https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Urzędnicy z ZIKiT nie mają dobrego pomysłu na ulicę Nowohucką

Arkadiusz Maciejowski
Fot: Adam Wojnar/Polska Press
Urzędnicy przekonują, że nieustannie poszukują rozwiązań, by poprawić sytuację na tej jednej z najważniejszych krakowskich ulic. Efekty są jednak mizerne.

Na jednej z głównych tras prowadzących z Nowej Huty do Podgórza, czyli na ulicy Nowohuckiej, kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej niemal codziennie przeżywają koszmar komunikacyjny. Ci ostatni domagają się wprowadzenia buspasa. To jednak spowodowałoby, że w jeszcze większych korkach stałyby auta osobowe. Problem w znacznym stopniu rozwiązałaby przebudowa skrzyżowania Nowohuckiej z ul. Saską. Ale urzędnicy miejscy mówią wprost, że... nie mają obecnie takich planów. A błędne koło trwa.

W tzw. szczycie komunikacyjnym, korki na ul. Nowohuckiej często zaczynają się już w rejonie centrum handlowego M1. I ciągną się aż do wspomnianego skrzyżowania z ul. Saską. Nawet kilkunastominutowe opóźnienia autobusów miejskich to reguła. W ZIKiT nie byli w stanie przed weekendem odpowiedzieć na pytanie jaki procent pojazdów MPK pojawia się punktualnie na przystankach w tej części miasta, ale według podróżnych, rano i popołudniu procent ten jest bliski zeru. - Praktycznie nigdy ani autobus 174 ani 178 nie przyjeżdża punktualnie. Przez to musimy wychodzić do pracy kilkadziesiąt minut wcześniej, by się nie spóźnić. Nas wprowadzona kilkanaście dni temu przez ZIKiT tzw. maksymalizacja komunikacji miejskiej omija - skarży się nasza czytelniczka, Ewa Miętek.

W ostatnich miesiącach pracownicy ZIKiT wyznaczyli buspasy na kilku kolejnych krakowskich ulicach - m.in. na ul. Czarnowiejskiej. Na ul. Nowohuckiej, szczególnie na odcinku od M1 do ul. Stoczniowców nie zamierzają tego robić. „Na tym odcinku nie kursuje odpowiednia liczba autobusów, uzasadniająca wprowadzenie pasa autobusowego” - czytamy w odpowiedzi z biura prasowego ZIKiT.

Kierowcy z takiej decyzji są zadowoleni. Ulica Nowohucka w każdym kierunku ma po dwa pasy ruchu. Gdyby mogli poruszać się tylko po jednym, to oni tkwili by w jeszcze większych korkach. Pasażerowie MPK mają oczywiście inne zdanie. - To takie błędne koło. Bo gdyby dojeżdżało do nas więcej autobusów, to też mógłby być buspas i jeździłyby szybciej. A tak, nie dość, że autobusy kursują rzadko, to jeszcze stoją w korkach - denerwuje się Weronika Kaczmarek, mieszkająca w rejonie ul. Nowohuckiej.

Urzędnicy przyznają też, że nie mają obecnie planów przebudowy (np. na dwupoziomowe) newralgicznego skrzyżowania ul. Nowohuckiej z ul. Saską. To ono, przez małą przepustowość, w znacznym stopniu generuje korki. - ZIKiT nieustannie poszukuje rozwiązań, by poprawić sytuację autobusów, szczególnie skupiamy się na optymalizacji sygnalizacji świetlnej - przekonują pracownicy biura prasowego tej jednostki miejskiej. Efekty tych starań, szczególnie na ul. Nowohuckiej, czyli jednej z najważniejszych krakowskich dróg, są jednak mizerne. A co najgorsze, w ZIKiT nie są w stanie podać żadnych konkretnych rozwiązań, które zamierzają zastosować, by rozwiązać problem.

Z efektów „maksymalizacji” nie są w pełni zadowoleni też mieszkańcy innych rejonów Krakowa. Część pasażerów wciąż nie może pogodzić się z tym, że z torowisk zniknął tramwaje nr 23 kursujące przez lata z Bieżanowa na Ruczaj. Urzędnicy miejscy nie wykluczają kolejnej korekty siatki połączeń komunikacji miejskiej. Szczegóły ogłosić mają jednak dopiero tuż przed feriami zimowymi, które rozpoczynają się w Małopolsce 12 lutego.

ZOBACZ KONIECZNIE:

Miss Studniówki 2018. Zobacz najpiękniejsze dziewczyny!

Nie znasz tych miejsc? Nie jesteś krakusem QUIZ

Ile tak naprawdę zarabiają kasjerzy? Wcale nie tak mało!

Najlepsze dzielnice w Krakowie? RANKING

WIDEO:"Magnes. Kultura Gazura" (odc. 34)

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Komentarze 40

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

l
liik
że trawa w lecie po pas i kleszcze się rozmnażają....byle tylko od środka Kraków zabetonować na złość mieszkańcom - bo środki unijne są...najpierw udają, że tworzą zieleń, która z reguły jest krótkowieczna....po to by za chwilę zniszczyć te zieleń i postawić beton...bloki mieszkalne są budowane w takiej odległości, że wystarczy większe tornago lub trzesienie ziemi to polecą jak kostki domina....jak to w Bronowicach cieszyli się z wybiegu dla psów w 2012r. po to by w 2017r. wrzeszczeć w protestach, że im likwidują wybieg dla psów...ciekawe kiedy zniszczą minipark obok który posadzili w 2017r....średnio patrząc na statystyki park ma żywotność góra 5 lat!...nawet nie zdąży urosnąć...zresztą te drzewa to chyba nigdy nie urosną bo jakieś takie karłowate...posadziliby jakieś fajne lipy np. Moltkego, żeby była chociaż prowizorka parku ciesząca zapachem, jodły...odgrodziliby jakimiś ekranami od ruchliwych ulic...żeby mieszkańcy mogli sobie spokojnie pospacerować...a nie, z ulicy mnie widzą, z tramwaju mnie widzą, a ja sobie spaceruję pomiędzy jakimiś drzewkami imitującymi park dla krasnoludków - rewelacja!..do tego nad głową fruwają jakieś mewy czy rybitwy nie wiadomo skąd bo przecież zwykłe ptaki leśne muszą mieć na czym się gnieździć - cyrk!!
K
Karol Wroński
W 2011 roku ZIKiT robił przymiarki do polepszenia sytuacji w stronę od Elektrociepłowni do M1. Plan zakładał dobudowanie 3 pasa przed rondem dywizjonu 308. Niestety nie pociągnęli tego dalej. Potem w Budżecie Obywatelskim zgłosiłem projekt "Odkorkowanie Nowohuckiej" dobudowania 3 pasa od Centralnej do dywizjonu 308 który był by prawo skrętem i jednocześnie BUSPASEM ale pani z Zikitu zablokowana projekt i nie przeszedł do głosowania.
ZIKiT jest kompletnie ślepy i nie radzi sobie z rozwiązywaniem problemów wąskich gardeł za niewielkie pieniądze. Wszystko negują w imię tego że gdzie kiedyś planowane są wielkie altarie i nie ma sensu wydawać groszy. I z tym się nie zgadzam!!! Trzeba zmienić ludzi i myślenie w tej instytucji.
j
jan
Tylko buspasy, bo na Nowohuckiej nie brakuje samochodów, które mogłyby jeździć wschodnią obwodnicą. Niestety, wielu kierowców, tych spoza Krakowa oraz miejscowych, woli jeździć przez miasto i stać w korkach.
a
aaa
Zmienimy prezydenta i nagle droga poszerzy się do 5 pasów w jednym kierunku i problem zniknie.
Wku... mnie już takie głupie gadanie że Majchrowski wszystkiemu jest winien.
Nie ma remontów dróg - prezydent nie remontuje bo jest złym prezydentem
Są remonty dróg - prezydent zły bo przez niego są korki.
Prezydent winny bo miasto się buduje i powstają nowe bloki - nie ważne że według prawa nie może odmówić wydania pozwolenia na budowę ale jego wina bo je wydał (oczywiście nie osobiście).
Prezydent winny że nie ma ścieżek rowerowych - pomimo że wybudowano ich naprawdę dużo a rowerzyści i tak wolą jechać ulicą albo chodnikiem to oczywiście narzekają że prezydent ich ignoruje.
Prezydent winny że chodnikami nie można przejść bo zastawiają je samochody, bo postawiono słupki żeby samochody nie zastawiały i bo nie ma gdzie zaparkować.
Prezydent winny wycinki drzew na prywatnych posesjach
Prezydent według was jest wszystkiemu winien tylko nie wiedzieć czemu nie dostrzegacie winy u siebie. - Codziennie krakowianie zamiast MPK jeżdżą samochodami (pomimo możliwości dojazdu MPK), rowerzyści jadą chodnikiem lub jezdnią pomimo że obok jest ścieżka rowerowa, mieszkają na ogrodzonych osiedlach twierdząc że to ich własność jednocześnie zabraniając komuś dysponowania swoją włąsnością budowy budynków i wycinki bądź nasadzeń drzew na prywatnych działkach. Narzekają na smog jednocześnie jeżdżąc samochodem z wyciętym katalizatorem albo dpf-em i jeszcze stoicie po 20min pod marketem z odpalonym silnikiem żeby w aucie ciepło było bo dziecko macie albo w lecie żeby klima chłodziła.

Oskarżacie kogoś o to co sami robicie, chcąc zmieniać świat należy zacząć od siebie.
Prezydent miasta czy też ZIKiT nie ma magicznej różdżki którą rozwiąże wszystkie problemy które powstają.
a
aaa
1. większość będzie i tak jeździć pojedynczo
2. MPK i tak będzie stał w korkach przez tych co jeżdżą z większą ilością osób i cwaniaków którzy będą jeździć bus pasem.
3. 2 pasy w jednym kierunku to zdecydowanie za mało na tak ważnej drodze żeby wyciąć jeden pod buspas.
a
aaa
Obwodnica służy do ominięcia miasta przez tranzyt a nie do tego żeby ktoś jadąc od Czyżyn do tandety korzystał z niej. Korki powodują krakowianie którzy zamiast pojechać kilka przystanków komunikacją zbiorową wybierają własne auta.
z
zikit na bruk
Machrowski powinien być zmieniony w najbliższych wyborach a całe to dno z ZIKITU powinno zostać wywalone na bruk i w ramach zadośćuczynienia za swoje czyny wykonywać roboty publiczne przez taką ilość lat przez ile brało pieniądze i tak naprawdę tworzyło problemy które przez najbliższe lata trzeba będzie dopiero rozwiązywać
d
dr
w jedzenie. Ile złotych rocznie zostawiasz w Krakowie za swojego smroda zrejestracją KRA, KWI, KMI, KMY, KBC, KBR, KGR, KOL i wszystkie inne syfopodobne TK i RZ z okolicami?
H
Heh
Powinno się usunąć wszystkie autobusy z Nowohuckiej. Są tramwaje niedaleko. Nie trzeba jechać Nowohuckaą, można na około. To ulica, ulice są dla samochodów. Jeśli ktoś ma ochotę to niech idzie chodnikiem. Albo rower sobie kupić i jeździć rowerem.
k
krakus
Wprowadzenie buspasa nie zwiększyłoby korków dla samochodów, a nawet jeżeli to tylko na chwilę. Liczy się dobro większości, a śmiem twierdzić, że komunikacją może się tam poruszać więcej osób od tych w samochodach dojeżdzających do pracy dlatego jak najbardziej zrobić buspas i zwiększyć częstotliwość kursowania mpk, kierowcy z czasem się przesiądą i wszystkiem wyjdzie to na dobre.
A
Adolf Hejter
ja mam za to pomysł na zikit a mianowicie: wypierd...ć całe to tałatjstwo w kosmos!
Y
Yetti
Czekam na wybory i liczę że tym razem krakowianie pokażą tym patałachom jak oceniają ich działania
a
aaa
po co tyle aut pompować w Nowohucką? kierowcy powodują cięźkie zatwardzenie. ZIKIT do wymiany, jeżeli nie rozumie do czego służy Wschodnia Obwodnica Krakowa.
X
X
Nie kombinować tylko poszerzyć jezdnię i dołożyć trzeci pas dla busów
G
Grzesiek
Zikit i Majchrowski... to już synonim niedasizmu w tym miescie
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska