 33 fachowców
- Wielka impreza w Energylandii! 7. urodziny parku rozrywki i kolejki Ekipy
- Ogromna plaża pod Krakowem zachwyca nawet w pochmurne dni [ZDJĘCIA]