https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. W 2022 roku ogromne zmiany na Grzegórzkach. Zobacz, jak ma wyglądać nowa ulica Grzegórzecka i plac targowy [WIZUALIZACJE]

Piotr Tymczak
Część ulicy Grzegórzeckiej ma się zmienić w miejski plac z dużą ilością zieleni.
Część ulicy Grzegórzeckiej ma się zmienić w miejski plac z dużą ilością zieleni. Zarząd Zieleni Miejskiej
Ulica Grzegórzecka w części ma zmienić się w plac Grzegórzecki. Ogromne zmiany czekają też znajdujący się obok plac targowy. Przejdź do GALERII, by zobaczyć, jak mają wyglądać te miejsca po przebudowie. Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE. 

Zmiany planowane na Grzegórzkach związane są z dobiegającą końca budową przystanku kolejowego "Grzegórzki", który znacznie zmieni system komunikacji w tym rejonie. Z przystanku ma korzystać tysiące osób. Na przystanek będą prowadzić klatki schodowe i windy, a na peron będzie można się dostać wejściami od strony ulic Grzegórzeckiej i Berka Joselewicza.

Najważniejszą planowaną zmianą komunikacyjną w rejonie ul. Grzegórzeckiej ma być ograniczenie ruchu samochodowego i nadanie priorytetu pieszym. Stąd plan wprowadzenia jednego kierunku ruchu dla aut na ul. Grzegórzeckiej - od ronda Grzegórzeckiego w kierunku Hali Targowej, do ul. Dietla i dalej do ronda Grunwaldzkiego. W przeciwnym kierunku będzie można jechać ul. Dietla do skrzyżowania z ul. Wielopole, a następnie trzeba będzie skręcić w lewo, bo prosto, w ul. Grzegórzecką, nie będzie przejazdu.

Pod trybuną południową stadionu Wisły Kraków mają powstać Nowe Termy Krakowskie

Kraków. Nowe termy z widokiem na Błonia powstaną na stadioni...

Dojazd do targowiska pod Halą Targową ma zostać zapewniony albo od ul. Śniadeckich, albo od al. Daszyńskiego. Przypomnijmy, że pierwsze zmiany w organizacji ruchu na ul. Grzegórzeckiej wprowadzono już w minionym roku. Polegały one na tym, że ruch samochodowy z jezdni południowej został przeniesiony na torowisko tramwajowe. Na samej jezdni powstała natomiast ścieżka rowerowa.

W rejonie wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką zaplanowano nowy plac miejski (plac Grzegórzecki). Jego granice będą wyznaczać: most kolejowy od wschodu, skrzyżowanie ul. Grzegórzeckiej z al. Daszyńskiego od zachodu, linia kamienic przy ul. Grzegórzeckiej od północy oraz linia Hali Targowej i placu targowego od południa. Założenie jest takie, by posadzono tam zieleń (112 drzew, krzewy i kwiaty), ulokowano ławki, pojawiła się woda, tak by mieszkańcy mogli się zatrzymać, spędzić czas.

W przypadku Hali Targowej i placu targowego na Grzegórzkach, to zostanie tam utrzymany dotychczasowy handel. Na tym terenie powstanie jednak dodatkowa przestrzeń, która zostanie zagospodarowana. Targowisko ma być bowiem pokryte dachem, na którym znajdzie się zieleń. To ma być nowa przestrzeń publiczna przyciągającą mieszkańców i turystów.

Do końca 2021 r. ma powstać projekt budowlany dotyczący placu Grzegórzeckiego (I etap), jak i placu targowego (II etap).
Do grudnia 2021 r. Zarząd Zieleni Miejskiej chce wyłonić wykonawcę dla I etapu. W 2022 r. mają się z kolei rozpocząć prace naziemne, związane z tworzeniem placu Grzegórzeckiego. Po ich zakończeniu nadejdzie czas na przebudowę zadaszenia placu targowego.

FLESZ - Parki kieszonkowe. Nowość w mieście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

A
Adas

Szkoda, szkoda, ma być więcej zieleni, A ja widzę tony betonu i schodów, po co zadaszenie hali... Było miło

G
Gość
21 stycznia, 20:40, Zbigniew Rusek:

Szaleństwo urzędnicze. Przez to skrócono linię autobusową 184. Niestety, urzędnicy robią wszystko, by zniszczyć komunikację autobusową w Krakowie. Powinno się przywrócić liczbę pasów ruchu na Grzegórzeckiej i Dietla do stanu sprzed "reform" oraz dawną trasę autobusu linii 184 i 484. Ludziom zza biurek WARA OD KOMUNIKACJI!!!

Autobus 184 do kurdwanowa powinien jak najbardziej jezdzić! Tylko po co miałby objeżdżać 1/4 Krakowa i jechać przez R. Grunwaldzkie? Powinien jezdzić przez Klimeckiego i Wielicką Na Dietla i Starowiślną można się dostać tramwajami

Z
Zbigniew Rusek

Szaleństwo urzędnicze. Przez to skrócono linię autobusową 184. Niestety, urzędnicy robią wszystko, by zniszczyć komunikację autobusową w Krakowie. Powinno się przywrócić liczbę pasów ruchu na Grzegórzeckiej i Dietla do stanu sprzed "reform" oraz dawną trasę autobusu linii 184 i 484. Ludziom zza biurek WARA OD KOMUNIKACJI!!!

G
Gość

Poproszę o więcej drzew iglastych i kosodrzewiny

G
Gość

czy ktoś wreszcie zrobi porządek w tym mieście z tym debilnym organizowaniem ruchu ??

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska