https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasa Łagiewnicka: Największy tunel gotowy w 70 procentach. Postępują prace na pozostałych odcinkach [ZDJĘCIA, WIDEO]

Piotr Tymczak
Fot. Trasa Łagiewnicka
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej mocno zaawansowane są roboty związane z budową największego tunelu dla samochodów, ale również i tramwajów, który powstaje między sanktuariami: św. Jana Pawła II i Bożego Miłosierdzia. Przejdź do GALERII, by zobaczyć na jakim etapie są prace budowlane.

Budowa Trasy Łagiewnickiej trwa od półtora roku. Nowa droga jest elementem planowanej od lat tzw. trzeciej obwodnicy Krakowa. Będzie miała długość ok. 3,5 km, z czego 2 km poprowadzone zostanie w tunelach. Rozciągać się będzie od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej.

– Około 60 proc. budowanej przez nas trasy będzie biegło w tunelach. Łącznie powstanie sześć tuneli drogowych i jeden tramwajowy. Dzięki temu oddziaływanie ruchu ulicznego i tramwajowego na otoczenie będzie ograniczone do minimum. Już realizacja tego fragmentu trzeciej obwodnicy spowoduje odciążenie skrzyżowań w Łagiewnikach oraz ronda Matecznego. Planowana kontynuacja budowy trzeciej obwodnicy spowoduje odciążenie zachodniej części centrum Krakowa – mówi Krzysztof Migdał, inżynier kontraktu w spółce Trasa Łagiewnicka.

Budowa Trasy Łagiewnickiej - zobacz wizualizacje z powstającej inwestycji. Wizualizacja zrealizowana przez www.ACCstudio3D.com.

Kraków. Budowa Trasy Łagiewnickiej [WIZUALIZACJE]

Trasa Łagiewnicka to nie tylko połączenie drogowe, ale również połączenie tramwajowe. W ramach inwestycji wybudowana zostanie bowiem także nowa linia tramwajowa, która będzie przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi, pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej.

Prace związane z budową Trasy Łagiewnickiej trwają obecnie na całym odcinku robót – od Kurdwanowa do Grota-Roweckiego. Najbardziej zaawansowane są w rejonie ulic Herberta i Witosa oraz na terenie tzw. Białych Mórz, gdzie prowadzone są prace wewnątrz wciąż wydłużanego tunelu. W rejonie ul. Witosa kierowcy już od kilku miesięcy korzystają z nowej jezdni, pod którą wybudowano tunel – w pierwszej połowie roku gotowa będzie druga jezdnia i znajdujący się pod nią tunel – co pozwoli na przywrócenie ruchu dwoma jezdniami. Podobne zaawansowanie prac zostanie uzyskane na węźle zakopiańskim w drugiej połowie 2020 r.

Tunele Trasy Łagiewnickiej budowane są w większości metodą odkrywkową, z wykorzystaniem ścian szczelinowych. – Najpierw wykonujemy ściany szczelinowe tunelu, później na gruncie wylewamy jego strop. Gdy konstrukcja jest gotowa, możemy ją zasypać, zagospodarowując teren nad tunelem, np. na boiska sportowe (jak w rejonie ul. Zbrojarzy), bądź na układ uliczny (jak na ul. Zakopiańskiej). Ostatnim etapem jest wydobycie ziemi z tunelu i wykonanie jego infrastruktury – wyjaśnia Krzysztof Migdał.

Budowa Trasy Łagiewnickiej ma potrwać do końca 2021 r.

Tunele Trasy Łagiewnickiej:
- pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta – ok. 200 m
- dwa w rejonie Białych Mórz, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II – tunel drogowy i biegnący obok niego
tunel tramwajowy będą mieć długość ponad 600 m każdy
- pod ul. Zakopiańską – ok. 60 m
- od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową – ponad 500 m
- pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i ul. 8 Pułku Ułanów – ok. 22 m
- pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj – ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym - rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej (planowana jest na lata 2024–2027).

WIDEO: Krótki wywiad

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 12

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

r
rex
7 listopada, 18:37, Gość:

Czekamy na imponujące zdjęcia z budowy tramwaju na Górkę Narodową oraz trasy S7 w Krakowie...

S7 już się projektuje w przyszłym roku ruszy budowa. Trasa na GN to wielka niewiadoma, brak pieniędzy, urzędnicy przerzucają się dokumentami jak zgniłym jajkiem

r
rex
8 listopada, 11:18, Gabi:

Przez trasę Kraków zadłużony.Nie odciąży Alej służyć będzie tylko Sanktuarium

Jakiemu Sanktuarium, tam dwa razy w roku tłumnie przyjeżdża a w pozostałe dni pustki. Najwięcej skorzystają urzędnicy i firmy które to budują. Mieszkańcy w minimalnym stopniu. Dla mnie debilizmem jest brak pociągnięcia dalej nitki tramwaju co najmniej do Grota Roweckiego a najlepiej myśląc o przyszłości aż do Bronowic trasa Zwierzyniecką wówczas miało by to sens.

G
Gabi

Przez trasę Kraków zadłużony.Nie odciąży Alej służyć będzie tylko Sanktuarium

G
Gość

Ultragłupie komentarze osób, które najwyraźniej w godzinach wzmożonego ruchu siedzą w domu i je piszą. Zapraszam do poruszania się po Kurdwanowie. Miasto musi się rozwijać, niedobrze że tego nie rozumiecie

?

Propaganda aż śmierdzi kryminałem ,trasa potrzebna jak rybie ręcznik.

e
elpol3

Imponująca to jest zapaść komunikacyjna w okolicach osiedli Kurdwanów, Wola Duchacka, Borek Fałęcki, potok tysięcy aut przedziera się wąskimi, osiedlowymi uliczkami, zupełnie nie do tego przeznaczonymi, wjazd na osiedle, który nigdy wcześniej nie był problemem, urasta teraz do 20-30 minut stania w korku.

G
Gość

Czekamy na imponujące zdjęcia z budowy tramwaju na Górkę Narodową oraz trasy S7 w Krakowie...

G
Gość
7 listopada, 16:22, Dziwne jest to:

że uznano, że ten fragment trasy szybkiego ruchu na obrzeżach

jest ważniejszy niż

- przebudowa skrzyżowania przy Nowym Kleparzu,

- przebudowa skrzyżowania na Starowiślnej

inne remonty w centrum, w tym linii tramwajowych i nawierzchni asfaltowych, które są jak fałdowania karbońskie

dziwne, bo za tą trasą nikt specjalnie nie wołał - co innego alternatywa dla alej...

tu można było szybko wydać duże pieniądze - to jedyny argument

Odpowiedz sobie na pytanie, dla kogo budowano przystanki kolejowe koło sanktuariów i będziesz wiedzieć dla kogo buduje się Trasę Łagiewnicką

G
Gość
7 listopada, 16:22, Dziwne jest to:

że uznano, że ten fragment trasy szybkiego ruchu na obrzeżach

jest ważniejszy niż

- przebudowa skrzyżowania przy Nowym Kleparzu,

- przebudowa skrzyżowania na Starowiślnej

inne remonty w centrum, w tym linii tramwajowych i nawierzchni asfaltowych, które są jak fałdowania karbońskie

dziwne, bo za tą trasą nikt specjalnie nie wołał - co innego alternatywa dla alej...

tu można było szybko wydać duże pieniądze - to jedyny argument

Ciebie dać do urzędów,wszystko będzie wspaniale

D
Dziwne jest to

że uznano, że ten fragment trasy szybkiego ruchu na obrzeżach

jest ważniejszy niż

- przebudowa skrzyżowania przy Nowym Kleparzu,

- przebudowa skrzyżowania na Starowiślnej

inne remonty w centrum, w tym linii tramwajowych i nawierzchni asfaltowych, które są jak fałdowania karbońskie

dziwne, bo za tą trasą nikt specjalnie nie wołał - co innego alternatywa dla alej...

tu można było szybko wydać duże pieniądze - to jedyny argument

R
Rtv

Trasa ta, jest tak potrzebna, jak uurwie majtki !!

G
Gość

w imponującym tempie mija czas. I w imponującym tempie bedzie potrzebny remont tej trasy

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska