https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa z drona. Widać asfalt, tunele, wiadukty. Dzieje się!

Piotr Rąpalski
Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa. Wartość całego projektu to prawie 2 mld zł, w tym 680 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej. Umowę z wykonawcą podpisano w listopadzie 2018 rok dając mu 47 miesięcy na realizację.
Budowa Północnej Obwodnicy Krakowa. Wartość całego projektu to prawie 2 mld zł, w tym 680 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej. Umowę z wykonawcą podpisano w listopadzie 2018 rok dając mu 47 miesięcy na realizację. GDDKiA
W końcu Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała najnowsze zdjęcia z drona z postępu pracy przy budowie Północnej Obwodnicy Krakowa. Miasto żyje budową tramwaju do Górki Narodowej i rozbudową 29 Listopada, ale również na przyszłej obwodnicy sporo się dzieje i widać znaczący postęp prac. Na koniec kwietnia wykonano 83 proc. mostów, wiaduktów, murów. Tunele są gotowe w 74 proc., a drogi, które robi się na końcu, w 41 proc. Północna Obwodnica Krakowa ma szansę być oddawana do użytku etapami w latach 2023 i 2024.
od 16 lat

Budowana Północna Obwodnica Krakowa (POK) w ciągu drogi ekspresowej S52 będzie miała długość 12,3 km i dwie jezdnie z trzema pasami ruchu na każdej z nich. Węzły drogowe połączą ją z istniejącym układem komunikacyjnym, a 20 km dróg dojazdowych pozwoli na dogodne dojazdy z obszaru Krakowa i okolicznych miejscowości.

Do węzła Modlnica dobudowane zostaną cztery łącznice. Kolejne węzły w kierunku wschodnim to Zielonki, Węgrzce, Batowice i Mistrzejowice. Ten ostatni węzeł wybudowany zostanie w ramach realizacji S7 i połączy obie drogi ekspresowe, zamykając tym samym ring wokół Krakowa. W ciągu S52 POK powstaną także dwa tunele, 27 obiektów (mosty, wiadukty, estakady) i 4 km murów oporowych.

Północna Obwodnica będzie połączona węzłem Mistrzejowice z drogą ekspresową S7 i w ten sposób zamknie się IV obwodnica Krakowa. Ciąg obwodnic połączy wszystkie wyloty dróg krajowych po północnej stronie miasta (A4, DK79, DK94, S7) i usprawni przemieszczanie się od strony zachodniej w kierunku północnym (Kielce, Warszawa), zachodnim (Katowice, Wrocław), wschodnim (Tarnów, Rzeszów) bez konieczności przejazdu przez zatłoczone miasto. Północna Obwodnica przejmie cały ruch tranzytowy, jak również część ruchu miejskiego, obecnie przechodzącego przez północną część miasta drogą krajową DK79. Według prognoz na nowym odcinku już w roku 2025 ruch przekroczy średnio 30 tys. pojazdów na dobę.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tomek
Dobrze, że się dzieje i dobrze, że obok modernizacji komunikacyjnej w samym mieście powstaje też ta obwodnica. Osobiście jestem przekonany, że jej otwarcie znacząco wpłynie na zmniejszenie korków w Północnej części Krakowa. Samo zniknięcie ruchu tranzytowego z miasta dużo da. Oby jak najszybciej do końca.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska