FLESZ - Rewolucja w PKP Intercity
Prace przy projekcie kładki pieszo-rowerowej postępują. Obecnie przygotowywany jest wniosek o pozwolenie na budowę – projekty są opiniowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oraz Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie. Równolegle trwają w terenie prace przygotowawcze oraz opracowywanie projektu wykonawczego
- informuje Piotr Hamarnik z PKP PLK.
Na razie jednak nie wiadomo dokładnie, kiedy nowa kładka powstanie. - Bardziej szczegółowy harmonogram prac będzie można podać po zakończeniu etapu projektowo-dokumentacyjnego i uzyskaniu wszystkich pozwoleń - wyjaśnia Piotr Hamarnik.
Kraków. Kończą układać elewację na wiadukcie kolejowym nad u...
Prowadzone są natomiast prace związane z budową nowych mostów nad Wisłą. Przy jednym z nich ma powstać kładka.
W sumie na trzech nowych mostach (jeden jest już gotowy) zmieszczą się cztery tory kolejowe (na starym, zdemontowanym, były tylko dwa). Pociągi będą poruszać się po nich z prędkością 100 km/h.
Nowymi mostami pociągi będą przejeżdżać na trasie między stacją Zabłocie i nowym przystankiem na Grzegórzkach (w sąsiedztwie Hali Targowej).
- Po obu stronach Wisły toczą się nieprzerwanie prace związane z budową kolejnego mostu kolejowego. Niemal gotowe są już nowe przyczółki, intensywne roboty toczą się przy budowie podpór na bulwarach. Most będzie gotowy w drugiej połowie tego roku - informuje Piotr Hamarnik. - Jeżeli chodzi o ostatni most, przy którym znajdzie się przestrzeń dla pieszych i rowerzystów, w pierwszej kolejności realizowana będzie m.in. budowa fundamentów i podpór obiektu, oraz przebudowa kolizji ze słupem energetycznym, zlokalizowanym u zbiegu ulic Podgórskiej i Halickiej - dodaje.
W ramach inwestycji, dla dodatkowej pary torów dla Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej, powstają też estakady kolejowe między ulicami Kopernika i Miodową. Całkowicie zniknął nasyp, który zastąpiły estakady.
Inwestycje w centrum Krakowa realizowane są w ramach prac na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej.
Wartość całego zadania inwestycyjnego, w skład którego wchodzą również obiekty mostowe nad Wisłą, to ponad 1 mld zł. Część sumy potrzebnej do budowy kładki przeznacza gmina Kraków, która zabezpieczyła na ten cel odpowiednie fundusze w swoim budżecie - ok. 56 mln zł.
- Chcesz zaoszczędzić? Wyjmij te urządzenia z gniazdka
- Budowa S7 w Krakowie pomiędzy Mistrzejowicami i Nową Hutą [WIZUALIZACJE, MAPY]
- Zarobki w wojsku. Tyle zarabiają teraz żołnierze od szeregowego do generała
- Podatek cukrowy 2021 zrujnuje budżet Polaków! Coca-cola na wagę złota. MEMY
- Ciepło, ale oszczędnie. 9 porad, jak obniżyć rachunki za ogrzewanie
