Kraków. Trwa przebudowa torowiska przy hali Korony. Mieszkańcy skarżą się na dziurę i wstrząsy na Kalwaryjskiej [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
W sobotę, 25 stycznia, rozpoczął się remont torowiska przy hali sportowej Korony na ul. Kalwaryjskiej. Po tygodniu sprawdziliśmy, jak przebiegają prace.

WIDEO: Krótki wywiad

Prace na skrzyżowaniu ul. Kalwaryjskiej i Legionów Piłsudskiego zaplanowano do 17 lutego. W ramach robót serwisowych wymieniana są część rozjazdu – cztery zwrotnice, 12 krzyżownic oraz szyny pomiędzy zwrotnicami. Dodatkowo zaplanowano usunięcie wybrzuszeń na torowisku na ul. Kalwaryjskiej. Zadanie obejmowało też wymianę zwrotnicy w rejonie węzła Łagiewniki (od strony ul. Wadowickiej).

- Prace w Łagiewnikach zakończyły się zgodnie z planem. Trwają prace rozbiórkowe za ulicą Smolki, oraz roboty związane z wykonywaniem podbudowy torowiska - na wysokości ul. Warneńczyka. Przed nami jeszcze prace na wysokości przystanku "Smolki", gdzie roboty się nie rozpoczęły - informuje Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

- Na samym węźle trwa montaż nowych rozjazdów i spawanie szyn. Prace postępują zgodnie z harmonogramem, choć pewnym problemem są samochody zatrzymywane na zakazach w miejscach gdzie likwidujemy wybrzuszenia - czyli w ciągu ulicy Kalwaryjskiej, ale w tej sprawie współpracujemy ze Strażą Miejską - dodaje.

W związku z pracami przy hali Korony obowiązują następujące zmiany w organizacji ruchu:
- wyłączony ruch tramwajowy – pojawiła się autobusowa komunikacja zastępcza na ul. Kalwaryjskiej;
- brak możliwości lewoskrętu z ul. Legionów Piłsudskiego w ul. Kalwaryjską;
- brak lewoskrętu z ul. Kalwaryjskiej w ul. Celną na wysokości ul. Legionów Józefa Piłsudskiego;
- przełączenie sygnalizacji na sygnał ostrzegawczy (żółte migające).

W trakcie prac związanych z usuwaniem wybrzuszeń na torowisku na ul. Kalwaryjskiej – w trzech miejscach, przy ul. Warneńczyka, Śliskiej i Smolki – nie będzie możliwości parkowania.

Na czas robót drogowych wyłączono ruch tramwajowy na ul. Wadowickiej, Kalwaryjskiej i Limanowskiego. W związku z pracami uruchomiono zastępczą linię autobusową nr 711 kursująca na trasie „Łagiewniki” – „Plac Bohaterów Getta”.

Mieszkańcy ul. Kalwaryjskiej zwracają uwagę na duże utrudnienia. - Wcześniej jeździły tramwaje i było spokojnie, a teraz jak się pojawiły autobusy zastępcze to jest duży problem na wysokości budynku przy ul. Kalwaryjskiej 70. W jezdni jest tam wgłębienie. Jak wjeżdżają w nie samochody osobowe, to nie ma problemu, ale jak wjadą tę dziurę autobusy, to sąsiednie budynki się trzęsą. Sam tego doświadczam, bo mieszkam w okolicy, wszytko obserwuję i w mieszkaniu co 7,5 minuty jak jedzie autobus czuję wstrząsy. Coś z tym trzeba zrobić - mówi Marek Krzyżewski.

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2 lutego, 17:02, Mieszkaniec:

Dziwie sie Panu od wstrzasow, ze podpisal sie pod czyms takim wlasnym nazwiskiem. Co trzeba z tym zrobic? 3 tygodnie Pan nie wytrzyma? Polowa miasta ma sie do Pana dostosowac?

Mogę się założyć z każdym ,że jest kolejne kłamstwo tegoż tabloidu...by tylko coś tam beknąć .....

M
Mieszkaniec

Dziwie sie Panu od wstrzasow, ze podpisal sie pod czyms takim wlasnym nazwiskiem. Co trzeba z tym zrobic? 3 tygodnie Pan nie wytrzyma? Polowa miasta ma sie do Pana dostosowac?

L
Lukasz

Mieszkańcy Kalawaryjskiej teraz narzekają na padający z nieba deszcz! Ile można!

K
Kulig
1 lutego, 21:59, Gość:

Urzędników z ZDMK no przegnać się na 4 wiatry razem z Kuligiem nieudacznym prawnikiem niby znaj acym się na drogach i transporcie. Śmiechu warte Kulig zrezygnuj ze stanowiska i dajcie fachowca a nie dyletanta.

Czekamy na ciebie

G
Gość

Urzędników z ZDMK no przegnać się na 4 wiatry razem z Kuligiem nieudacznym prawnikiem niby znaj acym się na drogach i transporcie. Śmiechu warte Kulig zrezygnuj ze stanowiska i dajcie fachowca a nie dyletanta.

G
Gość
1 lutego, 12:38, Burmistrz Nowej Huty:

Te wstrząsy pochodzą z tunelu metra jak tamtędy przejeżdża skład podziemnej kolejki. Pan pre-zydent powinien ograniczyć częstotliwość kursowania do 15 minut

w N.Hucie do... ZERA

G
Gość
1 lutego, 10:50, Gość:

Fatalny stan nawierzchni. Nierówności ciężki pojazd to wstrząsy, dlatego też ABSOLUTNIE powinno być zakazane stawianie progów zwalniających tam, gdzie kursują autobusy regularnej komunikacji, oraz jest większy ruch ciężarówek. Przekleństwem Krakowa są kratki ściekowe, które się zapadają pod ciężarem autobusów (jak autobus nie jedzie po kratce, to nie ma mowy, by się zmieścił w pasie ruchu a często i tak się z trudem mieście, gdyż szerokość pasów ruchu nie jest dostosowana do wielkości autobusów) i jak autobus przez nie przejeżdża, to występuje tąpnięcie, powodujące wstrząsy w autobusie (przykre dla pasażerów i niszczące pojazd). Kratki ściekowe powinny być w krawężniku (zwłaszcza tam, gdzie kursują autobusy) a pasy ruchu na ulicach, po których regularnie kursują autobusy musza mieć 3,5 metra szerokości (jest to konieczne minimum dla tak dużych pojazdów).

metro witam cie i pozdrawiam ...

B
Burmistrz Nowej Huty

Te wstrząsy pochodzą z tunelu metra jak tamtędy przejeżdża skład podziemnej kolejki. Pan pre-zydent powinien ograniczyć częstotliwość kursowania do 15 minut

G
Gość

Fatalny stan nawierzchni. Nierówności ciężki pojazd to wstrząsy, dlatego też ABSOLUTNIE powinno być zakazane stawianie progów zwalniających tam, gdzie kursują autobusy regularnej komunikacji, oraz jest większy ruch ciężarówek. Przekleństwem Krakowa są kratki ściekowe, które się zapadają pod ciężarem autobusów (jak autobus nie jedzie po kratce, to nie ma mowy, by się zmieścił w pasie ruchu a często i tak się z trudem mieście, gdyż szerokość pasów ruchu nie jest dostosowana do wielkości autobusów) i jak autobus przez nie przejeżdża, to występuje tąpnięcie, powodujące wstrząsy w autobusie (przykre dla pasażerów i niszczące pojazd). Kratki ściekowe powinny być w krawężniku (zwłaszcza tam, gdzie kursują autobusy) a pasy ruchu na ulicach, po których regularnie kursują autobusy musza mieć 3,5 metra szerokości (jest to konieczne minimum dla tak dużych pojazdów).

G
Gość

Niech się cieszą że w ogóle remontujemy cokolwiek. Pyclek

G
Gość
1 lutego, 09:51, Pp:

Marku proponuje zwrócić się do lekarza psychiatry. Jemu opowiedz o wstrzasach które czujesz co 7,5 minuty xd

tobie pomógł ?

P
Pp

Marku proponuje zwrócić się do lekarza psychiatry. Jemu opowiedz o wstrzasach które czujesz co 7,5 minuty xd

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3