Do uruchomionej 12 maja komory południowej, doszła jezdnia północna, którą kierowcy dwoma pasami ruchu mogą jechać w kierunku Bronowic.
Warto pamiętać, że tunel to nadal plac budowy. Obowiązuje tam ograniczenie prędkości do 40 km/h. Również przy dojazdach do tunelu. Po stronie wschodniej i zachodniej będą lokalne zwężenia z uwagi na prowadzone roboty budowlane.
Na poziomie „0” nad tunelem już obecnie wykonawca łączy poszczególne elementy infrastruktury, przede wszystkim tory tramwajowe. Puszczenie ruchu w tunelu także na kierunku zachodnim pozwoli na intensyfikację prac.
Ruchu na kierunku wschód-zachód będzie się odbywał w tunelu. Nad tunelem będzie, na poziomie „0” będzie torowisko tramwajowe (kierunek północ-południe) oraz układ drogowy, który docelowo pozwoli na wyjazd na północ w kierunku Zielonek – trasą Wolbromską. Skrzyzowanie na poziomie „0” będzie pozwalało na ruch w wielu relacjach.
A co ze "starą" Opolską? Czy będzie się nie dało przejechać nadal? Przecież samochody miały nie kolidować z tramwajem? Ta wizualizacja najlepiej wyjaśnia jak to będzie po zakończeniu całej przebudowy ulicy i budowy linii tramwajowej.

Nie będzie zatem tak, że samochody nie pojadą "górą", a tramwaj nie będzie przecinał ulic i nie będzie sygnalizacji. Jednakże tunel i więcej pasów ruchu mają upłynnić ruch, a tramwaj będzie miał priorytet.
- Innej opcji, czyli odrębnego układu wyłącznie dla tramwaju nie brano na poważnie pod uwagę. Kluczowe było odseparowanie ruchu drogowego tranzytowego wschód-zachód o ruchu tramwaju na kierunku północ-południe i dlatego przyjęto rozwiązanie z tunelem drogowym. Takie rozwiązanie – biorąc pod uwagę organizację ruchu, ale i kwestie funkcjonalne i finansowe – uznano za optymalne - wyjaśnia Jan Machowski, rzecznik Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie.

Przypomnijmy: tunel drogowy wzdłuż ul. Opolskiej to jeden z siedmiu obiektów inżynierskich, realizowanych w ramach budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Jego celem podstawowych jest oddzielnie ruchu tranzytowego na linii wschód – zachód od układu drogowo-torowego na kierunku północ – południe. Wszystko po to, aby usprawnić i przyspieszyć przejazd komunikacji zbiorowej. Dzięki „schowaniu” ruchu samochodowego pod ziemię, tramwaje jadące na północ sprawnie przetną ruchliwą arterię.
Tunel ma ok. 100 m, a włącznie z najazdami – ok. 414 m. Konstrukcja jest szeroka na ok. 23 m. Różnica docelowa poziomów pomiędzy jezdniami Trasy Wolbromskiej (poziom „0”) i jezdniami w tunelu wyniesie się ok. 7,5 metrów. Jeśli chodzi o ciężar dopuszczonych pojazdów wyniesie on 50 ton.
Najtańszy urlop? Najlepiej pomiędzy majówką a wakacjami

- Najlepsze punkty widokowe na Tatry. TOP 10 miejsc, które Cię zachwycą!
- Nowa Huta to nie tylko aleja Róż. Tajemnicze rejony dzielnicy dobre na wyprawę
- Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa z drona. Widać asfalt, tunele, wiadukty. Sporo!
- Kraków lat 70. Matura pod portretem Gomułki i pierwsze w mieście przejście podziemne
- Nowy sezon na zamku w Dobczycach rozpoczęty. Te atrakcje przyciągają turystów!