FLESZ - Co stanie się z gospodarką po pandemii?
- Od 1 lutego zostaną wprowadzone zmiany w ruchu na ul. Witosa, Herberta, Turowicza i Beskidzkiej, które będą dużym udogodnieniem dla kierowców. Obecnie przejazd jest tam ograniczony. Na skrzyżowaniu ulic Witosa, Herberta i Turowicza do dyspozycji jest jeden pas w każdą stronę. Po zmianach będzie można jeździć po dwóch pasach - informuje Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.
Od początku lutego na relacji Turowicza - Herberta będą więc dostępne po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. - Otwarty ma zostać także przejazd od skrzyżowania ulic Beskidzkiej i Halszki do skrzyżowania ulic Turowicza i Herberta - dodaje Krzysztof Migdał.
Zaznacza też, że w zakresie budowy jezdni dla samochodów skrzyżowanie ul. Witosa, Herberta i Turowicza będzie więc gotowe (łącznie z sygnalizacją świetlną). Przypomnijmy, że to rejon, w którym od strony Kurdwanowa rozpoczyna się Trasa Łagiewnicka. - W rejonie skrzyżowania ul. Halszki z Witosa nadal będą prowadzone prace związane z układaniem nawierzchni ścieżki rowerowej i ciągu pieszo-rowerowego - mówi Krzysztof Migdał.
Kraków. Atak zimy: intensywne opady śniegu i ulice pokryte b...
Trasa Łagiewnicka o długości 3,5 km powstaje na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt całego przedsięwzięcia to 803,5 mln zł, a ze spłatą kredytu - ok. 1,2 mld zł.
W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej niedawno przekopano już w całości najdłuższy z tuneli o długości ok. 700 metrów, zlokalizowany na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II. Powstają też tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).
Częścią inwestycji jest też budowa linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej. Powstaną też inne przystanki tramwajowe: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (w rejonie mostu Miłosierdzia) oraz przy ul. Zakopiańskiej.
- Prace prowadzone są na wszystkich odcinkach, choć ostatnie opady śniegu wymusiły zwolnienie tempa. Na razie nie ma to wpływu na harmonogram robót. Zgodnie z umową inwestycja ma się zakończyć na koniec 2021 roku - mówi Krzysztof Migdał.
- Kraków sprzed niemal stu lat na kolorowych zdjęciach!
- Kolejny słynny sklep wycofuje się z Polski! Jest ich coraz więcej [GALERIA]
- Budowa S7 w Krakowie pomiędzy Mistrzejowicami i Nową Hutą [WIZUALIZACJE, MAPY]
- Nowy sklep internetowy Magdy Gessler. Ceny zwalają z nóg. Flaczki za 50 złotych!
- Mieszkania w Krakowie dla milionerów. Tak można mieszkać!
- Andrzej Duda jednym telefonem załatwił otwarcie stoków
