https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Ulica Krupnicza: mikropark z ławkami na deptaku w środku miasta

TAk ma wkrótce wyglądać ulica Krupnicza
TAk ma wkrótce wyglądać ulica Krupnicza Fot. Krakow.pl
Obok teatru Bagatela powstanie pierwszy w Krakowie deptak dla pieszych i rowerzystów z zielenią i uspokojonym ruchem samochodów.

Kameralny deptak z siedziskami otoczonymi zielenią i stojakami na rowery, wzorowany na rozwiązaniach z holenderskich miast, zostanie urządzony na ul. Krupniczej. W ramach tzw. mikroparku - na jej początkowym odcinku od strony Bagateli staną donice z roślinami, połączone z małą architekturą. W najbliższy piątkowy wieczór każdy może wziąć udział w ich obsadzaniu.

- Na początek stanie pięć donic. Będą w nich rośliny jednoroczne i krzewy - mówi Katarzyna Przyjemska-Grzesik z Zarządu Zieleni Miejskiej.

Pomysł ograniczenia na Krupniczej ruchu samochodowego pojawił się już kilka lat temu. W 2013 roku inicjatywa Projekt Nowa Krupnicza, Małopolski Instytut Kultury, Biuro Inicjatyw Społecznych, Pracownia Obywatelska, Stowarzyszenie Kraków Miastem Rowerów oraz Arteteka przeprowadziły konsultacje społeczne na temat zagospodarowania przestrzennego tej ulicy oraz Czystej i Dolnych Młynów. Większość uczestników narzekała na brak zieleni i wzmożony ruch samochodów.

Infrastrukturę wypożyczy Krakowski Park Technologiczny, jego pomysłodawca. - Przez kilka miesięcy nasz mikropark stał obok biurowców przy ulicy Życzkowskiego. Pracownicy firm, którzy z niego korzystali, byli bardzo zadowoleni - twierdzi Krystyna Sadowska z KPT. Mikropark pozostanie do października na Krupniczej, potem przejdzie konserwację. Po zimie wróci na swoje miejsce albo w inny punkt miasta.

Do końca roku ma się zakończyć remont ul. Rajskiej. -Donice, które stoją wzdłuż ogrodzenia Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej, również trafią na Krupniczą - dodaje Katarzyna Przyjemska-Grzesik. - Ze względu na strefę parkowania przeorganizujemy przestrzeń we współpracy z Zarządem Infrastruktury Komunalnej i Transportu.

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
mkrk
Bardzo fajnie, że temat ruszył i ten fragment to nie bedzie kolejny zaułek do parkowania tylko przyjemny deptak. Oby tylko sciezki rowerowej nie poprowadzili tuż przy ławce...wczoraj sie ZIKIT chwalił swoim "genialnym" pomysłem
j
ja
Pewnie tak, ale to nie powinno nas powstrzymywać od przyjaznego zagospodarowania przestrzeni miejskiej. Kwestia ludzi, którzy są menelami ze zrządzenia losu lub z wyboru to inna rzecz i zupełnie inne kroki trzeba podjąć: raczej żeby ich nie było, niż żeby nie mieli gdzie siedzieć...
g
gfefqwfe
będzie nowe miejsce dla wszelkiej maści meneli których dzisiaj jest pełno
g
gość
Niedawno przeszedłem "zrewitalizowaną" Rajską. Pół ulicy jakoś wygląda, choć zieleni nieco mało, na drugiej połowie faktycznie nadal klepisko a wielkie skrzynie z mizerną zielenią stoją na drewnianych podstawkach przypominających europalety.
Czarnowiejska? Połowa ulicy wyremontowana, druga nadal powoduje u kierowców napady szału i chorobę morską.
Może by tak wreszcie zrobić coś porządnie, od początku do końca, zamiast rozgrzebywać wiele inwestycji do połowy i zaczynać w innym miejscu?
Poza tym - faktycznie stosunek zieleni do betonu nadaje sie tylko do opisania jako "mikropark". No ale cóż - w mieście rządzonym przez deweloperów przyszły czasy, że nawet z doniczki z trawą trzeba się cieszyć...
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska