W ramach robót, których rozpoczęcie planowane jest na 18 lipca, wykonawca będzie realizował prace związane z rozbudową pętli w Kurdwanowie oraz budową tunelu pod ul. Turowicza (wraz z przebudową skrzyżowania ulic Turowicza, Herberta oraz Witosa).
Zanim ruszą prace związane z przebudową skrzyżowania ulic Turowicza, Herberta oraz Witosa prowadzone będą roboty przygotowawcze. Ich celem ma być przygotowanie połączenia jezdni w taki sposób, aby w trakcie prowadzonych prac możliwy był przejazd pojazdów dwukierunkowo po jezdni ul. Turowicza i Herberta. W celu odpowiedniego dostosowania drogi w najbliższym czasie planowane są zmiany w organizacji ruchu, polegające na zawężeniu jezdni na ulicach Turowicza i Herberta, po obu stronach skrzyżowania.
Dzięki tym pracom w trakcie przebudowy wykonawca będzie mógł wprowadzać zmiany w organizacji ruchu, które z jednej strony pozwolą na ruch pojazdów, z drugiej swobodę prowadzenia prac.
Prace przygotowawcze przy budowie Trasy Łagiewnickiej rozpoczęły się w lutym 2018 r. Inwestycja ta w pierwszej fazie nie powodowała większych utrudnień. Były to prace prowadzone poza ruchem ulicznym. W drugiej połowie czerwca tego roku w związku z rozpoczęciem prac na pętli w Kurdwanowie pojawiły się zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej. Pętla została zamknięta. Dla tramwajów została wybudowana tzw. przejazdówka, która umożliwia im zmianę kierunku jazdy i obsługę pasażerów w Kurdwanowie.
Trasa Łagiewnicka ma być nową drogą przebiegającą od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej, o długości ok. 3,5 km, powstanie do 2020 r. Trasa ma mieć po dwa główne pasy ruchu w każdym kierunku. W tunelach zaplanowano jednak dodatkowe, trzecie pasy dla autobusów komunikacji zbiorowej, a na węzłach będą dochodzić jeszcze pasy do wyjazdu z trasy i wjazdu na nią.
W ramach inwestycji powstanie też linia tramwajowa, która ma przebiegać od pętli w Kurdwanowie, wzdłuż rzeki Wilgi pod terenami między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II, do ul. Zakopiańskiej. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków. Dzięki nowemu połączeniu tramwajowemu z Kurdwanowa nie trzeba będzie już jeździć na około do Borku Fałęckiego czy na Ruczaj. Zapewni ona też bezpośredni dojazd do świątyń.
Część trasy tramwajowej zostanie poprowadzona w tunelu o długości ok. 700 m, który wyznaczono pod terenami sanktuariów i tam obecnie prowadzone są prace związane z likwidacją zwałowiska. Przy moście nad Wilgą, który łączy oba miejsca kultu, ma powstać podziemny przystanek.
Obok tunelu tramwajowego będzie przebiegał najdłuższy z tuneli drogowych, o długości ok. 680 m. Zaplanowano też inne przejazdy dla aut oraz mosty. W okolicy ul. Turonia i Ludwisarzy nad tunelem ma powstać kompleks parkowy z boiskami i miejscami rekreacji.
ZOBACZ KONIECZNIE:
Mówimy po krakosku
Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!
