Linie tramwajowe planowane w Krakowie w najbliższych latach. Sieć ma się rozwijać w każdym kierunku. Zobacz LISTĘ 31.03.2023

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
W tym roku ma być gotowa linia tramwajowa z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Miasto planuje już kolejne trasy, które mają sprawić, że do miasta i w kierunku centrum będzie wjeżdżać mniej samochodów. Przejdź do GALERII, by zobaczyć, jakie nowe linie tramwajowe mogą powstać w Krakowie w najbliższych latach.

Linie tramwajowe planowane są w Krakowie - LISTA

- Mamy ogromny ruch związany z dojazdami samochodów do Krakowa. Staramy się podprowadzać połączenia szynowe do granic miasta. To jest nasz priorytet. Chodzi o to, by przyjeżdżający do nas autami mogli zostawiać pojazdy i przesiadać się do tramwajów. Stąd też ważne dla nas jest też to, by powstawały parkingi park&ride - podkreśla wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig.

Do Krakowa codziennie wjeżdża nawet ok. 250 tys. samochodów. Plan jest taki, by zatrzymać je na parkingach park&ride poza granicami miasta i stworzyć możliwość przesiadania się do pojazdów komunikacji zbiorowej: autobusów, tramwajów, pociągów.

Władze miasta chcą też zachęcać coraz większą liczbę mieszkańców Krakowa do pozostawienia aut i korzystania z komunikacji zbiorowej. Stąd też koncepcje budowy kolejnych linii tramwajowych. Są pomysły, by niektóre z nich kończyły się nawet na terenie sąsiednich gmin.

Obecnie powstaje linia tramwajowa z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. Plan jest taki, by tramwaje pojechały nią od września, a więc od początku nowego roku szkolnego.

W Krakowie realizowana jest gigantyczna inwestycja kolejowa.

Kolejostrada całkowicie zmieniła centrum Krakowa. Już niedłu...

Ceny samochodów elektrycznych zaczynają spadać

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

L
Loki
Zapomnieli o lini widmo do wsi Wieliczka oraz psedowidmo premetro za setki melonów w bliżej nieokreślonej dacie.

Kase na promocję i PJR mają, ale kur...a podwyżki biletów co rusz chcą przegłosować na sejmikach, tępe pały.
a
antyrusek
25 marca, 10:16, Zbigniew Rusek:

Niech nie szaleją tak z tymi trmawajami, gdyż chcą w ten sposób wymusić likwidację linii autobusowych w Krakowie, a to jest nie do przyjęcia. Moim zdaniem, jedyne sensowne roziwązanie (ale go nie proponują), to niewielkie przedłużenie linii na Salwator, oznaczające przeniesienie istniejącej pętli nieco dalej, by można było bliżej dojechać do cmentarza na Salwatorze (pod sam cmentarz się nie da), czyli w praktyce przedłużenie trasy o jeden przystanek. Linii przez Meissnera i Młyńską niech nie budują (wtajemniczeni mówią, że powstanie ona KOSZTEM istniejącej komunikacji autobusowej, a to jest nie do przyjęcia). Precz z tramwajami!!! Lepiej, niech częściej kursują AUTOBUSY.

Znów nawrót choroby!

Z
Zbigniew Rusek
Niech nie szaleją tak z tymi trmawajami, gdyż chcą w ten sposób wymusić likwidację linii autobusowych w Krakowie, a to jest nie do przyjęcia. Moim zdaniem, jedyne sensowne roziwązanie (ale go nie proponują), to niewielkie przedłużenie linii na Salwator, oznaczające przeniesienie istniejącej pętli nieco dalej, by można było bliżej dojechać do cmentarza na Salwatorze (pod sam cmentarz się nie da), czyli w praktyce przedłużenie trasy o jeden przystanek. Linii przez Meissnera i Młyńską niech nie budują (wtajemniczeni mówią, że powstanie ona KOSZTEM istniejącej komunikacji autobusowej, a to jest nie do przyjęcia). Precz z tramwajami!!! Lepiej, niech częściej kursują AUTOBUSY.
a
aqwa
Chciałbym nieśmiało zauważyć, że: koncepcja, odstąpienie od koncepcji, remont (przebudowa) torowiska czy też rozważenie pomysłu to nie są, jak szumnie napisano, plany budowy nowych linii tramwajowych.

W tej gazecie, takie wiadomości to norma.
E
Ewa
Polityka sąsiednich miast jest taka że są pazerne na kasę!! Patrz przykład firmy 4F dla której w Wieliczce było za drogo i przenosi się właśnie do Krakowa !!
T
Tylko tyle
Rozwiązanie problemu jest raczej proste — chociaż inne, niż sugerują urzędnicy: chodzi o zaniechanie pazernego ściągania wszystkiego do Krakowa, do Krakowa, do Krakowa. Przede wszystkim o zaniechanie ściagania tutaj kolejnych firm, które mogłyby przecież otworzyć swoje biura/filie/oddziały w okolicznych miastach: w Olkuszu, Myślenicach, Bochni, Tarnowie Chrzanowie itd.

Tym bardziej, że wielokrotnie zamieszczaliście narzekania przedsiębiorców(?), że „w Krakowie brakuje rąk do pracy”.

Tak więc Kraków ściąga do siebie owe „miejsca pracy”, potem ściąga imigrantów z kraju i z zagranicy, bo „w Krakowie brakuje rąk do pracy”, jak również powoduje to dojeżdżanie do Krakowa z okolicznych miejscowości, bo owe „miejsca pracy” zamiast powstawać tam, to są tworzone w Krakowie.

Co UMK na to? Ano, zamiast zastanowić się nad przyczynami problemów omawianych w artykule i zmienić tę beznadziejną politykę — ma zamiar dalej ją kontynuować, a jedynie obrzydzać miejscowym i przyjezdnym korzystanie z samochodów.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska
Dodaj ogłoszenie